Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kjøp og salg på forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 11:04   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om kjøp og salg på forum

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:12.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:12   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Er det fordi du lurer på om det f. eks. kan være tyvegods siden det blir videresolgt i stedet for å returneres til butikk?

Jeg må innrømme at jeg har endel klær jeg aldri har brukt, i tillegg til endel sko. Kanskje jeg har kjøpt dem i feil sesong og når sesongen for dem kommer så passer det ikke lenger, eller jeg har ingenting som passer til. Da hender det jeg selger det videre i stedet for å sitte på det, siden jeg ikke får returnert det allikevel. Men nye klær jeg finner ut ikke passer returnerer jeg heller og bytter i noe som passer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:18   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Noen har for mye penger.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:21   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Jeg har tenkt de samme tankene som deg, Hattifnatten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:24   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har tenkt tanken Glitter. Det jeg opplevde en gang på et annet forum var at en bruker solgte på profesjonell basis. Det er jo veldig vanskelig å vite hvorvidt slikt foregår på et forum. Vi kjenner jo ikke hverandre og jeg hadde ikke drømt om at slikt kunne skje den gangen *naiv*.

Jeg sier ikke at det skjer her, men jeg synes på en måte at nye dyre ting godt kan selges på Finn og så kan man heller linke.

Dette er jo forumverden i et nøtteskall slik jeg ser det.
Man vet jo ikke om det folk sier er sant, det gjelder både diskusjoner og salg; og det gjør jo at faren selvsagt øker for å bli lurt.

Sånn sett er det jo greit når det f.eks. sies at man ikke skal selge kommersielt; hvis nå bare adminer og modder vet hva kommersielt FAKTISK betyr, og ikke finner opp sin egen forklaring. :erfaren:
Da slipper man i hvert fall de som får en hel nettbutikk inn på kjøp&salg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:24   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Jeg er visst fryktelig naiv jeg også.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:31   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Jeg har tenkt det samme som deg Hattifnatten.
Jeg har ikke solgt noe særlig her, men kunne sikkert solgt en del med merkelapp på. Jeg hater å prøve klær og kjøper derfor en del uprøvd, og siden det vanligvis går lang tid mellom hver gang jeg er i i klesbutikker (liker det ikke) blir det ikke til at jeg får byttet det som ikke passer. Dermed kunne jeg som sagt solgt det her.

Jeg ville foretrukket å selge det jeg hadde her inne fremfor på Finn, fordi her kan jeg være mer anonym. Jeg har brukt Qxl til å selge en del ting, for der er man også ganske anonym. Fordelen med å selge her inne er at jeg stort sett stoler på brukerne her og at jeg "kjenner" forumledelsen og vet at jeg kan si ifra om handelen ikke ble som forventet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:49   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke hva som er beste løsning, men jeg synes på mange måter det hadde vært fair om det hadde vært litt grenser for hva som kan omsettes.

Jeg tror bevissthet omkring risiko på nett også er viktig og selv om det ikke blir noen forandringer i reglene så tror jeg det er viktig at alle er klar over den risikoen man tar.


Det er vel ingen her inne f.eks. som bruker PayPal eller lignende når de shopper her inne. Man stoler blindt på den man handler med og setter inn penger direkte på konto, og blir det en konflikt, er det neppe så enkelt å returnere heller.
Jeg handler en del her, men jeg har et par summer i hodet som jeg aldri ville handlet utover her inne. Da skulle jeg i så tilfelle virkelig kjenne den jeg handlet med.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:19   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Nå har vi tidligere vurdert om vi trenger å gjøre noe med markedsplassen, og for å lodde stemningen lagde jeg noen undersøkelser, om kjøper er fornøyd med handelen pluss en tilsvarende for selger, og som dere ser så er de fleste fornøyd, ingen er misfornøyd. Ingen har innrapportert noen handler som er gjort her på FP. Så med bakgrunn i dette så blir diskusjoner omkring temaet bare spekulasjoner og rykter. Utifra det vi i forumledelsen har å forholde oss til så er alt fryd og gammen på markedsplassen. Hvis dette er feil så ber jeg dere om å innrapportere() konkrete ting til oss.

Forøvrig syns også jeg at det er noe merkelig å selge klær som fortsatt har merkelappen på. I alle fall uten en forklaring om at butikken nektet å bytte varen, el.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:33   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Håper ingen misbruker markedsplassen her inne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:40   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Nå har vi tidligere vurdert om vi trenger å gjøre noe med markedsplassen, og for å lodde stemningen lagde jeg noen undersøkelser, om kjøper er fornøyd med handelen pluss en tilsvarende for selger, og som dere ser så er de fleste fornøyd, ingen er misfornøyd. Ingen har innrapportert noen handler som er gjort her på FP. Så med bakgrunn i dette så blir diskusjoner omkring temaet bare spekulasjoner og rykter. Utifra det vi i forumledelsen har å forholde oss til så er alt fryd og gammen på markedsplassen. Hvis dette er feil så ber jeg dere om å innrapportere() konkrete ting til oss.

Forøvrig syns også jeg at det er noe merkelig å selge klær som fortsatt har merkelappen på. I alle fall uten en forklaring om at butikken nektet å bytte varen, el.

