Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flytte til en bestemt skolekrets

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 17:50   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte til en bestemt skolekrets

Jeg bor på et tettsted et stykke utenfor Oslo. Det er to barneskoler i vårt nærmiljø, og hadde jeg visst da vi flyttet, unge og barnløse, fra Oslo, hva jeg veit i dag, hadde vi bosatt oss i skolekretsen til den andre barneskolen, det er rett og slett en bedre skole enn hva den Guttungen går på, på mange områder, både faglig og bygningsmessig. (Dømt ut fra hva jeg hører folk si, som har hatt barn på begge skoler og bytta pga flytting.)

Likevel, flytter vi fra her vi bor nå, er det uaktuelt å bytte skolekrets før Guttungen er ferdig med barnetrinnet, av veldig mange årsaker jeg ikke går inn på her.

Endel barn på Guttungen sin skole, og noen barn på den andre barneskolen her i området, sokner skolekretsmessig til en tredje skole. Denne skolen har veldig få elever, og hvert år er det politisk drakamp om den skal legges ned eller ikke. Flere foreldre jeg kjenner har altså valgt å søke barna skolene "her oppe," som de strengt tatt ikke hører til, for at barna skal få større klassemiljø og et bredere læringsmiljø enn de får på nærskolen.

Gammel 18-01-13, 18:06   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er nok kanskje et byfenomen, ettersom man i grisgrendte strøk ikke har så mange skoler å velge mellom? Men da vi flyttet hit, så var jo oppvekstmiljø og skole definitivt faktorer som veide tungt. Jeg burde kanskje ha betenkeligheter med det nokså homogene miljøet her, samtidig som jeg ser at tette relasjoner, godt foreldresamarbeid, jevne sosioøkonomiske forutsetninger, passe stor skole osv. letter mye for oss som familie i hverdagen. Barna må uansett skifte skole til ungdomstrinnet, og der er det en forskjell, om enn veldig liten.

Gammel 18-01-13, 18:09   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette er nok kanskje et byfenomen, ettersom man i grisgrendte strøk ikke har så mange skoler å velge mellom? Men da vi flyttet hit, så var jo oppvekstmiljø og skole definitivt faktorer som veide tungt. Jeg burde kanskje ha betenkeligheter med det nokså homogene miljøet her, samtidig som jeg ser at tette relasjoner, godt foreldresamarbeid, passe stor skole osv. letter mye for oss som familie i hverdagen. Barna må uansett skifte skole til ungdomstrinnet, og der er det en forskjell, om enn veldig liten.

I de grisgrente strøkene har man gjerne heller ikke den andelen av elever med innvandrerbakgrunn.

For oss var huskjøpet knyttet opp i mot skolen barna skulle gå på. Selv om egentlig alle tre skolene her er relativt gode sett i en større sammenheng.

Jeg bor ikke i Oslo, men jobber der - og det er kollegaer som har fortalt om en helt annet hverdag og store forbedringer faglig for barna etter skolebytte.

Gammel 18-01-13, 18:22   #44
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte huset her mens vi prøvde å bli gravide med førstemann, fordi vi allerede da hadde bestemt at barnet/barna skulle gå på privatskolen vi bor ganske nærme.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 18:42   #45
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror nok ikke det er så utbredt hos oss som i Oslo, men at det gjøres er jo klart. Men vi har ikke noen veldig klare "vinnerskoler" som skiller seg voldsomt ut i positiv retning her (selv om det er noen få skoler som er "kjent" for å være bra). Man har derimot skolekretser mange (jeg for eksempel) styrer unna å flytte til, det går jo ut på det samme.

Jeg tror som Tallulah og Toffskij at selv om læreren er en viktig del av undervisningstilbudet, har også sosiøkonomisk/kulturell bakgrunn vel så mye å si. Det er jo kjent at barn av foreldre med høyere utdannelse får mer hjelp til lekser, at foreldrene i større grad engasjerer seg i barnas skoletilbud og at det er større sjangs for at disse barna selv tar høyere utdannelse. Klart det har noe å si for miljøet på skolen og undervisningstilbudet om flertallet av barna kommer fra noen lunde samme bakgrunn og bakgrunnen er av dette slaget.
Jeg tenker at bare det at læreren har en noen lunde homogen gruppe å forholde seg til vil gjøre undervisningstilretteleggingen enklere og at man allerede der har et bedre utgangspunkt enn skoler med f.eks. overvekt av barn fra ulike kulturer.

Gammel 18-01-13, 18:44   #46
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi valgte en bestemt skolekrets da vi kjøpte hus ja.
Måtte gå ned i standard da, og påberegne oppussing, men det måtte så være.

Det er en veldig homogen skole, mange ressurssterke foreldre, der de kan forvente mye av skole-hjem samarbeid og annet, fordi skole og oppfølging er ansett som såpass viktig. Mobbing/erting var ansett som lav, klare tiltak for skolemiljø/trygg skolegård, og så langt har vi møtt på flinke lærere. Får se hvordan det blir videre.

