Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vel ... i lys av Marte Krogh

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: I lys av Marte Krogh:
Jeg har hjelp fra familie, venner osv 55 27,64%
Jeg har kommunal innvilget hjelp 5 2,51%
Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb 0 0%
Jeg har PT 13 6,53%
Jeg har vaskehjelp 57 28,64%
Jeg har au pair 3 1,51%
Jeg har ingen av delene 76 38,19%
Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv 28 14,07%
Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen 30 15,08%
Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke 7 3,52%
Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen 62 31,16%
Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening 29 14,57%
Jeg trives med livet mitt som det er 48 24,12%
Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel 8 4,02%
Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte 49 24,62%
Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende 20 10,05%
Jeg er Marte Krogh 8 4,02%
Jeg er venninnen til Marte Krogh 3 1,51%
Dustepoll 4 2,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 00:10   #101
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vel ... i lys av Marte Krogh

Vi har noen venner som hjelper oss om det kniper (f.eks. med barnepass, kjøring av unger og denslags), men ellers må vi pent greie oss selv. Ingen familie i hjelpe-avstand, ingen vaskehjelp, ingen au-pair. Men vi har en drivende dyktig 12-åring i hus, og en 10-åring som begynner å monne, så vi klager ikke. Mannen øver med bandet sitt to ganger i uken, og jeg trener 2-4 ganger i uken, så vi får det til å gå opp på et vis. Tross 100% jobb. Det går stort sett på bekostning av rent&ryddig hus, men det får vi ta om en 17-18 års tid, når alle ungene har flyttet hjemmefra.

Gammel 10-01-13, 00:11   #102
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi har god hjelp fra familie ved behov. Elles ingen hjelp, men hadde jo vært grett med en vaskehjelp, og en personlig trener

Gammel 10-01-13, 00:12   #103
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: vel... i lys av Marte Krogh

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har ikke hjelp i hverdagen. Ikke vaskehjelp, ikke au pair, ikke betalt barnepike eller noe. .

Som Fibi, men jeg/vi har ikke besteforeldre eller andre som hjelper meg/oss på noen som helst måte. Jeg er hjemmeværende og mannen jobber mye mer enn vanlig fulltids stilling.

Gammel 10-01-13, 00:18   #104
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen au pair, personlig trener eller vaskehjelp, men kunne ønsket meg en vaskehjelp ja. Ellers får vi avlastning fra familie fra tid til annen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 00:19   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte vaskehjelp og PT,men vi har jo strengt tatt mer hjelp enn det, men ikke så mye som en au pair heller. Og ikke så lenge til, dessverre.

Gammel 10-01-13, 00:19   #106
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har riktignok svigermor tapetsert litt hos oss i dag, men det faller liksom litt utenom?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 00:22   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun som hjelper oss er i tillegg til å vaske og lage mat også husstandens desidert mest handy. Så når hun ser at ting skal fikses så tar hun hammeren eller malerkosten eller skrujernet fatt.

Gammel 10-01-13, 00:49   #108
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Får hjelp til barnepass av familie når vi trenger det, men ikke noe utover det. Føler ikke behov for mer hjelp heller.

Gammel 10-01-13, 00:59   #109
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke vaskehjelp akkurat nå, men vanligvis har vi det, derfor stemte jeg at vi har. Vi har lite annen hjelp, men jeg finner tid til å trene 3-4 ganger i uka selv om jeg er sjømannsenke 4 uker på og av. Det er fordi eldstemann kan steppe inn som barnevakt. Skal vi ut på byen overnatter gutta stort sett hos mormor/morfar. Farmor/farfar er ikke til hjelp, de vil ikke.

4 stk. så langt har svart at de er Marte Krogh.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 01:34   #110
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Overrasket over hvor mange som har vaskehjelp. Vi har ingen hjelp, skulle gjerne hatt.

Gammel 10-01-13, 02:14   #111
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg finn det interessant at Marte Krogh er inkarnert fire gonger og at alle fire er her på FP.

