|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: I lys av Marte Krogh: | |||
| Jeg har hjelp fra familie, venner osv |
|
55 | 27,64% |
| Jeg har kommunal innvilget hjelp |
|
5 | 2,51% |
| Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb |
|
0 | 0% |
| Jeg har PT |
|
13 | 6,53% |
| Jeg har vaskehjelp |
|
57 | 28,64% |
| Jeg har au pair |
|
3 | 1,51% |
| Jeg har ingen av delene |
|
76 | 38,19% |
| Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv |
|
28 | 14,07% |
| Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen |
|
30 | 15,08% |
| Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke |
|
7 | 3,52% |
| Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen |
|
62 | 31,16% |
| Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening |
|
29 | 14,57% |
| Jeg trives med livet mitt som det er |
|
48 | 24,12% |
| Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel |
|
8 | 4,02% |
| Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte |
|
49 | 24,62% |
| Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende |
|
20 | 10,05% |
| Jeg er Marte Krogh |
|
8 | 4,02% |
| Jeg er venninnen til Marte Krogh |
|
3 | 1,51% |
| Dustepoll |
|
4 | 2,01% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har noen venner som hjelper oss om det kniper (f.eks. med barnepass, kjøring av unger og denslags), men ellers må vi pent greie oss selv. Ingen familie i hjelpe-avstand, ingen vaskehjelp, ingen au-pair. Men vi har en drivende dyktig 12-åring i hus, og en 10-åring som begynner å monne, så vi klager ikke. Mannen øver med bandet sitt to ganger i uken, og jeg trener 2-4 ganger i uken, så vi får det til å gå opp på et vis. Tross 100% jobb. Det går stort sett på bekostning av rent&ryddig hus, men det får vi ta om en 17-18 års tid, når alle ungene har flyttet hjemmefra.
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har god hjelp fra familie ved behov. Elles ingen hjelp, men hadde jo vært grett med en vaskehjelp, og en personlig trener
|
|
|
|
#103 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: vel... i lys av Marte Krogh
Som Fibi, men jeg/vi har ikke besteforeldre eller andre som hjelper meg/oss på noen som helst måte. Jeg er hjemmeværende og mannen jobber mye mer enn vanlig fulltids stilling.
|
|
|
#104 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghIngen au pair, personlig trener eller vaskehjelp, men kunne ønsket meg en vaskehjelp ja. Ellers får vi avlastning fra familie fra tid til annen.
|
|
|
#105 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg svarte vaskehjelp og PT,men vi har jo strengt tatt mer hjelp enn det, men ikke så mye som en au pair heller. Og ikke så lenge til, dessverre.
|
|
|
#106 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghNå har riktignok svigermor tapetsert litt hos oss i dag, men det faller liksom litt utenom? |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghHun som hjelper oss er i tillegg til å vaske og lage mat også husstandens desidert mest handy. Så når hun ser at ting skal fikses så tar hun hammeren eller malerkosten eller skrujernet fatt.
|
|
|
#108 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghFår hjelp til barnepass av familie når vi trenger det, men ikke noe utover det. Føler ikke behov for mer hjelp heller.
|
|
|
#109 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg har ikke vaskehjelp akkurat nå, men vanligvis har vi det, derfor stemte jeg at vi har. Vi har lite annen hjelp, men jeg finner tid til å trene 3-4 ganger i uka selv om jeg er sjømannsenke 4 uker på og av. Det er fordi eldstemann kan steppe inn som barnevakt. Skal vi ut på byen overnatter gutta stort sett hos mormor/morfar. Farmor/farfar er ikke til hjelp, de vil ikke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Like blid!
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghOverrasket over hvor mange som har vaskehjelp. Vi har ingen hjelp, skulle gjerne hatt.
|
|
|
|
#111 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghEg finn det interessant at Marte Krogh er inkarnert fire gonger og at alle fire er her på FP.
|
|
|
|
#112 |
|
Shake it out!
|
Jeg har ikke noe så selvføgelig som vaskehjelp!???!
|
|
|
#113 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg krysset av på at vi ikke har hjelp. Men da definerte jeg det som ingen betalt hjelp i form av vaskehjelp, au pair, PT eller liknende.
|
|
|
#114 |
|
Borte
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghJeg har ikke vaskehjelp, au-pair eller PT, og savner ingen av delene selv om vaskehjelp tidvis har vært på ønskelisten. Nå som yngste snart er 3,5 år og ikke trenger et voksent øye på seg 24/7 så går det greit å vaske selv. Vi har relativt gode rutiner for rydding i fellesrom og har innfunnet meg med at alt ikke trenger å være støvfritt hver uke. Mulig det er alderen, men vi er mye flinkere til å vaske og rydde jevnlig enn vi var for noen år siden. Mannen min er superhandy, så det eneste vi betaler for av tjenester er om vi trenger rørlegger.
|
|
|
#115 |
|
Epikur
|
Ja, vi også. Det er ingen prestasjon, men det er jo et resultat av prioritering.
|
|
|
#116 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har vaskehjelp i huset hver fjortende dag ellers har vi lite hjelp, også ubetalt.
|
|
|
#117 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghDet er fem personer her som er Marte Krogh.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#119 |
|
kamerat
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har ingen betalt hjelp til noe, jobber fullt og trener visst ikke i det hele tatt akkurat nå. Vi har tenkt å skaffe oss betalt barnevakt (sporadisk), men ikke fordi vi skal trene mer.
|
|
|
#120 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vel ... i lys av Marte KroghVi har ikke vaskehjelp, pt, nanny, au pair eller betalt barnevakt. Dog får vi mye hjelp til oppussing og barnevakt av besteforeldre når det trengs. Og mamma henter de to største i bhg en dag i uka.
|
![]() |
|
|