En kollega valgte samme krets, før barn i det hele tatt var på vei.

Det er veldig lettvindt og greit - samtidig som det krever mye av hjemmet.

Sist redigert av Dronningen : 18-01-13 kl 19:08.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 18:58   #47
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har for øvrig ingen problemer med å innrømme at skolekretsen (Linderud) var en av årsakene til at vi flytta ut av byen.

... og bare så det er sagt, så flytta vi ikke akkurat til et sosioøkonomisk område à la Vinderen, da, i den andre enden av skalaen. Det er langt mindre aktuelt enn Linderud.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:08   #48
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tror som Tallulah og Toffskij at selv om læreren er en viktig del av undervisningstilbudet, har også sosiøkonomisk/kulturell bakgrunn vel så mye å si. Det er jo kjent at barn av foreldre med høyere utdannelse får mer hjelp til lekser, at foreldrene i større grad engasjerer seg i barnas skoletilbud og at det er større sjangs for at disse barna selv tar høyere utdannelse. Klart det har noe å si for miljøet på skolen og undervisningstilbudet om flertallet av barna kommer fra noen lunde samme bakgrunn og bakgrunnen er av dette slaget.
Jeg tenker at bare det at læreren har en noen lunde homogen gruppe å forholde seg til vil gjøre undervisningstilretteleggingen enklere og at man allerede der har et bedre utgangspunkt enn skoler med f.eks. overvekt av barn fra ulike kulturer.

Det er vel mer enn rimelig å tro at slike skoler er attraktive som arbeidsplasser også, sånn at de lett får flere gode lærere enn skoler med vanskeligere forhold.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:09   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i et område som Vindern(nesten). Jeg synes det er ganske deilig at det er mange ressurssterke, oppegående, velutdannede foreldre i klassen til yngstemann. Folk står i kø for å være klassekontakter og sitte i FAU, og vi får til masse sosiale ting som styrker klassemiljøet. Jeg synes det er veldig greit.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:36   #50
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg bor i et område som Vindern(nesten). Jeg synes det er ganske deilig at det er mange ressurssterke, oppegående, velutdannede foreldre i klassen til yngstemann. Folk står i kø for å være klassekontakter og sitte i FAU, og vi får til masse sosiale ting som styrker klassemiljøet. Jeg synes det er veldig greit.

Vi tilhører også en skolekrets som er veldig hvit. Men ikke som Vindern, mer som Jar. Jeg skjønner ikke aversjonen mot disse skolene. Jeg savner også mer mangfold på vår skole. Men vi har andre ting som er positive, som dette med at skolen jevnt over har et stort foreldreengasjement. Folk flest på skolen vår er som FP. Oppegående, hyggelige, ordinære mennesker. Det er enkelt å forholde seg til. Ved at skolen ligger i et sosioøkonomisk sterkt område er skolens knappe ressurser tilstrekkelige til å håndtere de problemene som oppstår på skolen. Jeg synes det flere her skriver at de likestiller en belastet skole som Tøyen med Jar er pussig. At man ikke streber etter å tilhøre disse skolekretsene er nå én ting. Men å sammenligne det med de mest belastede skolene? At barna får en god skolegang er jo det viktigste, og det er det soleklart at barna får i større grad på Jar enn på Tøyen. Men det kan være man her tenker at Jar er en rikmannsskole. Og det er det jo langt ifra. Det er et middelklassestrøk med stor andel kjernefamilier med to arbeidende foreldre. Ordinære mennesker. Men med fravær av mennesker med svak sosioøkonomisk status, som gjør det homogent.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:41   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepper, ikke at man likestiller, men at man finner de like lite attraktive. Hvordan man rangerer skolens ulike assets vil jo variere fra person til person. Vi setter mangfold høyt, både med tanke på kulturell bakgrunn, og sosioøkonomisk status. Andre syns ikke det er så viktig, men syns at skolens aks-tilbud er noe som teller. Det er vel ikke så rart, det vel?

Og det mangler ikke på velutdannede, engasjerte personer her heller, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:44   #52
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kommenterer ikke på at man ikke ønsker seg dit. Men det du og Bluen og flere skrev var at det var minst like ille med Jar som med Tøyen. Og det synes jeg er rart. Jeg tenker jo at skolene som scorer dårligst på læringsmiljø vil være det man frykter mest. Og så vil man rangere skoler med adekvat læringsmiljø etter ting som mangfold, AKS osv. Jeg tenker at de mest belastede skolene havner i en særstilling, og ikke noe som kan sidestilles.

Gammel 18-01-13, 19:46   #53
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det haugevis av fordeler med å ha barna på skoler som Jar eller deres skole, Pepper. Jeg har hatt ungene i ansattbarnehage på Blindern, jeg, det var jo en ren fryd.

Det jeg har imot disse skolene er primært at barna får et noe urealistisk verdensbilde, både når det gjelder økonomi, utdannelsesnivå og en del sosiale greier. Jeg har som sagt vokst opp på østkanten selv, og er på mange måter glad for den realitetsorienteringen det gir. Samtidig var jeg lykkelig langt ned i tærne da jeg kunne begynne på fancy sentrumsvideregående, selvfølgelig var jeg det.

