Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om forumløgnere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 23:33   #181
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er da oss småttiser som blir mobbet? :brytersammenogtilstår:
Kunne ikke falle meg inn å mobbe en modellhøy på 1,81 altså.

Er høy, men ingen modell desverre ( eller kanskje jeg skal innrømme at jeg har vært på utsiden av Elle og andre store motemagasiner)

Gammel 18-03-07, 23:34   #182
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Er høy, men ingen modell desverre ( eller kanskje jeg skal innrømme at jeg har vært på utsiden av Elle og andre store motemagasiner)

Bare tilstå, du er Vendela, ikke sant?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 23:41   #183
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er JEG som er Vendela.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 23:41   #184
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Jupp, der tok du meg, fillern.

Gammel 18-03-07, 23:44   #185
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, en av dere er en løgner. Men greit, jeg skal ikke kalle dere forumtroll.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-03-07, 23:46   #186
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 23:47   #187
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Er du også Vendela, kanskje?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 19-03-07, 09:52   #188
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vendela liksom. Tror faktisk jeg ville foretrukket å være litt mindre pen, og heller sluppet den kråkestemmen...

Gammel 19-03-07, 10:27   #189
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kif sa veldig mye det samme som jeg tenker om saken.

Jeg vet godt at ekstreme nettløgnere virker ødeleggende på miljøet de er en del av, og sårende for dem som tror på dem - men i de fleste diskusjonene der jeg deltar her på forumet, så er ikke dette veldig relevant for meg. For oftest snakker jeg med folk jeg har et forhold til basert på hvordan de skriver, hva de skriver om, hva de mener og hvor morsomme de er etc., og slikt er nesten umulig å "fake". Og ellers så svarer jeg oftest saklig på innlegg der det forsåvidt ikke spiller noen rolle hvem som har skrevet dem, fordi det er innholdet (spørsmålet eller påstanden) jeg svarer på. Det kan godt hende den som skriver det lyver, men det har ikke noe å si for meg, for i slike tilfeller investerer jeg veldig lite emosjonelt i det, og innholdet i det jeg skriver kunne jo være interessant for andre lesere, selv om hovedinnleggeren er en løgner.

Om det er noe poeng i å avsløre løgnere og evt. utestenge dem, kommer jo også helt an på hvor "miljø-ødeleggende" løgner det er snakk om. Hvis noen fremstiller seg selv som litt annerledes enn de er, så er jo ikke det noen dødssynd akkurat - det blir litt som å prøve ut nye sider ved seg selv, og det er jo en god del av selve poenget med å være aktiv på slike nettskravleting, slik jeg ser det. (Det kan også være ganske skadelig for miljøet å legge mye energi i å mistenkeliggjøre andre brukere, enten de faktisk er løgnere eller ikke.)

Gammel 19-03-07, 10:32   #190
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milla/Minnie osv. var jo et forfriskende pust på KG. Lærte mye om egyptisk bomull og what's hot and what's not av henne. Synes det var ganske åpenbart at det var en skreddersydd profil, men det var da høyst underholdende (helt til hun lot mannen i sitt liv dø, da).

Ellers har jeg bare hørt om, men ikke vært ute for folk som har på tatt på seg en annen identitet. Mitt første møte med forumverden var en dramatisk historie som var veldig virkelig (to nettvenninner som tok selvmord sammen).

Forumtroll blir noe annet. Man trenger ikke å late som man har et spennende/rystende liv for å være et forumtroll.

Gammel 19-03-07, 11:46   #191
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg håper noen sier i fra til meg om de ser at jeg blir lurt.

Gammel 19-03-07, 12:13   #192
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ellers har jeg bare hørt om, men ikke vært ute for folk som har på tatt på seg en annen identitet. Mitt første møte med forumverden var en dramatisk historie som var veldig virkelig (to nettvenninner som tok selvmord sammen).

Det forumet var jeg også på på den tiden. Riktig nok på adopsjonsdelen, men det ble veldig nært og skremmende allikevel.

Og som vanlig syns jeg Skilpadda sier mye klokt. Her, som ellers.

