Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om forumløgnere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 16:51   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Sånn helt på sidelinjen: hvordan i all verden har dere tid til å være engasjert på så mange forum samtidig? Med engasjert mener jeg at dere husker nick, livshistorier og at dere kjenner dem igjen fra forum til forum (selv om de har forskjellig nick)?

SM er jo folk på bare en kort periode, dette på KG skjedde i 2001 eller 2002. Jeg er veldig engasjert på 2 forum, og delvis på ett til. Men så er jeg hjemmeværende husmorkjerring med all verdens tid også da.

Forresten, historier som disse på SM og KG er ikke noe man glemmer etter en uke heller. Samme med ett og annet forumtroll som går igjen hele tiden.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:52   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg bryr meg katten om å bli lurt. Det tror jeg sjelden skjer med disse ekstremvariantene. Men når jeg ser folk blir personlig involvert i noe som ikke er sant, så er det ikke lenger "bare" nett. Når folk begynner å ha innsamlinger, når de er genuint opprørte over disse løgnerne, så er det ikke "bare" nett. Av og til står det både penger og følelser på spill og da er det ikke lenger forbeholdt kun et forum.

Nettopp. Er det så vanskelig å skjønne?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:52   #63
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

SM er jo folk på bare en kort periode, dette på KG skjedde i 2001 eller 2002. Jeg er veldig engasjert på 2 forum, og delvis på ett til. Men så er jeg hjemmeværende husmorkjerring med all verdens tid også da.

Forresten, historier som disse på SM og KG er ikke noe man glemmer etter en uke heller. Samme med ett og annet forumtroll som går igjen hele tiden.

Hva er KG?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:52   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva er KG?

Forum på kvinneguiden.

Gammel 18-03-07, 17:06   #65
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blir veldig mistroisk etter å ha opplevd noen sånne "forumtroll". Jeg synes det er stor forskjell på å fremstille en perfekt verden, med mye penger og et spennende liv, enn å dikte opp dødssyke barn, menn og egne alvorlige sykdommer.

Spesielt på forum som f.eks SM så er det så mange i samme situasjon, som mer eller mindre automatisk blir berørt av tragiske historier om premature eller barn som dør. Det følelsesmessige engasjementet går etter min mening helt ut av proporsjoner enkelte ganger, men det er kanskje en annen debatt.

Det som er synd er jo at man blir mistroisk i forhold til de som faktisk går gjennom slike ting i virkeligheten.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:09   #66
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg bryr meg katten om å bli lurt. Det tror jeg sjelden skjer med disse ekstremvariantene. Men når jeg ser folk blir personlig involvert i noe som ikke er sant, så er det ikke lenger "bare" nett. Når folk begynner å ha innsamlinger, når de er genuint opprørte over disse løgnerne, så er det ikke "bare" nett. Av og til står det både penger og følelser på spill og da er det ikke lenger forbeholdt kun et forum.

Jeg mener faktisk at dersom folk er så stokk dumme at de sender penger til folk, eller engasjerer så sterkt følelsesmessig i folk de kun treffer på nett, så bør de virkelig tenke seg om en gang til. Det får da være måte på naivitet.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:15   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du mener gjerne at pyramidespillbander heller ikke burde avsløres, siden folk er stokk dumme som går på det? Eller at folk skal advares mot Nigeriascammerne, siden det er på nett og de må være stokk dumme om de går på?

Gammel 18-03-07, 17:24   #68
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt kjent med en del mennesker via en chatt jeg er medlem på.
Dette er mennesker jeg har møtt flere ganger og de har blitt mine venner.
Men en av de som er der juger så det renner av henne.
Dessverre.
Vi var flere som trodde henne helt til vi begynte å prate sammen uten henne til stede, og da kom det opp at hun sier forskjellige ting.
Har juget om en drapstrussel fra eksen blant annet.
Hun har en sønn med en sykdom, men når hun forteller om hvordan det påvirekr hverdagen hennes så går man Munchausen by Proxy vibber så det jomer etter. (også før endel kom fram).
Barnet er et prakteksemplar selvsagt, mens virkligheten er en helt annen for de som har møtt barnet.
Osv osv.
Det påvirker min måte å være ovenfor henne helt klart.
Det som gjør det ekstra sprøtt er jo at vi møtes i virklighetens verden ganske ofte, selv om hun bor ganske langt unna meg så ser jeg henne 5-6 ganger i året. Men hun som bor i nærområdet henens ser vi ikke like ofte pga andre ting. Derfor har det tatt tid før ting har kommet fram.
HUn som vi ikke ser så ofte orker gjerne ikke prate inne på chatten fordi den andrejuger så mye og hun kan avsløre henne hele tiden. (men ikke ønsker å gjøre det)

At folk gidder å juge på nett eller i virkligheten er over min fatteevne. Hvilken hensikt har det da?
Å juge på seg et mere spennende liv, gjør jo ikke livet mere spennende i mine øyne. Vil man ha det bør man gjøre noe med det, og da ikke i form av å juge på seg hendelser.

