|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
[FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillhttp://www.bt.no/nyheter/innenriks/H...--2554753.html Sist redigert av annemede : 14-08-11 kl 11:49. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillJeg tenker mange ganger at jeg syns at mange FrPere er lit "seg selv nærmest", altså de er bare interessert i ting som gavner seg selv. Dette utspillet passer inn i dette bildet for meg, så det forundrer meg ikke.
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillKan du ikke skrive litt hva artikkelen handler om i hovedinnlegget? En setning eller to? Jeg syns innlegg som bare inneholder en link er verdens kjedeligste. Det er ikke alt som interesserer meg, og da syns jeg det er greit å vite hva linken inneholder før jeg klikker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillJeg trodde i min naivitet at det var vanlig å etterforske alle alvorlige kriminalsaker, og særlig drapssaker, selv når tiltalte har tilstått? Det er noe med å ikke bare leke rettsstat, men å faktisk være det på ordentlig også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dragedytteren
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillJeg blir helt matt. At vi som ikke er rammet, ikke trenger å få alle detaljer servert absolutt hele tiden, er greit. Men hva de pårørende føler at de trenger å vite er da ikke noe andre skal bry seg med.
|
|
|
#6 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillIkke overraskende fra den kanten, men jeg tenker SJ krymper seg akkurat nå.
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillDet blir litt amerikansk (eller det jeg fordomsfullt tenker som amerikansk). Vi har tatt'n, han har innrømt, saken er oppklart, bur han inne for livstid. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillMen altså: det er da ikke bare av hensyn til de pårørende at man etterforsker skikkelig? Skal man ikke helst vite så detaljert som mulig hva som har skjedd i en drapssak uansett? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillOg man vil vel også helt helt sikkert utelukke at han har samarbeidet med andre. Tenk om han hadde samarbeidet og man om 20 år, eller noe opplevde at en eller annen stod frem og sa at han stod i leddtog med ABB, det hadde vært kjedelig, om man ikke hadde etterforsket ordentlig da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En, av to-tre
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillOg gjett hvilket parti som hadde hylt høyest om 20 år om det hadde skjedd... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillTøysete av gamle Carl å gå ut med dette nå. La de rette instanser ta seg av det som trengs og klapp igjen nebbet. Vi får håpe de ekstra ressursene som er bevilget holder i rikt monn til etterforskningen og ikke blir sovepute på regulær påtalemyndighet, slik det allerede har kommet oppslag om.
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillSelvsagt må det etterforskes skikkelig, ikke bare av hensyn til de pårørende. Et annet moment: Om han har tilstått nå, kan han jo trekke hele tilståelsen og da er det sentralt at de har hatt han med på Utøya. Han kan vel neppe skylde på at noen har lagt ord i munnen på han etter å ha vist og forklart der i 8 timer.
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillJeg ser ingen grunn til å lage unntak for ABB. Saken bør etterforskes slik alle andre saker etterforskes, vi driver da ikke med tillemping av lover og regler underveis. Det er vel ikke et sånt samfunn vi ønsker?
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillCharming.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillI all den tid det er såpass begrensede ressurser i politiet at mange saker blir henlagt uten å etterforskes, og dermed saken ikke en gang når rettsystemet. Her har du et spørsmål om hva som kommer ut av en etterforskning. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspill
Den etterforskes vel langt grundigere enn mange saker etterforskes, er det ikke det som er poenget? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, han kommer sikkert til å legge seg på en strategi med fornektelse nå. Mye tyder på det. 10 år med nedrabling av et manifest der plottet ønskes publisert max, alle piler peker vel mot at hendelsen skal fornektes.
|
|
|
#18 |
|
En, av to-tre
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillJeg syns det blir meningsløst å holde to saker opp mot hverandre på denne måten. At man henlegger voldtektssaker er trist - det betyr ikke at man skal la være å etterforske Utøya-massakren. Det blir litt som at man ikke skal bygge kulturhus fordi bestemor sover på gangen - som om bestemor automatisk fikk enerom bare man droppet kulturhuset. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspillMaz - her sier man ikke "FrP" er så dumme - man sier "Carl I Hagen" er så dum.
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er også en langt alvorligere sak enn mange saker.
|
![]() |
|
|