|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvorfor må menn legge ned dolokket?På fellestoaletter og i diskusjoner på nett er det alltid kvinner som sier at det er så irriterende at menn ikke legger ned det ene dolokket etter seg. Hvorfor er det ingen menn som klager over at kvinner ikke setter opp dolokket etter seg? Er det noen spesiell grunn til at kvinner skal definere hva som er riktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Fordi jeg etter tre fødsler av og til har det travelt med å komme meg på do. Og det er så kalt å sette seg rett på porseleenet.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg antar du mener doringen og ikke dolokket.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg kjenner en katt som hopper oppi do hvis ikke lokket ligger på. (Kilde: youtube.com) Edit: Jeg går ut fra det er lokket du mener, ikke doringen.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Fordi dersom man trekker ned uten å ta ned dolokket så spres "do-basiluskene" utover og alt blir veldig uhygienisk og ekkelt. Spesielt for oss som sitter på doringen og dermed inviterer til ulike infeksjoner og kjønnssykdommer. Æsj... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Ringen, fordi alle andre i familien sitter på den. (sannelig må jeg si, jeg vet ikke hva mannen gjør, men ringen står aldri oppe)
![]() |
#7 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Lokket skal lukkes helt, sånn er det bare. Om Gubben ikke er enig, får han fiske opp igjen det som havner i doen selv, og fordi vi ikke liker " do-baselusker" rundt om i rommet når vi skyller ned. Sist redigert av Gabi : 05-04-12 kl 22:34. Årsak: La til noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Dolokket legges alltid ned her for å unngå at dobakteriene løper løpsk i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
Do-baselusker rundt i rommet når dere skyller ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Ja, dette har de testet på myth-busters. Du får tarmbakterier på tannbørsten hvis du ikke har lokket på når du trekker ned.
![]() |
#12 |
Plutselig tilbake
Hvor: Her!
![]() |
Jupp! Sist redigert av Gabi : 05-04-12 kl 22:41. Årsak: La til noe igjen, må lære meg å skrive ferdig før jeg poster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg har aldri vært borti diskusjonen og bryr meg ikke det fnugg om hvordan dolokket er. Jeg foretrekker at doringen ligger nede, men om den ikke gjør det så er det også helt OK. Ikke noe jeg hadde mast om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Nei, vannbårne - i de små vanndråpene som sprutes ut når man skyller ned. Aner ikke hvor man evt. kan finne forskning om dette, men det kjente vitenskapelige tidsskriftet KK er i alle fall blant dem som forteller om dette.
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg foretrekker at både doring og dolokk er nede etter bruk, rett og slett fordi det ser best ut. Jeg synes det er litt udelikat med en åpen do. Når det er sagt pleier jeg aldri å si noe om dolokk eller doring står oppe, det er bare en preferanse og ikke noe jeg maser om.
![]() |
#17 |
Pauset
|
Det er jo motbydelig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Den bakteriespredningen har jeg alltid tenkt på som et argument for å oppbevare tannbørstene et stykke unna doen og ikke for at dolokket må være nede til enhver tid. For det skal det godt gjøres å få til. Bakterier som ligger på tørt underlag dør jo, så det er bare tannbørstene som bekymrer meg i så måte. Smittespredningspolitisk er det viktigere å overbevise undersottene om at håndvask er nødvendig.
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Med så lite bad som vi har er det kul umulig å ha tannbørstene mer enn en knapp meter fra do, med mindre man har dem på et annet rom.
![]() |
#20 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg bruker ikke krefter på å irritere meg over om lokket er oppe eller nede. Ei heller ringen, men det er vondt å sette seg på iskaldt porselen hvis an har det litt travelt.
![]() |
|
|