Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-13, 12:10   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ringing synes jeg hadde blitt masete, særlig hvis man har hatt mange og har sin fulle hyre med å rydde. Hva skal man si, liksom?

Men en "takk for i går, veldig hyggelig" synes jeg man skal.

Ja, enig, kunne blitt litt mye ringing dagen derpå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:18   #42
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er utrolig hyggelig både å sende og få slike meldinger, eventuelt at det tas pr telefon. Får slike meldinger av og til, men har lagt merke til at det har blitt mindre vanlig. Jeg forsøker å sende takkemeldinger selv, men det hender glatt at det går i glemmeboken dessverre. Anledningen har jo også litt å si, takker ikke for et kjapt venninnebesøk feks, men feks dersom noen har invitert til middag, selskap osv.

Når det gjelder vertinnegaver er det utrolig koselig å motta når man har invitert folk på middag, så jeg tar av og til med når vi er invitert bort. Samtidig tenker jeg at det ikke skal være en plikt og at det ikke skal forhindre folk fra å gå bort (om man ikke har råd osv).

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:26   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gir dere i vertinnegave? Vi har jo alltid med en flaske vin eller to, og en sjelden gang blomster, men aldri noe annet - og det tror jeg aldri jeg får, heller. Hvis det ikke er bursdag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:30   #44
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vin, blomster eller konfekt/sjokolade.

Gammel 02-08-13, 12:42   #45
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade! Det er jo ikke alle som har vett på å by på slikt selv.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 13:09   #46
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

En hyggelig gest, men langt fra vanlig her i allefall. Jeg setter stor pris på sånne meldinger selv og burde igrunn vært flinkere til å sende andre.

Gammel 02-08-13, 17:48   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har som regel med en flaske vin hvis vi er invitert bort. Det kommer an på. Blomster forekommer også, men da er det ofte en spesiell anledning, vin tar hu med oss nesten uansett. Vi har alltid en del vin liggende hjrmme.

Det aller koseligste er hjemmelagede ting, men det er ikke akkurat noe hverdagslig her. Likevel, har jeg en sjelden gang laget feks ripschutney, lemon curd eller karamellsaus, så liker jeg å ta det med. Ser vertskapet litt an, ikke alle setter like stor pris på det, men de fleste gjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 18:22   #48
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg sender som regel ein sms, men føler på at eg er ganske åleina om den skikken. Sjeldan eg får sms om sånt. Kanskje eg ikkje er så trivelig selskap.

Gammel 02-08-13, 19:41   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ok nok en skikk jeg aldri har fått med meg.

Du og jeg.

Jeg har altså så mye igjen og lære når det gjelder skikk og bruk at jeg burde melde meg på et kurs. Finnes det?

Gammel 03-08-13, 10:10   #50
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

"Takk for nattens knull. Det var virkelig en opplevelse!"

Ååååh, var det ikke sånn "dagen derpå"?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 11:59   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du og jeg.

Jeg har altså så mye igjen og lære når det gjelder skikk og bruk at jeg burde melde meg på et kurs. Finnes det?

Et sånt kurs hadde jeg hatt bruk for ja, jeg har lært alt jeg kan av skikk og bruk i voksen alder og møter stadig nye ting jeg ikke har peiling på. Det verste er at ungene sikkert blir like noldus fordi jeg ikke har peiling.

Gammel 04-08-13, 00:54   #52
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

I denne Facebook-æraen så skal det sies at jeg som oftest skriver en hilsen til vert/vertinne på FB.
Og det gjør jeg etter vennekvelder også.

Gammel 04-08-13, 01:26   #53
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er med Katta og Tjorven her. Men i min oppvekst og med min store slekt som har/hadde hyppig sammenkomster av et eller annet slag, så var det ikke tid for de store selskapene med bare venner (som stort sett var slektninger). Det ble heller til at man takket for sist, det var kjekt og bla bla neste gang man møttes eller snakket sammen i telefonen (som sjelden var mer enn en uke etter).

Gammel 04-08-13, 10:11   #54
Lisemor
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2013
Lisemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tror ikke dette er vanlig her i mine trakter heller.
Men jeg selv bruker å sende en sms og takke for et hyggelig lag eller en hyggelig kveld.
Jeg selv synes det er veldig trivelig å få slike tilbakemeldinger, så da velger jeg å tro at andre også gjør det

Lisemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 10:13   #55
Lisemor
Nybegynner

Lisemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

"Takk for nattens knull. Det var virkelig en opplevelse!"

Ååååh, var det ikke sånn "dagen derpå"?

Det er sikkert hyggelig å få en tilbakemelding på om man gjorde en god innsats eller ikke

Lisemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 00:01   #56
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Det er ikke vanlig her i alle fall. Jeg er heller ikke vokst opp med det (et annet sted enn her jeg bor nå). Man takker når man drar, men ikke dagen etterpå.

Dette er min "oppdragelse" også.

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hvis jeg har vært på middag hos noen, så takker jeg når jeg går. Å sende sms for å takke igjen, har visst aldri falt meg inn.

Nemlig! Men jeg har lagt merke til at det faktisk ikke er alle som synes det er noen vits å takke for maten når de er på besøk heller, og det synes jeg er merkelig!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Sjokolade! Det er jo ikke alle som har vett på å by på slikt selv.

Sjokolade er et must som vertinnegave, hvertfall om man vet at man gjerne får middag, men ikke dessert. :søtmoms:

Gammel 05-08-13, 01:06   #57
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke fått med meg at dette er skikk og bruk. Jeg gjør det derfor ikke, med mindre jeg virkelig har hatt det fantastisk fint dagen i forveien og må få utløp for det.

Jeg synes likevel det er en hyggelig ting å gjøre - bortsett fra å ringe kanskje (jeg ville ikke forstått hensikten med å snakke i telefonen igjen etter å ha vært sammen dagen før). Men jeg ville ikke likt om folk gjorde det fordi man "skal" gjøre det. Da er det jo ikke fordi de syntes det var hyggelig igår, men fordi det er plikt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 03:22   #58
Princess
Nybegynner

Princess har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tror ikke det er så vanlig der jeg kommer fra, men her jeg bor nå er det mere vanlig. Jeg synes man skall det, ihvertfall de stedene der det er en skikk

Princess er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.