|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Off the map.
|
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillDet er helt klart for meg at det finnes momenter av gode poeng i det Hagen sier. Det er det faktisk ganske ofte i mye av det han kommer med.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill
Men hvor kommer folka fra?
|
|
|
#63 |
|
Bedreviter
|
De fleste kommer fra Politihøyskolen, så vidt jeg skjønner. Det er visst meningen å ansette primært nyutdannede til administrative stillinger lavere stillinger, og hente folk til etterforskningen blant de som har lengre ansiennitet, hvis jeg har skjønt det rett fra media. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillDet er jo faktisk mange nyutdannede som ikke får jobb, særlig om de ønsker jobb i byene, så der finnes det jo masse folk å ta av.
|
|
|
#65 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enkel. Sånn er det. Men jeg er ikke enkel fordi jeg var den første som sier at det ikke er noe galt med å påpeke at enda færre av andre lovbrudd vil etterforskes. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Vel, nå var det ikke det du sa. Du sa at responstiden kom til å øke, og jeg lurte da på om du mente utrykningstid, og du svarte frekt at jeg forenklet, uten at du gadd å utdype hva du mente.
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Var det frekt å si at du forenklet. Det er ikke bare Oslo politiet dette berører. Det er drar på ressurser over hele landet. Og det er ikke alltid et så skarpt skille mellom etterforskere og utrykkning på mindre steder. Selv i Oslo er det ikke vantette skott. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
![]() ![]() ![]() |
Mulig de må kansellere den bobilen de sitter og drikker kaffe i på Jernbanetorget, som byen måtte grine seg til
|
|
|
#69 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Hm. Matematikk er jo så vanskelig. 20 millioner delt på 100 skulle da bli rundt 200.000 per stilling. Finnes det i det hele tatt noen selv nyutdannede politifolk som er villige til å ta en jobb i Oslo for denne lønna? Jeg har nå for enkelhets skyld sett bort fra fordyrende ting som arbeidsgiveravgift, forsikringer, kontorplass og annet.
|
|
|
#70 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillI Storbrittannia har de jo voluntører som tar seg av lavgradert operativt arbeid ute i gatene. Men det må være en skrekkelig tanke at folk som frivillig melder seg til tjeneste for ordensmakten slipper til.
|
|
|
#71 |
|
Bedreviter
|
Tja. Vi har da noe lignende i Norge også: Natteravnene gjør arbeid som tangerer politiets arbeidsfelt, og jeg finner ikke den tanken skrekkelig i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Jeg er natteravn, det er megaforskjell på natteravning og politi altså. Vi bare går rundt og er hyggelige og gir bort karameller vi. |
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Var den første setningen din nødvendig?
|
|
|
#74 |
|
Bedreviter
|
Jeg skjønner det, altså, men jeg tror ikke egentlig at de frivillihe i Storbritannia løper rundt med batong og arresterer forbrytere heller. Og Natteravnenes oppgave er da å være synlige for ungdommen, passe litt på dem og hjelpe de som trenger det eller bare slå av en prat for å bli kjent, er drt ikke? Og det er jo ganske nært det som politiet i teorien også skal gjøre, hvis det bare hadde vært tilstrekkelige ressurser til det? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
![]() ![]() ![]() |
En behagelig tanke det, da kunne man jo hatt dagravner på Plata og i gatene og da. Eller langs elva og andre ordensoppgaver som fotballkamper, transittmottak, passkontroll osv.
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
Det stemmer. Vi er sånne voksne som sier hei og slår av en prat. |
|
|
|
#77 |
|
Bedreviter
|
Eh, javel? Jeg undres på om du selv skjønner hvor du vil med argumentasjonen din, egentlig. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
![]() ![]() ![]() |
Det var søtt å sammenlikne med nattravnene.
|
|
|
#79 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#80 |
|
Pauset
De har faktisk rett til å arrestere, selv om de nok ikke driver med utrykning. |
|
|
|
![]() |
|
|