Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 22:22   #1
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

På fellestoaletter og i diskusjoner på nett er det alltid kvinner som sier at det er så irriterende at menn ikke legger ned det ene dolokket etter seg. Hvorfor er det ingen menn som klager over at kvinner ikke setter opp dolokket etter seg? Er det noen spesiell grunn til at kvinner skal definere hva som er riktig?

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:28   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Fordi jeg etter tre fødsler av og til har det travelt med å komme meg på do. Og det er så kalt å sette seg rett på porseleenet. Derfor! Om mannen har hastverk er det ikke like farlig om han ikke rekker å sette opp ringen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:29   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar du mener doringen og ikke dolokket.

Jeg foretrekker at doringen legges ned.

Gammel 05-04-12, 22:31   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner en katt som hopper oppi do hvis ikke lokket ligger på.

Selv har jeg to barn som har kastet ting nedi do hver gang lokket har stått åpent. (Nei, de er ikke så dumme at de ikke klarer å åpne lokket, men det er jo så mye mer fristende å se på en åpen do!)

Her i huset blir doen brukt til mye annet enn å gå på do på. Håndklær og klær blir lagt klar der når man dusjer, man står på doen for å få tak i ting på hyllene over do, ungene bruker den til å stå på så de kan se ut av vinduet, alt sammen er særdeles upraktisk når lokket er åpent.

Dessuten er det jo mye penere å se på.

Men her har du jo en som er enig med deg.

(Kilde: youtube.com)

Edit: Jeg går ut fra det er lokket du mener, ikke doringen.

Gammel 05-04-12, 22:31   #5
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Fordi dersom man trekker ned uten å ta ned dolokket så spres "do-basiluskene" utover og alt blir veldig uhygienisk og ekkelt. Spesielt for oss som sitter på doringen og dermed inviterer til ulike infeksjoner og kjønnssykdommer. Æsj...

Doringen derimot, er vel en selvfølge å legge ned når man skal ta ned dolokket?

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:32   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ringen, fordi alle andre i familien sitter på den. (sannelig må jeg si, jeg vet ikke hva mannen gjør, men ringen står aldri oppe)

Lokket, høyst unødvendig, og ikke gjennomført hjemme hos oss. Det meste av tiden ligger der dessuten barnedoring på, så da går ikke lokket igjen heller. Knerten er nemlig på do fem ganger mellom hver av oss andre, og da er det like greit at den ringen ligger fra ang til gang.

Gammel 05-04-12, 22:32   #7
Gabi
Plutselig tilbake

Gabi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lokket skal lukkes helt, sånn er det bare. Om Gubben ikke er enig, får han fiske opp igjen det som havner i doen selv, og fordi vi ikke liker " do-baselusker" rundt om i rommet når vi skyller ned.

Sist redigert av Gabi : 05-04-12 kl 22:34. Årsak: La til noe.
Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:33   #8
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Dolokket legges alltid ned her for å unngå at dobakteriene løper løpsk i rommet.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:36   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

På fellestoaletter og i diskusjoner på nett er det alltid kvinner som sier at det er så irriterende at menn ikke legger ned det ene dolokket etter seg. Hvorfor er det ingen menn som klager over at kvinner ikke setter opp dolokket etter seg? Er det noen spesiell grunn til at kvinner skal definere hva som er riktig?

Helt enig. Dette er en av de teiteste tingene jeg hører folk henger seg opp i.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:37   #10
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Lokket skal lukkes helt, sånn er det bare. Om Gubben ikke er enig, får han fiske opp igjen det som havner i doen selv, og fordi vi ikke liker " do-baselusker" rundt om i rommet når vi skyller ned.

Do-baselusker rundt i rommet når dere skyller ned?
Mener du at det spretter basiller ut av doen når du skyller ned? Luftbårne basiller?

Gammel 05-04-12, 22:39   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, dette har de testet på myth-busters. Du får tarmbakterier på tannbørsten hvis du ikke har lokket på når du trekker ned.

(Vi har alltid lokket nede, i tillegg tannbørstene inne i skapet...)

Gammel 05-04-12, 22:39   #12
Gabi
Plutselig tilbake

Gabi sin avatar

Hvor: Her!
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mener du at det spretter basiller ut av doen når du skyller ned? Luftbårne basiller?

Jupp! Og de er livsfarlige, altså! Ekle, i alle fall.

Sist redigert av Gabi : 05-04-12 kl 22:41. Årsak: La til noe igjen, må lære meg å skrive ferdig før jeg poster.
Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:39   #13
Joika
Pauset

Standard

Wut? Virkelig?

Gammel 05-04-12, 22:40   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært borti diskusjonen og bryr meg ikke det fnugg om hvordan dolokket er. Jeg foretrekker at doringen ligger nede, men om den ikke gjør det så er det også helt OK. Ikke noe jeg hadde mast om.

Bakteriespredningen ved spyling har jeg ikke tenkt på og jeg tror kanskje ikke jeg orker å tenke for mye på det heller. *sjuske*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:44   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, vannbårne - i de små vanndråpene som sprutes ut når man skyller ned. Aner ikke hvor man evt. kan finne forskning om dette, men det kjente vitenskapelige tidsskriftet KK er i alle fall blant dem som forteller om dette.

Gammel 05-04-12, 22:44   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker at både doring og dolokk er nede etter bruk, rett og slett fordi det ser best ut. Jeg synes det er litt udelikat med en åpen do. Når det er sagt pleier jeg aldri å si noe om dolokk eller doring står oppe, det er bare en preferanse og ikke noe jeg maser om.

Gammel 05-04-12, 22:45   #17
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, vannbårne - i de små vanndråpene som sprutes ut når man skyller ned. Aner ikke hvor man evt. kan finne forskning om dette, men det kjente vitenskapelige tidsskriftet KK er i alle fall med på å publisere dette.

Det er jo motbydelig... Vet ikke om jeg vil lese egentlig.

Gammel 05-04-12, 22:47   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den bakteriespredningen har jeg alltid tenkt på som et argument for å oppbevare tannbørstene et stykke unna doen og ikke for at dolokket må være nede til enhver tid. For det skal det godt gjøres å få til. Bakterier som ligger på tørt underlag dør jo, så det er bare tannbørstene som bekymrer meg i så måte. Smittespredningspolitisk er det viktigere å overbevise undersottene om at håndvask er nødvendig.

Jeg foretrekker at doringen er nede. Det er ubehagelig å sette seg på porselenet hvis man kommer inn på do litt småtrøtt om natten. Er den oppe så legger jeg den ned, men det er sjelden. Jeg er usikker på hvor mye irritasjon det hadde forårsaket om den alltid sto oppe. Dolokket foretrekker jeg at står oppe faktisk, men er det nede, så tar jeg det opp.

Gammel 05-04-12, 22:49   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den bakteriespredningen har jeg alltid tenkt på som et argument for å oppbevare tannbørstene et stykke unna doen og ikke for at dolokket må være nede til enhver tid. For det skal det godt gjøres å få til.

Med så lite bad som vi har er det kul umulig å ha tannbørstene mer enn en knapp meter fra do, med mindre man har dem på et annet rom. Så å ha dolokket nede er adskillig enklere å få til. (Det minsker også sjansen for å miste hårbørster, briller og annet i do, noe som selvsagt også skjer lettere på et såpass trangt bad.)

Gammel 05-04-12, 22:50   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ikke krefter på å irritere meg over om lokket er oppe eller nede. Ei heller ringen, men det er vondt å sette seg på iskaldt porselen hvis an har det litt travelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.