Eg har vaskehjelp, men foretrekk å klare meg sjølv og kjem til å slutte med vaskehjelp når eg er frisk nok til å samarbeide med mannen husarbeid igjen.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:32   #112
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg har både vaskehjelp og personlig trener, men begge deler går ved under selvfølgeligheter.

Jeg har ikke noe så selvføgelig som vaskehjelp!???!

Men PT har jeg.

Og glemte å trykke av for at jeg har hjelp fra familie og venner.

Men altså, jeg hadde au pair 1 år da ungene var mindre og vi negge avr i full jobb og han hadde 80 reisedøgn i året. Det var veldig behagelig. Og i USA hadde vi både vaskehjelp, gartner og poolboy.

Jeg synes selvfølgelig at alle bare skal ta seg sammen, altså!

Gammel 10-01-13, 08:46   #113
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg krysset av på at vi ikke har hjelp. Men da definerte jeg det som ingen betalt hjelp i form av vaskehjelp, au pair, PT eller liknende.
Men vi er heldige og har familie i samme by som gjerne stiller opp som barnevakt ved behov o.l. Og vi er velsignet med verdens beste nabolag med flere naboer som kan hente barn, og ellers bistå om det kniper.
Dog mener jeg ganske bestemt at vi stort sett ordner oss selv.
(og trener gjør jeg attpå til)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:19   #114
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke vaskehjelp, au-pair eller PT, og savner ingen av delene selv om vaskehjelp tidvis har vært på ønskelisten. Nå som yngste snart er 3,5 år og ikke trenger et voksent øye på seg 24/7 så går det greit å vaske selv. Vi har relativt gode rutiner for rydding i fellesrom og har innfunnet meg med at alt ikke trenger å være støvfritt hver uke. Mulig det er alderen, men vi er mye flinkere til å vaske og rydde jevnlig enn vi var for noen år siden. Mannen min er superhandy, så det eneste vi betaler for av tjenester er om vi trenger rørlegger.

Jeg har familie som stiller opp som barnevakter og eventuelt dugnadshjelp, men det er ikke i en sånn grad at det erstatter en au-pair eller vaskehjelp. Det har vi heller ikke behov for.

PT har jeg ikke vurdert en gang.

Ja, og så har vi jobbet for at barna (tiåringen, treåringen er for liten ennå) skal transportere seg selv mest mulig eller samkjøre med andre til aktiviteter. Vi bor et sted der det er mange aktivitetsmuligheter i nærmiljøet. I tillegg var vi griseheldig med at Veslas pianolærer bor i gangavstand. Det tar bort mye av hverdagsstresset, og jeg syns vi har en fin familiehverdag selv om vi jobber fullt og gjør alt arbeid i huset selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:22   #115
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi både jobber fullt og trener.

Ja, vi også. Det er ingen prestasjon, men det er jo et resultat av prioritering.

Gammel 10-01-13, 09:27   #116
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vaskehjelp i huset hver fjortende dag ellers har vi lite hjelp, også ubetalt.

Gammel 10-01-13, 09:47   #117
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Det er fem personer her som er Marte Krogh.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:55   #118
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Det er fem personer her som er Marte Krogh.

Marte Krogh har selvsagt ekstern hjelp til å være Marte Krogh også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:00   #119
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen betalt hjelp til noe, jobber fullt og trener visst ikke i det hele tatt akkurat nå. Vi har tenkt å skaffe oss betalt barnevakt (sporadisk), men ikke fordi vi skal trene mer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:13   #120
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vaskehjelp, pt, nanny, au pair eller betalt barnevakt. Dog får vi mye hjelp til oppussing og barnevakt av besteforeldre når det trengs. Og mamma henter de to største i bhg en dag i uka.

Skulle gjerne hatt vaskehjelp en gang annenhver uke, men siden jeg er hjemme nå er det overkommelig å få til selv. Og hvertfall når ungene står opp i otta hver helg. Ikke så mye spennende som skjer mellom 6 og 9 på en søndag, så kan like gjerne vaske hus da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.