|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Om kjøp og salg på forum
Først: For meg er dette en prinsipp-diskusjon, evt. referanser til brukere får de som leser ta på sin egen kappe, det var ikke min intensjon.
|
|
|
#22 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fungerer det sånn jeg skrev da? At finn betaler ut når varen er mottat? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Jeg har ikke prøvd det, men det tror jeg ja. At det er som et slags depositum-system.
|
|
|
#24 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Om kjøp og salg på forumAngående svindel på finn er det pga noe utenlandsk svindel ala sjekkbedrageri
|
|
|
#25 |
|
trøtt
|
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg har bare et kort innspill vedr. salg av ting med merkelappene på og kan bruke meg selv som utgangspunkt. Jeg har en stelleveske til salgs - ubrukt og med lappene på - og jeg har ikke mulighet til å bytte den. Det vil i så fall både koste meg penger (returporto) og ikke minst tid og krefter. Jeg har kjøpt den på nett fra USA og da er det faktisk mye enklere å annonsere her enn å sende den tilbake. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg foretrekker å selge til kjente (som det etterhvert er blitt en del av her inne). Jeg gjør det aldri for å tjene penger. Her inne er det dessuten mange som kjenner produktene (feks klesmerkene) og liker dem - dvs at det er lettsolgt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Netopp
|
|
|
#29 |
|
Protonterapeut
|
Verre er det faktisk ikke.
|
|
|
#30 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg velger å være naiv. Har handlet både her og på andre nettsteder og aldri blitt lurt eller spesielt missfornøyd. Har jeg kjøpt tyvegods, så er det i mot hva jeg prinsipelt står for og sier til meg selv at jeg kunne ikke vite! Det er noe som heter å handle i god tro. Det gjør jeg!
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg skjønner ikke at prisen på det som selges har noe med saken å gjøre. Sist redigert av Frost : 17-04-07 kl 00:11. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men er det nødvendig da? Tror dere at de som ikke skriver dette i annonsen sin selger tyvegods eller varer for egen bedrift og fortjeneste? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg har også tenkt litt på det samme som hattifnatten, og kjøper heller aldri noe. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om kjøp og salg på forumOm man selv har kjøpt nytt, velbrukt, som nytt, "prøvd på", til overpris, på salg, fra nettet... det spiller vel ikke noen rolle for prisen man selv vil selge for? Jeg mener, om Angelique er spontan og kjøper et på lekre lekre sko som hun bruker syv ganger, og så selger dem til meg fordi hun har funnet noen andre hun har mer lyst på - og jeg bruker dem én gang, men får gnagsår fordi de ikke passer... så er jo skoparet likevel brukt åtte ganger uavhengig av hvem sine føtter de har vært på? Det er jo bare å beskrive varen det, og spørre hvis det er noe man lurer på. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Joda, men det er kjipt når det står "kjøpte disse i forrige uke" og alle tror det var i en butiikk, og når man mottar varen er det veldig mye mer slitt og brukt enn salgsteksten tilsa.
|
|
|
#36 |
|
Kidding, right?
|
Ja, det skjønner jeg godt blir feil. Det er en forutsetning at man beskriver varens stand godt synes jeg; men det er ikke nødvendig å oppgi hele historien til varen. Det skulle tatt seg ut ved salg av antikviteter! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nå også i farger
Problemstillinga her var vel heller det motsatte, var det ikke? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Protonterapeut
|
Så sporer jeg litt av da vel ... Jeg tror ikke fnatten blir sinna av den grunn.
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Hvis jeg ville selge tyvegods så kunne jeg jo også skrevet dette på?
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Om kjøp og salg på forumMelder meg inn i de naivblondes rekker. Jeg har nemlig selv en tendens til å kjøpe klær uten å prøve dem først, og rekker (eller gidder) sjelden å levere noe tilbake selv om det ikke passer. Jeg har en del klær i skapet som fortsatt har merkelappene på. At andre har et noe større klesbudsjett enn meg, får ikke meg til å gå ut fra at klærne er stjålet. |
|
![]() |
|
|