|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?
SM er jo folk på bare en kort periode, dette på KG skjedde i 2001 eller 2002. Jeg er veldig engasjert på 2 forum, og delvis på ett til. Men så er jeg hjemmeværende husmorkjerring med all verdens tid også da. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nettopp. Er det så vanskelig å skjønne? |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hva er KG?
|
|
|
#65 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Jeg blir veldig mistroisk etter å ha opplevd noen sånne "forumtroll". Jeg synes det er stor forskjell på å fremstille en perfekt verden, med mye penger og et spennende liv, enn å dikte opp dødssyke barn, menn og egne alvorlige sykdommer. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Du mener gjerne at pyramidespillbander heller ikke burde avsløres, siden folk er stokk dumme som går på det? Eller at folk skal advares mot Nigeriascammerne, siden det er på nett og de må være stokk dumme om de går på?
|
|
|
#68 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Jeg har blitt kjent med en del mennesker via en chatt jeg er medlem på.
|
|
|
#69 |
|
Superduperaktiv
Ok. Da tar vi det en gang til. Det er lynsjegjengen jeg ikke har noen fortståelse for. De selvrettferdige jegerne som bringer disse temaene på bane om og om igjen og ikke har et snev av fortståelse for noe annet enn sin egen situasjon. At de avsløres er greit, men måten det gjøres på er i mange tilfeller langt mer klanderverdig enn selve lureriet. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Kan du da komme med eksempler på disse lynsjesituasjonene dine? Hva er forskjellen med å gjøre folk oppmerksomme på hvem som er forumtroll og dette du kaller lynsjing? Hva er forskjellen fra når en bruker tilbringer tid med å finne fakta og når administrator på et forum gjør det.
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Jeg husker også godt Milla-hstorien fra KG, og selv om jeg ganske tidlig ante ugler i mosen skal hun ha for at det var underholdende lesning. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Superduperaktiv
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Det er du som snakker om lynsjing. Jeg ønsker konkrete eksempler.
|
|
|
#74 |
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Forøvrig syns jeg det er helt på sin plass at forumledelsen i slike tilfeller og i den grad det er mulig, sørger for at løgnerne blir avslørt. Selv om det er opplest og vedtatt at man ikke bør ta alt for god fisk på nett, er det likevel mange brukere som helst ønsker å tro det andre skriver. Kall dem gjerne naive, men jeg syns disse fortjener "beskyttelse" i større grad en en lystløgnerne. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Jeg husker godt Milla (hun er jo legendarisk, så det nicket kan det da ikke være problematisk å dele?), og så lenge jeg leste på KG så var det egentlig ganske uskyldig, og til en viss grad festlig. Det var en slags intelligens i det også, for hun hadde en skikkelig utspekulert måte å skaffe seg blest om ALT hun skrev. Jeg var der ikke da alt dette med dødsfall kom, og der syns jeg grensen går. Så lenge hun skrev om en falsk glamourverden hun levde i, så syns jeg ikke det gjorde så mye. Jeg var forumnovise, og er egentlig veldig lettlurt, men det ble ganske fort åpenbart at hun bløffet.
|
|
|
#76 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Et eksempel på et innlegg fra en person som herjer på nett:
|
|
|
#77 |
|
Superduperaktiv
Tror du virkelig jeg ønsker å henvise direkte til saker/nick/personer der slike ting har foregått? Da ville jeg jo gjøre akkurat det jeg er så sterkt i mot, nemlig å dra slike saker opp igjen om og om igjen. Dersom du ikke kan se at dette har foregått i de sakene som allerede er nevnt, så får du ikke flere av meg. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Oi, det var saker. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns dere om forumløgnere?Ja, jeg syns du kan gi eksempler. Jeg har ikke bedt deg om å nevne nick. Du klarer vel å komme med konstruerte eksempler?
|
![]() |
|
|