Og jeg synes man bør kunne advare mot folk som juger.
Om man ser noen som virkelig tar av og får veldig mye sympati for noe synes jeg man bør advare de som bruker tid og energi på å "hjelpe" personen. Den støtten bør gå til noen som fortjener det og trenger det.
Men man må vite at det er jug da, og ikke bare mistenke.

Gammel 18-03-07, 17:25   #69
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Du mener gjerne at pyramidespillbander heller ikke burde avsløres, siden folk er stokk dumme som går på det? Eller at folk skal advares mot Nigeriascammerne, siden det er på nett og de må være stokk dumme om de går på?

Ok. Da tar vi det en gang til. Det er lynsjegjengen jeg ikke har noen fortståelse for. De selvrettferdige jegerne som bringer disse temaene på bane om og om igjen og ikke har et snev av fortståelse for noe annet enn sin egen situasjon. At de avsløres er greit, men måten det gjøres på er i mange tilfeller langt mer klanderverdig enn selve lureriet.

Hitling går jeg forøvrig ikke på.

Gammel 18-03-07, 17:28   #70
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Kan du da komme med eksempler på disse lynsjesituasjonene dine? Hva er forskjellen med å gjøre folk oppmerksomme på hvem som er forumtroll og dette du kaller lynsjing? Hva er forskjellen fra når en bruker tilbringer tid med å finne fakta og når administrator på et forum gjør det.

Gammel 18-03-07, 17:35   #71
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker også godt Milla-hstorien fra KG, og selv om jeg ganske tidlig ante ugler i mosen skal hun ha for at det var underholdende lesning. Husker også et par historier fra SM, der man diktet opp graviditeter og aborter og premature fødsler og jeg vet ikke hva. Egentlig er jeg litt imponert over de som klarer å spinne sånne løgnhistorier; at de greier å holde tunga rett i munnen over lang tid og huske på alle løgnene. Disse menneskene må ha et trist liv, eller muligens en psykiatrisk diagnose. Eventuelt begge deler.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:36   #72
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Kan du da komme med eksempler på disse lynsjesituasjonene dine? Hva er forskjellen med å gjøre folk oppmerksomme på hvem som er forumtroll og dette du kaller lynsjing? Hva er forskjellen fra når en bruker tilbringer tid med å finne fakta og når administrator på et forum gjør det.

Det er da bare å lese denne tråden.

Hvorfor må det være en forskjell? En admin trenger da ikke være bedre enn en bruker.

Gammel 18-03-07, 17:38   #73
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er du som snakker om lynsjing. Jeg ønsker konkrete eksempler.

Gammel 18-03-07, 17:38   #74
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig syns jeg det er helt på sin plass at forumledelsen i slike tilfeller og i den grad det er mulig, sørger for at løgnerne blir avslørt. Selv om det er opplest og vedtatt at man ikke bør ta alt for god fisk på nett, er det likevel mange brukere som helst ønsker å tro det andre skriver. Kall dem gjerne naive, men jeg syns disse fortjener "beskyttelse" i større grad en en lystløgnerne.

Gammel 18-03-07, 17:40   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker godt Milla (hun er jo legendarisk, så det nicket kan det da ikke være problematisk å dele?), og så lenge jeg leste på KG så var det egentlig ganske uskyldig, og til en viss grad festlig. Det var en slags intelligens i det også, for hun hadde en skikkelig utspekulert måte å skaffe seg blest om ALT hun skrev. Jeg var der ikke da alt dette med dødsfall kom, og der syns jeg grensen går. Så lenge hun skrev om en falsk glamourverden hun levde i, så syns jeg ikke det gjorde så mye. Jeg var forumnovise, og er egentlig veldig lettlurt, men det ble ganske fort åpenbart at hun bløffet.

Grensen er selvsagt overtrått når man begynner å bløffe om syke barn, aborter, etc. Da misbruker man egentlig andres følelser og det syns jeg IKKE noe om.

Det er bra når det blir funnet ut av og ryddet opp i. Jeg håper likevel det gjøres med en viss tanke på at folk som gjør sånt gjerne har ganske alvorlige problemer med seg selv.

Gammel 18-03-07, 17:43   #76
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Et eksempel på et innlegg fra en person som herjer på nett:

Sitat:

Eg trenger å få lufte dette, for eg føler at det er vanskelig. Eg gifta meg i fjor haust, med ein mann eg verkeleg elskar, han er glad i meg, det veit eg, men det er så mange ting eg synes er vanskelig, mest av alt er at han er så totalt uintresert i absolutt alt.
Fks:
Husarbeid: Han slepper søppel der han spiser innholdet, gjerne ved senga. Han lager ikkje mat sjølv, smører ikkje på skivene sjølv, han krever at eg skal handle inn, servere og rydde etterpå, bringe saft og vann, melk og brus, gå ut midt på natta og kjøpe sjokolade...

