|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Dette høres ut som min arbeidsplass! |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJeg ramlet forresten over dette småmorsomme hjertesukket som jegtenkte passet i denne tråden.
|
|
|
|
#103 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJeg har lest i denne tråden flere ganger, og inntrykket jeg sitter igjen med er en HI som synes at likestillinga har gått for langt. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Tante Sofie
|
Det gjorde jeg også før internett. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENLikestillingen har ikke gått for langt. Den har ikke gått langt nok.
|
|
|
#107 |
|
Er frisk!
|
Veldig godt innlegg. Hilsen svak lærer (som står og går hele dagen når jeg er på jobb men som likevel verken blir fysisk eller psykisk sliten av jobben. Familielivet deriomt...med bleieskift, bæring, løfting, amming, vogntrilling, osv - men det er vanskelig å kutte der, altså er det jobben jeg blir sykemeldt fra.)
|
|
|
|
#108 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENDet var da et svært generalisernde og tabloidisert innlegg, Slaraffen. Jeg må innrømme at jeg sliter med å se akkurat hva det er du prøver å si her? |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJeg kan ikke fri meg fra å lure på hvordan denne problemstillingen hadde blitt diskutert på et forum med primært mannlige (tilsvarende oppegående, pene og intelligente, selvsagt) brukere. "NÅR skal kvinner slutte å bruke fødsel og amming som en brekkstang for å være hjemme og mer sammen med barna, liksom"?
|
|
|
#110 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja vet du hva, det er faktisk reint skummelt... internett er en tidstyv av dimensjoner!! (og perfekt til prokrastinering) |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er ikke mitt inntrykk, og hun sier jo i HI:
|
|
|
#113 |
|
Stadig underveis
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENUtrolig bra!
Nei tvert i mot! Jeg lar allium besvare denne:
Vi har noe hjelp hjemme og jeg opplever ikke at det er fysisk arbeid som gjør meg sliten, men heller alle de ballene i luften man skal håndtere. Når jeg leser denne tråden kan jeg nesten få inntrykk av at dette er en opplevelse jeg ikke deler med så mange. Jeg undrer meg imidlertid over at det for meg virker som de aller aller fleste i samme situasjon som meg virker minst like sliten som meg. Dette at kvinner er trippeltarbeidende er ikke ment å være hovedbudskapet i tråden heller. Meningen var å koble mitt innlegget mitt til diskusjonen om uttalelsen til Trude Mostue. Jeg mener at det er i overkant krevende å være kvinne, småbarnsmor, yrkeskvinne, kjæreste, venninne osv, men det er ikke fordi likestillingen har gått for langt. Den har ikke kommet langt nok i samfunnet som helhet (selv om jeg personlig har en mann som utfører sin rolle på en utmerket måte).
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 25-10-11 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Stadig underveis
Det høres veldig deilig ut! Sånn vil jeg også ha det.
|
|
|
#116 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Seriøst? Jeg kjenner mange familier med både tre og fire barn - og to krevende jobber - og ingen av dem har au pair. Noen få har vaskehjelp, men det er definitivt unntaket mer enn regelen. Har tre unger selv, og to krevende jobber, ingen au pair og ingen vaskehjelp. De vanlige fritidsakvitetene (gitar, dans, allidrett og fotball) fyller ettermiddagene - selv om ungene ikke er opptatt med organiserte fritidsaktiviteter hver ettermiddag så blir vi foreldrene det, for ungene er opptatt på hver sine dager og stort sett må de kjøres til alt de holder på med. Mødrene våre er døde, pappaen min er gammel og bor på en annen kant av landet, svigerfar er også godt voksen og bor deler av året i utlandet. Vi må klare oss selv, og det går forsåvidt fint, men vi er slitne. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENPersonlig tror jeg at jeg er min egen verste fiende når det gjelder press både på jobb og på hjemmefronten. Det er ikke mannen som krever at all mat blir laget fra bunnen av, at jenta er perfekt matchet i tøyet, at det er rent og ryddig overalt til enhver tid, men jeg selv. Han er riktignok ikke den første som ser at tørketrommelen er full, men gjør mye i hjemmet-sikkert mer enn jeg-men det er altså jeg som driver meg selv til vanvidd til tider med krav.
|
|
|
#118 |
|
can-jur
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENSpørsmålet er jo om det er aksept for at kvinner lar hus og hjem flyte?
|
|
|
|
#119 |
|
etterpåklokest
|
Jeg reagerte på samme måte på det utsagnet. Jeg kjenner da vitterlig mange som får det til å funke helt greit. At det kan være slitsomt til tider, så klart, men jeg synes det er litt farlig å ha det som default at "nei, det går da ikke." |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENFor å fortsette det jeg skrev om at man gjerne er sin egen verste fiende når det gjelder å stille krav til seg selv. Det er jo ikke slik at kravene oppstår fra intet, så man kan jo fundere over hvor stor grad av reell likestilling vi faktisk har når det er sånn at kvinner (ikke alle, men veldig mange) føler seg bundet av en rekke uutalte krav som får dem til å løpe rundt som piskede skinn for å innfri.
|
![]() |
|
|