Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 10:25   #141
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg hadde faktisk tvillingtrille helt til ifjor høst, da var Bøllen 5 år. Alene med to barn i syden, den var gull verdt!!

Vi bruker overhode ikke vogn i hverdagen nå, det har vi ikke gjort siden vi kom hjem fra den sydenturen, foruten et par unntak der frøkna har sittet i trille når jeg har behov for å komme meg fort fra A til B. Kommer allikevel til å ha med en paraplytrille når vi skal to-tre uker til syden i går også, og bruker ikke Bråkebøtta den, så er den grei å ha alt mulig annet i. Bråkebøtta blir 4 år ultimo juli.

Jeg har med trille med god samvittighet til høyst aktivt barn! Det passer for meg, oss, i slike situasjoner. Jeg synes ikke det er noe rett og galt her, enhver må få gjøre det som er best for dem all den tid barn er ulike. Men det er klart at det er fornuft i å tenke at man kan la vognen stå når man absolutt ikke må, det er dog en annen sak.

Gammel 14-05-12, 10:32   #142
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ett barn som brukte lang tid på å slutte med bleie og en som brukte smokk ALTFOR lenge. Og bare ett av to er sovebarn. Jeg synes det har vært greit at folk har ment noe om dette sånn at jeg får litt rettledning om når det er greit å slutte med "ting".

Men jeg tror du og jeg bare må bli enige om at vi er uenige. Jeg tenker at akkurat ferien må være en ypperlig tid for å avslutte vognbruk. Da har man jo mye bedre tid enn ellers. Blir ungen sliten (eller lei), så har man tid til å ta seg en pause. I motsetning til når man halser hjem fra barnehagen og skal rekke storesøsters fotballtrening kl 17.

Gammel 14-05-12, 10:35   #143
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det handler ikke alltid om å føle seg truffet, men om å reagere på andres holdning om at alle barn passer inn i en spesifikk mal. Det er merkelig hvordan de som har de mest bastante meninger er de som har barn som mer enn villig sluttet tidlig med bleier, vogn, smokk og hva det måtte være. På samme måte som at de som alltid har fasiten på hvordan barn skal sove er de som har hatt enkle sovebarn selv. Man vet alltid mest om det man egentlig ikke har peiling på.
Og nei, jeg føler meg ikke truffet, sønnen min har aldri brukt smokk, sluttet med bleier før han ble 3 og kommer ikke til å bruke vogn på årets sommerferie selv om han bare er 3½. Barn er forskjellige og at å tro at barn skal slutte å ha behov for bleier, smokk eller vogn fordi de har passert en eller annen magisk alder er i beste fall naivt.
Jeg undrer meg dessuten over hva som skulle være poenget med å tvinge gjennom bleie-, smokke- og vognslutt ved en bestemt alder. For min del bruker jeg ikke min makt som forelder bare fordi jeg kan, det skal ligge en god grunn bak, og ingen barn tar skade av å bruke bleie, smokk eller vogn utover den "allment aksepterte" alderen.

Jeg opplever faktisk at de barna som bruker vogn mye/blir båret mye sakker noe akkterut på turer i barnehagen, og for noen er det en kjip følelse å alltid ende opp med å være sist. Så akkurat det med å øve med ungene å gå også hjemme syns jeg er utrolig viktig. Det betyr selvsagt ikke at de som tar med vogn på ferie gjør noe galt når vognen er ment som avlastning, men når vogn brukes til en 4åring på skogstur, søndagstur osv uten at det er noe fysisk feil med barnet, så syns jeg det er et lite gjennomtenkt valg.

Gammel 14-05-12, 10:36   #144
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Se an ungen og ta med trille hvis du tror du får bruk for den! En frisk unge blir ikke syk av å få slappe av i vogn noen dager i varm sydensol! :bastant:

Gammel 14-05-12, 10:40   #145
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg opplever faktisk at de barna som bruker vogn mye/blir båret mye sakker noe akkterut på turer i barnehagen, og for noen er det en kjip følelse å alltid ende opp med å være sist. Så akkurat det med å øve med ungene å gå også hjemme syns jeg er utrolig viktig. Det betyr selvsagt ikke at de som tar med vogn på ferie gjør noe galt når vognen er ment som avlastning, men når vogn brukes til en 4åring på skogstur, søndagstur osv uten at det er noe fysisk feil med barnet, så syns jeg det er et lite gjennomtenkt valg.

