|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg hadde faktisk tvillingtrille helt til ifjor høst, da var Bøllen 5 år. Alene med to barn i syden, den var gull verdt!!
|
|
|
#142 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg har ett barn som brukte lang tid på å slutte med bleie og en som brukte smokk ALTFOR lenge. Og bare ett av to er sovebarn. Jeg synes det har vært greit at folk har ment noe om dette sånn at jeg får litt rettledning om når det er greit å slutte med "ting".
|
|
|
|
#143 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Jeg opplever faktisk at de barna som bruker vogn mye/blir båret mye sakker noe akkterut på turer i barnehagen, og for noen er det en kjip følelse å alltid ende opp med å være sist. Så akkurat det med å øve med ungene å gå også hjemme syns jeg er utrolig viktig. Det betyr selvsagt ikke at de som tar med vogn på ferie gjør noe galt når vognen er ment som avlastning, men når vogn brukes til en 4åring på skogstur, søndagstur osv uten at det er noe fysisk feil med barnet, så syns jeg det er et lite gjennomtenkt valg.
|
|
|
|
#144 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Se an ungen og ta med trille hvis du tror du får bruk for den! En frisk unge blir ikke syk av å få slappe av i vogn noen dager i varm sydensol! :bastant:
|
|
|
#145 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg forklarte jo i et tidligere innlegg når vi brukte vogn til fireåringen, og vi fikk faktisk tilbakemelding fra barnehagen allerede fra toårsalderen at han utmerket seg på turer fordi han a) ikke klaget og sutret og b) var flink motorisk. At man at og til velger vogn, er ikke det samme som at man alltid gjør det. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Tittel og tittel....
|
Eh, jeg snakker ikke om de som av og til velger vogn, jeg snakker om de som alltid gjør det, og som i tillegg bærer ungen fra bilen og inn i barnehagen, for tro meg de finnes.
|
|
|
|
#147 |
|
Er frisk!
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg er så egoistisk at jeg setter mine behov først av og til (har lært det siste året), og hvis jeg hadde hatt en trassig fireåring (det har jeg ikke hatt) hadde jeg MYE heller tatt med en vogn til å putte ungen oppi enn å ødelegge ryggen på å drasse han med meg.
|
|
|
|
#148 |
|
Halloen!
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Polarjenta: De finnes sikkert. Jeg for min del måtte slutte å bære begge mine unger da de var rundt to år. Komboen tunge unger og svak mor var ikke ideell. Det var også en grunn til at det noen ganger var praktisk å ha med vogn når jeg var alene. Av og til nekter jo unger å gå og vogn i ti minutter var greiere for rygg og armer enn bæring. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det kan jeg faktisk finne på å gjøre, men det er for kosens skyld. Vi er begge ekstreme nærhets-mennesker, koser hele tiden, og jeg elsker å bære på ham. Jeg prøver å ikke gjøre det for mye, både av hensyn til ryggen og fordi han faktisk er 4 år, men jeg liker å kunne gjøre det innimellom. Ingenting er som å få armer lagt rundt halsen og en skikkelig kos. Men det blir jo noe annet om man aldri lar ungen gå selv, bruker vogn hele tiden og ungen omtrent aldri har beina i bakken.
|
|
|
#150 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg triller før vogn enn å vise meg ute med smokkebarn. Om vi nå skal være slik teit kategoriske som vi visst skal være her. Smokkebarn er ekkelt og unødvendig. Man må da kunne gi barnet nærhet og ikke plast. Jeg har aldri brukt smokk til noen av mine og da kan da ingen andre trenge heller. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, jeg mener selvsagt ikke at man aldri skal kunne bære barnet sitt, men det er ikke det jeg snakker om.
|
|
|
|
#152 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Og jeg mener at du er din fulle rett til å både mene og si dette. Man trenger jo ikke være enig med deg.
|
|
|
|
#153 |
|
navnet sjemmer ingen
Ja, deg om det. Det har du helt rett i. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Og det er kanskje dette jeg reagerer mest på tror jeg. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Det er alltid spennende å se hvordan slike tråder utvikler seg her på FP. Jeg regnet med at Høns spurte fordi hun faktisk lurte - naiv som jeg er.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Halloen!
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Vogn, smokk og cola på tåteflaske. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg skulle ut å trimme i går, og den nybakte 4-åringen ville absolutt være med. Han fikk da sitte i vogna for at jeg skulle få bedre trim opp bakkene. Mulig noen reagerer på det, men akkurat da skulle jeg ikke på søndagstur, så han fikk valget om å sitte i vogna eller være hjemme med pappa'n. Jeg fikk meg en god trimtur og kvalitetstid sammen med 4-åringen.
|
|
|
#159 |
|
Er frisk!
|
Jeg har blitt ganske obs på å dekke alle i familiens behov etter de siste to årene. Før det dekket vi behovene til de fire andre, men ikke mine. Det gikk ikke så bra. Så hvis jeg hadde hatt behov for en vogn til å frakte en fireåring i (om det var fordi jeg skulle få trim, fordi han ikke ville gå og bare trasset, fordi det ellers bare ville blitt mas, eller hva har du), kunne jeg funnet på å ta med vogn FOR MIN SKYLD. Ikke hver gang, men en gang i blant.
|
|
|
|
#160 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
For å sette litt på spissen. Ville du også satt en fem eller seksåring i vogn for å tilfredstille eget behov for trim på ferie? |
|
|
|
![]() |
|
|