Gammel 19-03-07, 12:23   #193
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også den lille kulepennlange babyen fra SM.
Jeg har kommet over en del troll på min vei, men ikke alle er like ille, om man kan si det slik.

Skilpadda sier det i grunnen veldig bra.

Mamma Rosa: Man lærer så lenge man lever, du lærer nok å kjenne dem igjen etter hvert.

Gammel 19-03-07, 13:04   #194
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg synes jo først og fremst det er fryktelig trist. Det må jo være en person med "litt" problemer og som sannsynligvis trenger hjelp.

Enig! Det sitter sannsynligvis flere ensomme mennesker og lever livet sitt gjennom en pc. Hvis de ikke har jobb, mann, barn eller venner, har de da noe annet valg enn å dikte, om de skal skrive noe her? Uten at jeg forsvarer at det er riktig at de gjør som de gjør av en grunn.

Jeg tror ikke det er snakk om onde mennesker, bare veldig ensomme mennesker som det egentlig er mest synd på . Og jeg tror det beste er å tie slike tråder i hel.

Gammel 19-03-07, 13:09   #195
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Noen av de er antakeligvis en anelse skrudd i toppetasjen - andre igjen må ha et utrolig kjedelig liv til hverdags.....

Gammel 19-03-07, 13:13   #196
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig bryr det meg lite. De mest fantastiske historiene blir ren underholdnning.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Et eksempel på et innlegg fra en person som herjer på nett:

Denne, feks, er bare .

Ellers er jeg enig med Kif og Skilpadda. Det må være greit å fremstå som en annen enn den man er, om man vil det. Men når løgnene skaper dårlig stemning og andre føler seg "misbrukt", bør det tas affære.

Gammel 19-03-07, 14:33   #197
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir veldig skremt og litt av denne tråden. Særlig når noen insinuerer at det finnes falske forumister med urent mel i posen på mitt elskede Fp. Jeg er så uendelig naiv, så jeg hadde ikke forestilt meg at noen kunne bruke foreldreforum til å ta ut sin skjulte og skumle identitet. Har aldri sett et eneste forumtroll. Trollete innlegg derimot...

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:37   #198
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kjenner jeg blir veldig skremt og litt av denne tråden. Særlig når noen insinuerer at det finnes falske forumister med urent mel i posen på mitt elskede Fp. Jeg er så uendelig naiv, så jeg hadde ikke forestilt meg at noen kunne bruke foreldreforum til å ta ut sin skjulte og skumle identitet. Har aldri sett et eneste forumtroll. Trollete innlegg derimot...

Skjønner ikke helt, hvorfor bry seg? Det interesserer meg en viss plass at noen dikter opp historier, og jeg blir ikke det minste skremt hvis det skulle vise seg at FP fløt over av huldre og troll.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:48   #199
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Skjønner ikke helt, hvorfor bry seg? Det interesserer meg en viss plass at noen dikter opp historier, og jeg blir ikke det minste skremt hvis det skulle vise seg at FP fløt over av huldre og troll.

Nå er det ikke så ofte jeg går inn med stort engasjement, men hvis det skulle vise seg at for eksempel Blondie, Inagh eller Estrella bare hadde diktet opp de tingene som har hendt dem/barna, så hadde jeg syns det var regelrett misbruk av andres følelser. Dette er mennesker og historier som jeg har blitt sterkt berørt av, selv om det "bare" er på nett.

Gammel 19-03-07, 14:51   #200
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det som er skremmende er at de er her inne uten at jeg vet det. Jeg engasjerer meg både i den ene og andre av brukerne her inne og ville blitt uendelig skuffet om noen viste seg å lage falske historier etter at jeg hadde engasjert meg i dem. Som jeg skrev i en annen tråd for noen uker siden så er Fp mer enn en masse anonyme nick for meg. Jeg føler at jeg kjenner mange her inne selv om jeg aldri har truffet dem IRL eller hatt noe å gjøre med dem her inne. Jeg stoler stort sett på folk, og ville følt det som et svik om noen misbrukte tilliten til de andre medlemmene her inne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.