Jeg forklarte jo i et tidligere innlegg når vi brukte vogn til fireåringen, og vi fikk faktisk tilbakemelding fra barnehagen allerede fra toårsalderen at han utmerket seg på turer fordi han a) ikke klaget og sutret og b) var flink motorisk. At man at og til velger vogn, er ikke det samme som at man alltid gjør det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:41   #146
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg forklarte jo i et tidligere innlegg når vi brukte vogn til fireåringen, og vi fikk faktisk tilbakemelding fra barnehagen allerede fra toårsalderen at han utmerket seg på turer fordi han a) ikke klaget og sutret og b) var flink motorisk. At man at og til velger vogn, er ikke det samme som at man alltid gjør det.

Eh, jeg snakker ikke om de som av og til velger vogn, jeg snakker om de som alltid gjør det, og som i tillegg bærer ungen fra bilen og inn i barnehagen, for tro meg de finnes.

Gammel 14-05-12, 10:43   #147
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så egoistisk at jeg setter mine behov først av og til (har lært det siste året), og hvis jeg hadde hatt en trassig fireåring (det har jeg ikke hatt) hadde jeg MYE heller tatt med en vogn til å putte ungen oppi enn å ødelegge ryggen på å drasse han med meg.

Men de fleste fireåringer trenger ikke vogn. Spesielt hvis det ikke er masse trafikk og skummelt at de kan bli borte. Likevel er det greit å kunne være litt pragmatisk å velge ut fra hele familiens beste, ikke bare fireåringens. Det er ikke bare fireåringer som har behov som skal dekkes på en ferie.

Gammel 14-05-12, 10:46   #148
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polarjenta: De finnes sikkert. Jeg for min del måtte slutte å bære begge mine unger da de var rundt to år. Komboen tunge unger og svak mor var ikke ideell. Det var også en grunn til at det noen ganger var praktisk å ha med vogn når jeg var alene. Av og til nekter jo unger å gå og vogn i ti minutter var greiere for rygg og armer enn bæring.

Og der sier oslo78 noe av det samme.

Gammel 14-05-12, 10:50   #149
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

og som i tillegg bærer ungen fra bilen og inn i barnehagen, for tro meg de finnes.

Det kan jeg faktisk finne på å gjøre, men det er for kosens skyld. Vi er begge ekstreme nærhets-mennesker, koser hele tiden, og jeg elsker å bære på ham. Jeg prøver å ikke gjøre det for mye, både av hensyn til ryggen og fordi han faktisk er 4 år, men jeg liker å kunne gjøre det innimellom. Ingenting er som å få armer lagt rundt halsen og en skikkelig kos. Men det blir jo noe annet om man aldri lar ungen gå selv, bruker vogn hele tiden og ungen omtrent aldri har beina i bakken.

Gammel 14-05-12, 10:54   #150
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg triller før vogn enn å vise meg ute med smokkebarn. Om vi nå skal være slik teit kategoriske som vi visst skal være her. Smokkebarn er ekkelt og unødvendig. Man må da kunne gi barnet nærhet og ikke plast. Jeg har aldri brukt smokk til noen av mine og da kan da ingen andre trenge heller.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:55   #151
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det kan jeg faktisk finne på å gjøre, men det er for kosens skyld. Vi er begge ekstreme nærhets-mennesker, koser hele tiden, og jeg elsker å bære på ham. Jeg prøver å ikke gjøre det for mye, både av hensyn til ryggen og fordi han faktisk er 4 år, men jeg liker å kunne gjøre det innimellom. Ingenting er som å få armer lagt rundt halsen og en skikkelig kos. Men det blir jo noe annet om man aldri lar ungen gå selv, bruker vogn hele tiden og ungen omtrent aldri har beina i bakken.