Jeg kunne ha kjøpt tyvgods uten å vite det, og ville selvsagt vært fornøyd med handelen, jeg kunne kjøpt klær fra noen som driver butikk fra salgssidene her inne og selvsagt vært fornøyd.

Det betyr vel ikke at alt er ok?

Så at ikke selger eller kjøper har rapportert inn noe er ikke nødvendigvis et tegn på at alt er fryd og gammen.
Det kan være at ingen vet at det er ugler i mosen.


Selv skjønner jeg at klær med merkelapper blir solgt. Om ting er kjøpt over nett eller i utlandet er det ikke så lett å få byttet varene, og om man kjøper noe som man håper vil passe en gang :erfaren:, så innser man gjerne litt for sent at det kommer det ikke til å gjøre. Og da er det jo for sent å bytte klærne også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:47   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

(...) og om man kjøper noe som man håper vil passe en gang :erfaren:, så innser man gjerne litt for sent at det kommer det ikke til å gjøre. Og da er det jo for sent å bytte klærne også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:48   #13
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det kan være at ingen vet at det er ugler i mosen.

Det ingen vet, er ikke noe vi trenger å bruke tid på å spekulere i. Når noen vet, så kan vi gjøre noe.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:49   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Eller om man har fått mange klær i samme størrelse til en nyfødt liten tass og man ikke rekker å bruke alt ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 13:00   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Det å handle på nettsteder slik som dette er helt avhengig av tillit. Ikke er det noen form for betalingsverifikasjon (eller jo, de fleste sender jo ikke før pengene er på konto), du har ingen returrett eller angrefrist, ingen mulighet for å skjekke kvaliteten etc. Jeg tror ikke bare det er vanskelig å få vanntette regler, jeg tror det er umulig.

Når det er sagt må jeg få si at jeg er fornøyd med alt jeg har kjøpt på nett. Men jeg handler ikke for så store summer heller.

Jeg vil bare hive meg på HP sitt innlegg og si at man bør klage hvis man av en eller annen grunn er misfornøyd. Noen synes kanskje det ikke er noe poeng, men jeg mener det er det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 13:40   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er man ikke ansvarlig også som kjøper når salget skjer på en så usikker måte?

Det er vel her den "gode troen" kommer inn. Og hvor langt man kan strekke den har jeg ingen planer om å finne ut.

Jeg synes uansett dette er et relevant tema å ta opp til diskusjon, uansett hvor flott det fungerer her. Det er nok av internett-relaterte ting man ikke tenker over, og bevisstgjøring er nok på sin plass vedrørende både det ene og andre temaet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 13:51   #17
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror også det er umulig å få vanntette regler, men kanskje en grense for hvor dyre ting man skal kunne selge?
Jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt.

Man kan ha en grense på hvor dyre ting man kan selge, og hvor mange ting pr måned. Dette burde hindre butikkdrift. Heleri derimot er vel nærmest umulig å sikre seg mot, men disse reglene ville i det minste begrense det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:12   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det handler om tillit og jeg synes det er fint at vi har muligheten til kjøp og salg på den måten, men det er en risiko. Jeg vet ikke hvordan det vil stille seg i en helerisak hvis slikt skulle oppstå. Kanskje Him vet?

Jeg vet ikke, men jeg tror at når det dreier seg om kjøp av tyvgods er det en sjønnsmessig sak. Så vidt jeg vet er det ulovlig å kjøpe tyvgods hvis man vet det er tyvgods eller man burde ha hvert klar over det. Kjøp av tyvgods i god tro er så vidt jeg vet ikke straffbart. Og det er vel det jeg har uthevet som er det springende punktet. Når burde man ha skjønt at man var innvolvert i noe ulovlig?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:17   #19
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Jeg har ofte smilt litt i skjegget når jeg leser på kjøp/salg, for det virker som om det er en del som må videreslelge klær de kjøper her inne, fordi det viser seg at de ikke passer dem heller. Noe som minner meg om hvorfor jeg ikke kjøper klær på nettet - jeg har ikke noen A4-kropp og bør helst prøve klær for å sikre meg om at ikke er for vide i livet eller for trange over puppene osv.

Dessuten kjøper jeg helt klart mye mindre klær enn mange andre (ref shoppingtråden), og likevel flyr pengene ut vinduet fortere enn svint .

Synes det er fint at det er en kjøp/salg-side her, og har egentlig aldri tenkt på at det kan være grumsete sider ved salget, selv om det har slått meg at enkelte må være rimelig lei av å kjøpe klær de ikke passer når det kommer til stykket

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 15:21   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om kjøp og salg på forum

Jeg må nok joine de naive.

Hva varen koster burde da ikke spille noen rolle. Klærne er jo like lite eller mye brukt, alt ettersom.
Jeg har selv solgt ubrukte klær, men har alltid tatt av merkelappen.
Om andre kjøper klær som ikke passer, for så å selge de videre til redusert pris bryr jeg meg svært lite med.

Jeg får dessuten litt vond smak i munnen av denne tråden, for de aller fleste skjønner hvem som blir "snakket" om her. Og det syns jeg svært lite om.
Ref. dyre klær (med og uten merkelapp).

Hvordan foregår det på finn forresten? Siden man ikke kan bli lurt der?
Settes ikke pengene inn på selger sin konto før kjøper har fått varen, eller?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no