Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Jeg har blitt ganske obs på å dekke alle i familiens behov etter de siste to årene. Før det dekket vi behovene til de fire andre, men ikke mine. Det gikk ikke så bra. Så hvis jeg hadde hatt behov for en vogn til å frakte en fireåring i (om det var fordi jeg skulle få trim, fordi han ikke ville gå og bare trasset, fordi det ellers bare ville blitt mas, eller hva har du), kunne jeg funnet på å ta med vogn FOR MIN SKYLD. Ikke hver gang, men en gang i blant.
Dette er hypotetisk, bare så det er sagt. Storebror sluttet med vogn før han var to (ble storebror), Storesøster rett før hun ble tre og Lillebror ser ut til å slutte nå snart (litt over to). Men OM jeg hadde behov, ser jeg ikke lenger det som selvsagt at fireåringens behov for å få ekstra trim på ferie skulle trumfe mine behov. Noen ganger det ene og noen ganger det andre. Ingen tjener på at jeg sliter meg ut i hvert fall - det kan jeg skrive en lang avhandling om.
For å sette litt på spissen. Ville du også satt en fem eller seksåring i vogn for å tilfredstille eget behov for trim på ferie?
Det går en grense et sted for de aller fleste selv om de kunne ha behov for litt av hvert.
|