Ja, jeg mener selvsagt ikke at man aldri skal kunne bære barnet sitt, men det er ikke det jeg snakker om.

Gammel 14-05-12, 10:58   #152
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg triller før vogn enn å vise meg ute med smokkebarn. Om vi nå skal være slik teit kategoriske som vi visst skal være her. Smokkebarn er ekkelt og unødvendig. Man må da kunne gi barnet nærhet og ikke plast. Jeg har aldri brukt smokk til noen av mine og da kan da ingen andre trenge heller.

Og jeg mener at du er din fulle rett til å både mene og si dette. Man trenger jo ikke være enig med deg.

Jeg reagerer på 4-åringer i vogn. Meg om det.

Gammel 14-05-12, 10:59   #153
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og jeg mener at du er din fulle rett til å både mene og si dette. Man trenger jo ikke være enig med deg.

Jeg reagerer på 4-åringer i vogn. Meg om det.

Ja, deg om det. Det har du helt rett i.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:19   #154
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg er så egoistisk at jeg setter mine behov først av og til (har lært det siste året), og hvis jeg hadde hatt en trassig fireåring (det har jeg ikke hatt) hadde jeg MYE heller tatt med en vogn til å putte ungen oppi enn å ødelegge ryggen på å drasse han med meg.

Men de fleste fireåringer trenger ikke vogn. Spesielt hvis det ikke er masse trafikk og skummelt at de kan bli borte. Likevel er det greit å kunne være litt pragmatisk å velge ut fra hele familiens beste, ikke bare fireåringens. Det er ikke bare fireåringer som har behov som skal dekkes på en ferie.

Og det er kanskje dette jeg reagerer mest på tror jeg.
Jeg bryr meg (tro det eller ei) veldig lite om hva andre velger og jeg legger heller ikke merke til det, men denne diskusjonen var jo et spørsmål om hva man tenker og da tenker jeg jo ut i fra valgene vi har gjort. De fleste her vil på et visst tidspunkt være kategoriske med tanke på grense for vognbruk, men den kategoriske holdningen kommer kanskje nærmere skolealder for en del.

Jeg tenker at det virker ganske rart å velge å sette en frisk fireåring i vogn for å dekke familiens behov. Det eneste som kunne fått meg til å velge vogn til en fireåring måtte være barnets behov, ikke foreldres behov for lange kvelder på restaurant, shoppebehov, oppbevaring for badetøybehov og behovet for å skynde seg fra hotell til strand osv.

Jeg tror ingen fireåringer får skader på kropp og sjel av å sitte litt i vogn bare så det er sagt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:27   #155
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid spennende å se hvordan slike tråder utvikler seg her på FP. Jeg regnet med at Høns spurte fordi hun faktisk lurte - naiv som jeg er.
Vi sluttet med vogn lenge før pp ble fire. Hun fikk heller sitte på farens skuldre hvis det knep. Jeg tror hun ville blitt dypt fornærmet over å skulle sitte i vogn som fireåring, men barn er jo veldig forskjellige.
Og dere som mener at en vogn ville gjøre det lettere å håndtere raseriutbrudd med vogn tilgjengelig - blir barna sittende i vognen hvis de blir plassert der? Min lille klatret illsint ut av vognen da hun var mye mindre enn 4, hvis det var det om å gjøre, så for oss har aldri vogn vært noe middel til å stoppe utagerende oppførsel - hvordan får dere andre det til, egentlig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:30   #156
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Vogn, smokk og cola på tåteflaske.

Gammel 14-05-12, 12:31   #157
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vogn, smokk og cola på tåteflaske.

Og Crocs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:31   #158
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle ut å trimme i går, og den nybakte 4-åringen ville absolutt være med. Han fikk da sitte i vogna for at jeg skulle få bedre trim opp bakkene. Mulig noen reagerer på det, men akkurat da skulle jeg ikke på søndagstur, så han fikk valget om å sitte i vogna eller være hjemme med pappa'n. Jeg fikk meg en god trimtur og kvalitetstid sammen med 4-åringen.

