Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Men ang HI's innlegg. Er det virkelig mulig å ha tre barn, to krevende jobber og ikke hjelp i hjemmet? De tre barns familiene jeg kjenner har Au-Pair eller barns besteforeldre som avlaster. De får huset vasket. Og enda er det vanskelig når begge er på reise eller må være tidlig på jobb.
Seriøst? Jeg kjenner mange familier med både tre og fire barn - og to krevende jobber - og ingen av dem har au pair. Noen få har vaskehjelp, men det er definitivt unntaket mer enn regelen. Har tre unger selv, og to krevende jobber, ingen au pair og ingen vaskehjelp. De vanlige fritidsakvitetene (gitar, dans, allidrett og fotball) fyller ettermiddagene - selv om ungene ikke er opptatt med organiserte fritidsaktiviteter hver ettermiddag så blir vi foreldrene det, for ungene er opptatt på hver sine dager og stort sett må de kjøres til alt de holder på med. Mødrene våre er døde, pappaen min er gammel og bor på en annen kant av landet, svigerfar er også godt voksen og bor deler av året i utlandet. Vi må klare oss selv, og det går forsåvidt fint, men vi er slitne.
Jeg tror det er mer krevende å være foreldre nå enn det var før. Før jobbet man nok hardere fysisk, men det prestasjonspresset og det tidspresset som er i dag tror jeg er et helt nytt eksperiment som vi ikke har sett resultatene av helt enda.
|