Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tanker om familieferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 01:25   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker om familieferie

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg husker sist jeg var med toern på flyplass og ga han beskjed om at han måtte ha en hånd på kofferten hele tiden. Da snakker vi vims nemlig, og han kunne ha vimset seg bort i folkemengden uten problemer.

Et svært hett tips er å gi ungen ansvar for en trillekoffert selv. Det funker hvertfall på lillegutt - da passer han så godt på kofferten at han helt glemmer å vimse seg bort. Selv bruker jeg gjerne sekk, siden jeg trenger hendene fri.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 01:26   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Et svært hett tips er å gi ungen ansvar for en trillekoffert selv. Det funker hvertfall på lillegutt - da passer han så godt på kofferten at han helt glemmer å vimse seg bort. Selv bruker jeg gjerne sekk, siden jeg trenger hendene fri.

Enten det, eller så blir både ungen og kofferten borte. :btdt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 01:27   #43
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enten det, eller så blir både ungen og kofferten borte. :btdt:

Ja, det er jo et poeng

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 01:44   #44
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie er å ha tid til hverandre og litt underholdning for alle.
Noe for oss voksne og noe for ungene.
Vi har heldigvis unger som liker å kjøre bil og kjører gjerne i ferien.
Nå skal vi ut på lengre tur i år og vi skal fly og vi skal reise sammen med venner med barn på samme alder. Det blir litt ferie for alle, shopping, strand, museer, kino og samvær med gode venner. Vi har hver vår leilighet i samme område og alle gleder seg til å ha tid sammen.

Ferie er også å ha tid til et hus fullt av unger(her har det vært ni unger til og fra fra 10-21 i dag, mens jeg har sittet på terrassen og hatt det ene besøket etter det andre. Ungene elsker det og vi voksne koser oss fordi ungene har det bra.

Gammel 10-07-12, 09:21   #45
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Vi tenker å ha en ferie som passer for alle ( inkludert lommeboka ), så da blir det sydentur i år.

Vi er to voksne med barn på 1 og 6 år, alle liker sol og varme. Det viktigste er jo at vi er sammen og at det er kjekt for alle.
I fjor leide vi hus i Sverige og var der i 2-3 uker. Det var en fin tur det også.
Vi var på helgetur til Praha for noen år siden når hun eldste var 2-3 år gammel. Gikk helt fint det også, men det er klart det blir jo ikke pub turer seine kvelder, men dyreparker og barnevennlige steder.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 10:56   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storbyferie funker fint med tiåring, men jeg ville ikke hatt med de to små til London eller en annen storby om jeg fikk betalt for det. Bare tanken på å skulle stå med to makker som ikke vil bæres, bare vil stikke av, som kaster seg bakover, hyler, ikke har ro i ræven i to sekunder? I kø etter kø...? Nei, aldri!

På sikt, derimot, tror jeg vi kan dra overalt.

Jeg hørte om en familie der konfirmasjonspresangen var at nykonfirmanten planla en lang tur (3-4 uker) sammen med en av foreldrene. De hadde tre barn og hadde vært i hhv Kina, Sørøst-Asia og Sør-Amerika. Fjortisen fikk budsjett, reisehåndbøker og kart og planla mest mulig selv.

Fantastisk god idé!

Gammel 10-07-12, 11:17   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HV: dette er det en på jobb som gjør også. Ungdommen får velge seg et reisemål og hvem av foreldrene han vil reise med, og så drar de på tur i 3 uker. En av ungene valgte safari, en valgte interrail. Den siste tror jeg skal konfirmeres neste år.

Gammel 10-07-12, 13:11   #48
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er på ferie nå, og har flydd til Amsterdam, leid bil og forhåndsbestilt to ferietips som vi tar utgangspunkt i for dagsturer rundt omkring. Vi har tre barn, og har stort sett hatt denne type ferie hvert år. Litt by, litt land, en og annen park. I dag skal vi til Frankrike og se litt krigshistorie og gå litt i by.

Gammel 10-07-12, 13:12   #49
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferietips: feriehus. :autocorrect:

Gammel 10-07-12, 23:39   #50
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har tvillinger på 4 år og det eneste stedet vi har vært med dem til nå er hytta på sørlandet. Der er vi 2 uker hvert år. Sørger for å få masse besøk, og så hender det vi splitter oss og at jeg tar med 1 barn alene og besøker en venninne på en annen hytte. Vi har funnet ut at det er den ferien som gir mest avslapning. Vi orker ikke fly med dem enda. Jeg har flydd med et barn til Kristiansand, men alle 4 på fly høres bare masete ut. Utlandet får vetne til de kan være med på aktiviteter tilpasset oss alle. Nå er det liksom kun stranda, lekeparker og bondegårder med dyr som er gøy, og da gidder jeg ikke dra til utlandet...... jeg trenger å treffe andre voksne når vi bare gjør sånne "barneaktiviteter" og da er egen hytte det beste synes jeg.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:52   #51
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner også en sånn en HV. Og det vurderes absolutt her i heimen også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:45   #52
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror absolutt det er mulig å få til ferier som alle trives med. Jeg tror det viktigste man kan gjøre er å bruke en del tid på research av sted, fly og bolig i forkant av reisen. Mannen og jeg har i utgangspunktet vidt forskjellige ideer av hva ferie er - jeg er vant til at ferie er det samme som late dager ved Middelhavet mens mannen min er vant til åtte uker i fjellheimen. Vi får til begge deler på en måte som alle trives ved nettopp fordi vi har brukt mye tid på å finne ut hvordan vi dekker alles behov på en best mulig måte. Det jeg har funnet ut er at så lenge vi legger opp transportetappen riktig og sørger for å finne å bo som vi trives i så kan vi dra på fjellet, til sjøen, til storbyen eller til Middelhavet. Vi venter litt med de fjerne destinasjoner til Mini er litt større. Men det er ikke mange årene til det også går veldig bra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.