|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tanker om familieferieDet går an å kombinere barns og voksnes behov, men jeg synes det har blitt mer utfordrende med økt antall barn. Vi trives best med å reise for oss selv. Det er hyggelig å være sammen med andre i ferien også, men når vi drar på turer til utlandet synes jeg det å reise på egenhånd gir mye større frihet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Tanker om familieferieJeg lurer på hvor store barn må være for å være med på tema-reiser-opplegg (eller finnes det noe lignende beregnet på voksne med barn?) Jeg kunne tenke meg å ta med meg eldste på noe sånt. Jeg er litt for pingle til å reise med bare han på litt mer avanserte ferier alene, men i en gruppesammenheng hadde det vært flott.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Tanker om familieferieHva med å reise en helg bare til en storby og lage opplegget selv? London f.eks er jo gøy for en tiåring. De kan jo til og med pittelitt engelsk og kanskje litt morsomt å prøve seg på det? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tanker om familieferieVi har reist en del charter, men da leid bil på reisemålet og gjort alt på egenhånd. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Tanker om familieferieJo, London skal vi nok få gjort jeg og han ganske snart. Det har han også veldig lyst til. Men jeg satt og så på en brosjyre med tur til new york.
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Tanker om familieferie
Å reise til Berlin er i alle fall superenkelt med tiåring. Direktefly fra Værnes, kollektivsystem som er genialt og massevis av spennende steder å besøke. Tiåringen min var fullstendig oppslukt og vi kunne brukt ukesvis der. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Tanker om familieferieBerlin altså? Kult. Tiåringen min er det ansvarlige slaget som bærer kofferter for meg og sånn.
|
|
|
#29 |
|
|
De har et fantastisk naturhistorisk museum som tiåringen min virkelig elsket, et kjempestort teknisk museum, egyptsamling, computerspillmuseum, og mye mye mer. Bare det å ta seg rundt i byen var noe han likte godt. Min tiåring var forberedt på historien rundt den kalde krigen, Berlinmuren osv. Han syntes det var veldig spennende å se rester av dette. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Tanker om familieferieJa, min er også sånn. Han liker å se ting han har lært om. Og teknisk museum og computerspilmuseum er innertier for å si det sånn.
|
|
|
#33 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tanker om familieferieGleder meg til man kan dra å turer med dem uten å måtte fotfølge, Junior begynner jo å bli litt slik. Derfor skal han og jeg på telttur, siden mannen ikke liker slikt - vi gleder oss MASSE!
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Tanker om familieferieJeg vil new york en dag da, men det får bli når de to små kan parkeres flere dager i strekk. Dvs om et par år.
|
|
|
#35 |
|
maler
|
|
|
|
#37 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Tanker om familieferieDet er først i år vi drister oss på noe som begynner ligne ferietur med ungene, og selv da starter vi light med biltur til Danmark og to uker i leid hus sammen med venner. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Ja, mulig det blir bedre med store tenåringer:
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Tanker om familieferieJeg ser for meg tenåringer når jeg tenker NY. Der er kafeer, kunstmuseer og mye av magien i NY tror jeg man får se mer av hvis man har sett en del film,hørt en del musikk osv. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Tanker om familieferieJeg har aldri vært noen charterturist i den forstand at jeg liker ikke solsteik, liker ikke å sole meg, hater sand og er ikke glad i folkemengder og støy |
|
|
|
![]() |
|
|