|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Løping (og kond.trening) for nybegynnerNå har jeg tenkt å ta fatt på kondisjonstreninga, innser at 20-25 min på ergometersykkel eller elipsemaskin gjør helt susen. Jeg har trent fint lite, så og si null og niks siden tenårene og er dermed ganske så utrent. Begynte på Impulse i januar og trener jevnt. Nå har jeg testet ut tredemølla og kjenner at nakken greier det. (slitt med nakken). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerJeg er fersk på tredemølle. Instruktørene anbefaler minst incline 2, noen sier mer. Jeg synes to får holde.
|
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerJeg brukte dette programmet i fjor: http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram Det funket kjempbra, og var göy + tok ikke for mye tid (30 minutter tre ganger i uken). Jeg trente ute, men det gaar nok an aa fölge samme program paa mölle. Det staar ganske mange bra tips der, ogsaa, saa det er bare aa lese seg klok. Lyke til! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerDet finnes endel apper for dette dersom du har smarttelefon. Jeg bruker et som heter zombies, run! 5k training til å løpe ute. Det skal trene deg opp til å kunne løpe 5 km sammenhengende på 9 uker. Det finnes også andre lignende som du finner ved å søke etter couch to 5k. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerJeg syns intervall på ellipsemaskin fungerer helt strålende for å bygge opp kondisjon. Det er mye mer effektivt enn å løpe sånn jevnt halvfort. Ryggen min liker ikke tredemølle sånn veldig godt, på ellipsemaskin slipper man de støtene. Men du kan selvfølgelig løpe intervall på mølle også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerMitt beste råd er å ta det rolig i begynnelsen. Det er så lett å la seg rive med, og så øker kondisen fortere enn hva resten av kroppen klarer. Følg et treningsprogram for nybegynnere, da får du den rette progresjonen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En anelse distre
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynnerJeg glemte å føye til at jeg ikke får trent mange ganger i uka, men prøver å få til i alle fall to økter på senter, det vil selvsagt påvirke hvor raskt jeg får trent opp kondisjonen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En anelse distre
Sv: Løping (og kond.trening) for nybegynner
Takk for tips, denne skal jeg få skrevet ut slik at jeg får sett på den oftere. Ser ut som en fin måte å gå frem på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En anelse distre
Gir den virkelig beskjed om at du bilr forfulgt av zombier, eller har jeg funnet noe annet? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, det er en fortelling der man blir forfulgt av zombier. Gjør at det blir litt mer interessant å løpe, for man vil jo høre hva som skjer videre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det er i alle fall veldig bra at den virkelig er for nybegynnere. Jeg hadde ikke sjans til aa jogge i fem minutter sammenhengende för jeg begynte og trengte den oppbygningen med walking (som det er viktig at man IKKE hopper over). Naa kan jeg jogge i 45 minutter |
|
|
|
![]() |
|
|