|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?
Ja, enig, kunne blitt litt mye ringing dagen derpå. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Jeg synes det er utrolig hyggelig både å sende og få slike meldinger, eventuelt at det tas pr telefon. Får slike meldinger av og til, men har lagt merke til at det har blitt mindre vanlig. Jeg forsøker å sende takkemeldinger selv, men det hender glatt at det går i glemmeboken dessverre. Anledningen har jo også litt å si, takker ikke for et kjapt venninnebesøk feks, men feks dersom noen har invitert til middag, selskap osv. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Hva gir dere i vertinnegave? Vi har jo alltid med en flaske vin eller to, og en sjelden gang blomster, men aldri noe annet - og det tror jeg aldri jeg får, heller. Hvis det ikke er bursdag.
|
|
|
#44 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Vin, blomster eller konfekt/sjokolade.
|
|
|
#46 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Re: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?En hyggelig gest, men langt fra vanlig her i allefall. Jeg setter stor pris på sånne meldinger selv og burde igrunn vært flinkere til å sende andre.
|
|
|
#47 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Vi har som regel med en flaske vin hvis vi er invitert bort. Det kommer an på. Blomster forekommer også, men da er det ofte en spesiell anledning, vin tar hu med oss nesten uansett. Vi har alltid en del vin liggende hjrmme. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Eg sender som regel ein sms, men føler på at eg er ganske åleina om den skikken. Sjeldan eg får sms om sånt. Kanskje eg ikkje er så trivelig selskap.
|
|
|
#49 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Du og jeg.
|
|
|
|
#50 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?"Takk for nattens knull. Det var virkelig en opplevelse!"
|
|
|
#51 |
|
maler
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Et sånt kurs hadde jeg hatt bruk for ja, jeg har lært alt jeg kan av skikk og bruk i voksen alder og møter stadig nye ting jeg ikke har peiling på.
|
|
|
#52 |
|
lettere utlada
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?I denne Facebook-æraen så skal det sies at jeg som oftest skriver en hilsen til vert/vertinne på FB.
|
|
|
#53 |
|
Tatt på
|
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Jeg er med Katta og Tjorven her. Men i min oppvekst og med min store slekt som har/hadde hyppig sammenkomster av et eller annet slag, så var det ikke tid for de store selskapene med bare venner (som stort sett var slektninger). Det ble heller til at man takket for sist, det var kjekt og bla bla neste gang man møttes eller snakket sammen i telefonen (som sjelden var mer enn en uke etter).
|
|
|
#54 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Tror ikke dette er vanlig her i mine trakter heller. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nybegynner
Hvor: Rogaland
![]() |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
En Som Trener
|
Dette er min "oppdragelse" også.
Nemlig! Men jeg har lagt merke til at det faktisk ikke er alle som synes det er noen vits å takke for maten når de er på besøk heller, og det synes jeg er merkelig!
Sjokolade er et must som vertinnegave, hvertfall om man vet at man gjerne får middag, men ikke dessert. :søtmoms:
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Jeg har ikke fått med meg at dette er skikk og bruk. Jeg gjør det derfor ikke, med mindre jeg virkelig har hatt det fantastisk fint dagen i forveien og må få utløp for det. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?Tror ikke det er så vanlig der jeg kommer fra, men her jeg bor nå er det mere vanlig. Jeg synes man skall det, ihvertfall de stedene der det er en skikk |
|
|
|
![]() |
|
|