Og på samfunnsnivå mener jeg jo at det er dypt problematisk at Oslo-skolene polariseres sånn, og det er nok en grunn til at jeg er skeptisk til å bo i de hviteste og rikeste områdene, og jeg synes det er fryktelig viktig å motvirke polariseringstendensen. Jeg er kjempeglad for at det er mange ressurssterke foreldre som ikke har et homogent ressurssterkt skolemiljø som førstepri.

Gammel 18-01-13, 19:47   #54
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg likestiller på ingen måte Jar med Tøyen. Jeg hadde naturligvis valgt Jar uten å blunke, om det var alternativene.

Gammel 18-01-13, 19:47   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og på samfunnsnivå mener jeg jo at det er dypt problematisk at Oslo-skolene polariseres sånn, og det er nok en grunn til at jeg er skeptisk til å bo i de hviteste og rikeste områdene, og jeg synes det er fryktelig viktig å motvirke polariseringstendensen. Jeg er kjempeglad for at det er mange ressurssterke foreldre som ikke har et homogent ressurssterkt skolemiljø som førstepri.

Der sa du det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:48   #56
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg likestiller på ingen måte Jar med Tøyen. Jeg hadde naturligvis valgt Jar uten å blunke, om det var alternativene.

Jeg har vansker med å forestille meg noen som i fullt alvor ville valgt Tøyen over Jar. Ingen vil jo i praksis ha barna på Tøyen skole.

Gammel 18-01-13, 19:49   #57
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er endel av oss som skyr skoler som Jar minst like mye som f.eks. Tøyen. Jeg trives godt på vår sammensatte akademiker-kultur-mangfolds-skole.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg synes vel egentlig Toffskij sa det godt ift ytterpunktene på den sosialøkonomiske skalaen, jeg vet ikke hva jeg hadde valgt om jeg hadde måttet velge topp eller bunn, for å si det sånn.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg prøvde å gjøre det tankeeksperimentet selv nå, og vet ikke helt hva jeg hadde landet på.

Bare sånn for å forklare hva jeg stusset på. For jeg har ingen problemer med å forstå at man ikke ønsker å gå på de mest homogene skolene. Selvfølgelig ikke, det var en av våre største ankepunkter selv. Men det er denne "vet ikke hva jeg ville valgt av topp og bunn" som jeg syntes var rar. Akkurat det valget syntes jeg ikke så vanskelig ut, med barnets skolegang som konsekvens.

Gammel 18-01-13, 19:50   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Læringsmiljø er en ting, sosialt miljø er en annen. Av erfaring trives ikke vi i miljøer som beskrevet i den artikkelen, og da hjelper det lite at man kan lære supermasse på skolen. Vi hadde nok ikke trivdes på Tøyen skole heller. Men vi trives godt her vi er nå, med en skole som er midt på treet når det kommer til akademisk nivå, men skårer omtrent best i Oslo på sosialt miljø.

Om Tøyen og Jar var de eneste skolene i verden sådde vi selvsagt valgt Jar, men det hadde vært langt fra vår drømmeskole. Antagelig hadde jeg lobbyert hardt for bussing mellom Jar og Tøyen og fordelt ungene likt utover.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:50   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

[quote=Niobe;3581983]Dette er nok kanskje et byfenomen, ettersom man i grisgrendte strøk ikke har så mange skoler å velge mellom? Men da vi flyttet hit, så var jo oppvekstmiljø og skole definitivt faktorer som veide tungt. Jeg burde kanskje ha betenkeligheter med det nokså homogene miljøet her, samtidig som jeg ser at tette relasjoner, godt foreldresamarbeid, jevne sosioøkonomiske forutsetninger, passe stor skole osv. letter mye for oss som familie i hverdagen. Barna må uansett skifte skole til ungdomstrinnet, og der er det en forskjell, om enn veldig liten.[/quote
Kan signere alt dette. Vi bor jo ikke så langt unna, samme kommune i alle fall og vår skole er nok nokså lik deres mtp. tingene du beskriver.

Da vi kjøpte hus her var frøkna halvannen måned. Feltet var nytt, jeg kjente hverken til kommunen, området eller noe som helst. Det ble valgt pga det var nytt hus, prisen, kort vei til jobb osv. Nå er jeg glad for at det ble slik. Vi har splitterny skole, flotte lærere og de beste skolene i fylket.

Gammel 18-01-13, 19:51   #60
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Jeg er kjempeglad for at det er mange ressurssterke foreldre som ikke har et homogent ressurssterkt skolemiljø som førstepri.

Jepp. Den er jeg også enig i. Selv om jeg ikke har gjort noe med det selv. Det ble nå engang slik at det var her vi bodde. Og det ble gjort en trade off. Som jeg ikke er misfornøyd med, da vi tross alt havnet på en super skole.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.