|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: I lys av Marte Krogh: | |||
| Jeg har hjelp fra familie, venner osv |
|
55 | 27,64% |
| Jeg har kommunal innvilget hjelp |
|
5 | 2,51% |
| Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb |
|
0 | 0% |
| Jeg har PT |
|
13 | 6,53% |
| Jeg har vaskehjelp |
|
57 | 28,64% |
| Jeg har au pair |
|
3 | 1,51% |
| Jeg har ingen av delene |
|
76 | 38,19% |
| Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv |
|
28 | 14,07% |
| Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen |
|
30 | 15,08% |
| Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke |
|
7 | 3,52% |
| Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen |
|
62 | 31,16% |
| Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening |
|
29 | 14,57% |
| Jeg trives med livet mitt som det er |
|
48 | 24,12% |
| Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel |
|
8 | 4,02% |
| Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte |
|
49 | 24,62% |
| Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende |
|
20 | 10,05% |
| Jeg er Marte Krogh |
|
8 | 4,02% |
| Jeg er venninnen til Marte Krogh |
|
3 | 1,51% |
| Dustepoll |
|
4 | 2,01% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
This is normal!
|
Sv: Vel ... i lys av Marte Krogh
I'm Brian of Nazareth!
|
|
|
|
#122 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har stor familie i nærheten, så barnevakt er sjelden noe problem. Vi har ikke vaskehjelp, og klarer oss bra uten. Huset er ikke større enn at det går på en svisj når vi først setter i gang. Det jeg kunne ønske meg, var noen som tok klesvasken. Maken til Sisyfosarbeid finnes ikke.
|
|
|
#123 |
|
Har bakt søte kaker
|
Og nå er det seks.
|
|
|
#124 |
|
This is normal!
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghIngen betalt hjelp, besteforeldre er barnevakt og oppussingshjelp sporadisk, begge jobber 100 %, begge trener og vi driver mye frivillig/dugnadsarbeid.
|
|
|
|
#125 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har vaskehjelp, og trur vi held fram med det i nokre år fordi det er ein av tinga det er greitt å sleppe bruke kvelden på når vi har baby som ikkje vil sove så mykje om kvelden, og som er baby slik at det å få to timar til å vaske huset kvar laurdag er noko som ikkje er så lett å få gjort utan avbrekk. Når ungane blir større får vi sjå om vi prioriterer annleis. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg er så glad for at jeg ikke er Marte Krogh
|
|
|
|
#127 |
|
Kakemonster
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har ikke noe betalt hjelp. Vaskehjelp vurderes, da. Vi har noe familie som kan stille opp, men vi prøver å begrense det til når vi virkelig må, eller det er noe vi virkelig vil gjøre sammen.
|
|
|
|
#128 |
|
Audacious
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har ingen betalt hjelp.
|
|
|
#129 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har besteforeldre som trår til som barnevakt, men det skjer for det meste fordi de ønsker det og ikke fordi vi trenger det så jeg svarte ingen av delene.
|
|
|
#130 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghSelv om vi i prinsippet kan få barnevakt så ofte vi vil, svigermor henter gutta på skolen på mandager og har de et par timer (fordi hun vil), og sånne ting, så føler jeg ikke akkurat at det har noe med spørsmålet i HI å gjøre. Eller? |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Shake it out!
|
Jeg leste "jeg har svart vaskehjelp og PT" og måtte lese svaret flere ganger før jeg så at det ikke stemte. Var litt sånn sjokka en stund det ja.
|
|
|
#132 |
|
can-jur
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har en god del hjelp av svigermor til å passe barn. Hvilket er en nødvendighet da vi jobber også utenom barnehagens åpningstid. Men hun reiser ganske mye og vi blir veldig strukturerte når hun er borte
|
|
|
|
#133 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har nettopp fått vaskehjelp, og det er den beste investeringen vi har gjort på flere år. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghListen var så lang og forvirrende, at da jeg kom til "Jeg er Marte Krogh" tenkte jeg at det må være det jeg er! |
|
|
|
|
|
#135 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har ikke betalt hjelp, men drømmer om å ta oss råd til vaskehjelp. Ingen familie i nærheten, men gode venner som barn på samme skole og barnehage. Vi har fast avtale om henting og levering med dem og det er gull verdt. Mannen og jeg trener fast hver vår dag i uken og det funker - noe mer enn det har vi ikke tid eller overskudd til.
|
|
|
#136 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har hjelp fra venner og familie til barnevakt. Vi har ellers ikke noe hjelp i huset, men kommer til å vurdere vaskehjelp om/når jeg kommer meg ut i jobb.
|
|
|
#137 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har vaskehjelp. Og så får vi av og til (en gang i mnd) barnevakt av mine foreldre.
|
|
|
|
#138 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har vaskehjelp en gang per uke, og ellers lite hjelp. Pappa hjelper litt til innimellom når vi pusser opp, for han er flink til snekring og elektrikerarbeid og slikt. Men det hører til sjeldenhetene.
|
|
|
#139 |
|
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghHvorfor får Marte stemme 7 ganger og jeg bare 1?
|
|
|
#140 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg har faktisk tenkt att au pair faktisk hadde lettet min situasjon veldig, alene med 4 barn som også ett par av dem trenger ekstra oppfølging i hverdagen. Men hadde nok ikke blitt brukt till som hun marthe får det till og fremstå men så jeg slapp og slite meg ut på alt jeg trenger for og få hverdagen till og gå i hop og mere tid på andre ting med barna. |
|
|
|
![]() |
|
|