|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg løste problemet enkelt ved å installere urinal da vi laget nytt bad for 15 år siden. Nei, det er ikke en "pissarenne" i stål, men en søt liten sak i hvitt porselen.
![]() |
#42 |
Tøff
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?
Nei. De hadde blåfarge i vannet og spredningen var betydelig.
![]() |
#43 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Her legges både ring og lokk ned, det er mest hygienisk og ser mest ryddig og delikat ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ringskrømt
|
Nemlig. Dessuten sitter jo menn når de bæsjer, så alt-i-alt brukes doen mest av sittende.
![]() |
#45 |
Sviiisj!!
|
Vi har verdens verste do, fra gustavsberg. Den sprer bokstavelig talt dritt på veggene hvis man ikke har lokket nede når man spyler.
![]() |
#46 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg har gitt opp kampen om doringen, den er stort sett alltid oppe.
![]() |
#47 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg setter meg aldri rett på porselenet. Jeg skjønner i grunn ikke at det er mulig, men kanskje jeg aldri har vært så tissatrengt?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Bor sammen med tre hankjønn, say no more - og jeg bryr meg heller ikke"
![]() |
#49 |
TittelTøs
|
De fleste sier at de ønsket at lokket er nede. Og om lokket er nede, så er jo automatisk ringen nede også.
![]() |
#50 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?For meg er det å ha et åpent dasslokk det samme som å ha et åpent kjøkkenskap. Det ser bare så utrolig uryddig ut, og er veldig upraktisk. Jeg kjenner mannfolk som ikke lukker kjøkkenskapene etter seg, og det ville vært et like "stort" problem for meg som en som ikke lukket dolokket etter seg hver gang.
![]() |
#52 |
TittelTøs
|
Det er jo ikke snakk om mengder, men en og annen dråpe. Men det holder!
![]() |
#53 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg har blitt ekstra obs på å lukke lokket på doen etter at barnet begynte i barnehagen og dro alle slags magevirus i hus. Tarmbakterier skal man riktig nok ikke tøyse med, og det er best å holde dem unna både håndklær, tannbørster og andre gjenstander på badet. Men når noen i huset er smittet av omgangssyke vil jeg i alle fall ikke ha virus-jævelskapen spredt rundt på overflater på badet. Jeg tror ikke noe på at man klarer å holde lokket nede når man skyller ned om man gjør det bare når noen er syke, så det er veldig greit at dette er en rutine man har inne til en hver tid, spesielt for barn men også for voksne. Dessuten kan man jo være smittet uten å vite om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har heller aldri gjort det, og forstår heller ikke at det er mulig. Men bestemor har faktisk prestert å sette seg på dolokket i farta. Tipper det var enda hakket mer upraktisk enn å sette seg på porselenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Det kommer ikke vann på doringen her om lokket ikke er på når man skyller ned. :måtte selvsagt teste: |
![]() |
![]() |
#56 |
søt
Det er en do på jobb som gjør sånn. Men det er virkelig ikke mange andre jeg har vært borti.
![]() |
#57 |
Sviiisj!!
|
Jepp! Som sagt, Gustavsberg-doer spyler elendig. Ikke spyler de bort det de faktisk skal, og dessuten spruter de vann og dritt ut av doen.
![]() |
#58 |
Passiv
|
Åssen funker dette når dere har gjester? |
![]() |
![]() |
#59 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her, jeg liker det rett og slett ikke. Ser mye ryddigere og penere ut når ringen er nede. Jeg er bare sånn. Står ringen oppe føler jeg at jeg står i på en skikkelig pub-dass eller noe.
![]() |
#60 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?I mitt hode er det mest rett å legge ned dolokket, og da også ringen. Da må alle ta opp hvertfall lokket når man skal på do. Dermed ingen sutring om doringen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|