Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Jeg er så egoistisk at jeg setter mine behov først av og til (har lært det siste året), og hvis jeg hadde hatt en trassig fireåring (det har jeg ikke hatt) hadde jeg MYE heller tatt med en vogn til å putte ungen oppi enn å ødelegge ryggen på å drasse han med meg.
Men de fleste fireåringer trenger ikke vogn. Spesielt hvis det ikke er masse trafikk og skummelt at de kan bli borte. Likevel er det greit å kunne være litt pragmatisk å velge ut fra hele familiens beste, ikke bare fireåringens. Det er ikke bare fireåringer som har behov som skal dekkes på en ferie.
Og det er kanskje dette jeg reagerer mest på tror jeg.
Jeg bryr meg (tro det eller ei) veldig lite om hva andre velger og jeg legger heller ikke merke til det, men denne diskusjonen var jo et spørsmål om hva man tenker og da tenker jeg jo ut i fra valgene vi har gjort. De fleste her vil på et visst tidspunkt være kategoriske med tanke på grense for vognbruk, men den kategoriske holdningen kommer kanskje nærmere skolealder for en del.
Jeg tenker at det virker ganske rart å velge å sette en frisk fireåring i vogn for å dekke familiens behov. Det eneste som kunne fått meg til å velge vogn til en fireåring måtte være barnets behov, ikke foreldres behov for lange kvelder på restaurant, shoppebehov, oppbevaring for badetøybehov og behovet for å skynde seg fra hotell til strand osv.
Jeg tror ingen fireåringer får skader på kropp og sjel av å sitte litt i vogn bare så det er sagt.
|