Han er flink til gå turer og var i fjor på flere toppturer i lokalområdet, så han er langt fra lat.

Hadde han ikke hatt en lillesøster i hus, så hadde vel vognene vært borte, men siden de står her lett tilgjengelig varer kanskje hans vognperiode lengre enn lillesøsters.

Til sommeren tar vi med enkeltvogn, så får de dele på vogna hvis det skulle bli behov for det, iallfall de to dagene vi skal oppleve NewYork.

Gammel 14-05-12, 12:54   #159
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og det er kanskje dette jeg reagerer mest på tror jeg.
Jeg bryr meg (tro det eller ei) veldig lite om hva andre velger og jeg legger heller ikke merke til det, men denne diskusjonen var jo et spørsmål om hva man tenker og da tenker jeg jo ut i fra valgene vi har gjort. De fleste her vil på et visst tidspunkt være kategoriske med tanke på grense for vognbruk, men den kategoriske holdningen kommer kanskje nærmere skolealder for en del.

Jeg tenker at det virker ganske rart å velge å sette en frisk fireåring i vogn for å dekke familiens behov. Det eneste som kunne fått meg til å velge vogn til en fireåring måtte være barnets behov, ikke foreldres behov for lange kvelder på restaurant, shoppebehov, oppbevaring for badetøybehov og behovet for å skynde seg fra hotell til strand osv.

Jeg tror ingen fireåringer får skader på kropp og sjel av å sitte litt i vogn bare så det er sagt.

Jeg har blitt ganske obs på å dekke alle i familiens behov etter de siste to årene. Før det dekket vi behovene til de fire andre, men ikke mine. Det gikk ikke så bra. Så hvis jeg hadde hatt behov for en vogn til å frakte en fireåring i (om det var fordi jeg skulle få trim, fordi han ikke ville gå og bare trasset, fordi det ellers bare ville blitt mas, eller hva har du), kunne jeg funnet på å ta med vogn FOR MIN SKYLD. Ikke hver gang, men en gang i blant.

Dette er hypotetisk, bare så det er sagt. Storebror sluttet med vogn før han var to (ble storebror), Storesøster rett før hun ble tre og Lillebror ser ut til å slutte nå snart (litt over to). Men OM jeg hadde behov, ser jeg ikke lenger det som selvsagt at fireåringens behov for å få ekstra trim på ferie skulle trumfe mine behov. Noen ganger det ene og noen ganger det andre. Ingen tjener på at jeg sliter meg ut i hvert fall - det kan jeg skrive en lang avhandling om.

Gammel 14-05-12, 13:01   #160
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har blitt ganske obs på å dekke alle i familiens behov etter de siste to årene. Før det dekket vi behovene til de fire andre, men ikke mine. Det gikk ikke så bra. Så hvis jeg hadde hatt behov for en vogn til å frakte en fireåring i (om det var fordi jeg skulle få trim, fordi han ikke ville gå og bare trasset, fordi det ellers bare ville blitt mas, eller hva har du), kunne jeg funnet på å ta med vogn FOR MIN SKYLD. Ikke hver gang, men en gang i blant.

Dette er hypotetisk, bare så det er sagt. Storebror sluttet med vogn før han var to (ble storebror), Storesøster rett før hun ble tre og Lillebror ser ut til å slutte nå snart (litt over to). Men OM jeg hadde behov, ser jeg ikke lenger det som selvsagt at fireåringens behov for å få ekstra trim på ferie skulle trumfe mine behov. Noen ganger det ene og noen ganger det andre. Ingen tjener på at jeg sliter meg ut i hvert fall - det kan jeg skrive en lang avhandling om.

For å sette litt på spissen. Ville du også satt en fem eller seksåring i vogn for å tilfredstille eget behov for trim på ferie?

Det går en grense et sted for de aller fleste selv om de kunne ha behov for litt av hvert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.