Kommunikasjon: Han seier at han har ingenting å snakke med meg om, at det eg seier er uintresant og masing, at eg gjenntar meg, at det eg tar opp berre er sånn følelse piss og kvinnfolk prat, og det einaste han vil er at eg skal være til tjeneste for han å hente og bringe og ellers holde kjeft...

Nærhet: Han ser meg nesten ikkje lengre, av og til kan han rett og slett snu ryggen til meg, fordi han seier at kvart einaste sekund med deg ønsker eg meg berre bort.

Sexlivet: me har fantastisk god sex, men det er aldri noe kos i forkant eller noe klining.. det er han som puler på meg mens eg står bøyd framover med rumpa i været... etterpå så setter han seg med daten eller går og legger seg...

Kyssing: Han liker ikkje å vere nær meg og liker ikkje å kysse, det er eit eller anna pliktskyldig kyss ein gang av og til.

Arbeid: Han vil ikkje ha ei utdanning, ikkje ein jobb, ingenting. Eg jobbar døgnet rundt for å gi han alt det han ønsker seg.
Eg klarer snart ikkje meir eg, ryggen verker og kroppen går fullstendig på tomgang.

Bostad: Han vil ikkje at eg skal bu sammen med han, fordi eg er så slitsom, og han trives ikkje sammen med meg. Dessuten seier han at han har mista vennene sine pga meg, og at dei ikkje kjem på besøk til han, fordi dei ikkje liker meg.

Ordbruk: han seier mykje stygt til meg, og eg prøver å seie i mot, men stort sett berre seier han sånn som dum, teit, ekkel og feit du er.

Økonomien: Det er eg som betaler alt, rekningene hans, husleie hans og forsørger han.

Prøver eg å ta opp ting som er viktige for meg, er stort sett svaret,
DU MASER
TI STILL
Uintresert i skittsnakket ditt

Når eg endelig får noen svar av han, så er det: jeg vet ikkje, hmm, ååæøø, sånn mumling.. med klar undertekst: LA vær å mas (og snakk til meg, og hold deg unna meg og gi meg fred.

Bare veldig lei meg, for uansett kva metode eg prøver så er svaret bare:

åææ, vet ikke.

Han sover heile dagen for å slippe unna meg.

Han får både det eine og det nadre, har fått stort tv, masse spill, leilighet osv, men enår eg vil noe så er det NEI.

Han vil ikkje ha meg med på noe, vil ikkje gjere noe sammen med meg, vil ikkje bu sammen med meg, vil ikkje være med meg. Han vil bruke meg for penger, sex og hushjelp virker det som. Han sover heile dagen, og er bare slapp.

Dette ekteskapet vart ikkje slik eg trudde.

Han seier at han gifta seg med meg fordi han var glad i meg, fordi eg skulle slutta å mase, og fordi han ville gleda meg. men han snakker aldri om det var noe han ville.

Det virker som det einaste dagene hans består av er å sove, sove, fråtse og sove og kjefte på meg...

Eg vil ha ein skikkelig bryllupsfest på 1 års jubilumsdagen, det vil han ikkje.

Han vil ingenting, orker ingenting og vil ikkje snakke med meg.

Eg prøvde i stad og snakke med han, han er her no, han er hos meg ein månad annen hver måned, og svaret var følgende:

Meg: Eg vil gjerne snakke med deg..
Han: NEI
Meg: Eg vil gjerne ta opp ting med deg, kommunisere med deg
Han: Ikke intresert
Meg: Eg trenger å snakke med deg
Han: Ja du snakker alltid om meg, for at du skal sleppe og tenke på deg sjølv.
............

KVA skal eg gjere med dette her.

Gammel 18-03-07, 17:46   #77
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Det er du som snakker om lynsjing. Jeg ønsker konkrete eksempler.

Tror du virkelig jeg ønsker å henvise direkte til saker/nick/personer der slike ting har foregått? Da ville jeg jo gjøre akkurat det jeg er så sterkt i mot, nemlig å dra slike saker opp igjen om og om igjen. Dersom du ikke kan se at dette har foregått i de sakene som allerede er nevnt, så får du ikke flere av meg.

Denne tråden tråden er jo forøvrig et strålende eksempel i seg selv.

Gammel 18-03-07, 17:47   #78
MokkMokk

Standard

Et eksempel på et innlegg fra en person som herjer på nett:

Oi, det var saker.
Intrisang beskrivelse av hva "god sex" er da.

Gammel 18-03-07, 17:48   #79
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, jeg syns du kan gi eksempler. Jeg har ikke bedt deg om å nevne nick. Du klarer vel å komme med konstruerte eksempler?

Og hvordan kan du kalle det lynsjing å referere til nick som ikke lenger eksisterer?

Gammel 18-03-07, 17:53   #80
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og det er det samme, om igjen og om igjen... Hvert forum hun er på. Dårlig nynorsk, ekkel mann, snart blir hun gravid, og mister også.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.