Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 15:54   #21
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg gjør det alltid!

Gammel 01-08-13, 15:58   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det Dixie sa.

Ikke vanlig blant våre kjente. Hender jo, og det er koselig, men jeg legger ikke noe negativt i det om det ikke kommer selvsagt.

Gammel 01-08-13, 16:00   #23
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her er det veldig vanlig og selv er jeg "oppdratt" til å gjøre det.

Gammel 01-08-13, 16:03   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyggelig, men ikke obligatorisk, da. Jeg var flink før, men har visst dessverre blitt sløvere. (Det har kanskje sammenheng med at jeg stadig sjeldnere blir invitert bort i ordentlig selskapelige greier. Middagsselskapene hadde visst sine glansdager i tiden før barn.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 17:41   #25
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det alltid, ringer eller sender sms, men jeg har lagt merke til at stadig færre andre gjør det samme. Jeg gjør det fordi jeg tror det skal være sånn. Har alltid med vert-/vertinnegave også.
Ville dog ikke gjort det etter barnebursdag eller etter veldig hverdagslige vennemiddager vi har ofte, det må være selskaper som er litt ekstra.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 18:07   #26
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Det er ikke vanlig her i alle fall. Jeg er heller ikke vokst opp med det (et annet sted enn her jeg bor nå). Man takker når man drar, men ikke dagen etterpå.

Signerer.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 18:16   #27
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er hyggelig, og gjør det nok stadig vekk, men please ikke fyr opp under en trend om at det bør gjøres etter barnebursdager. Vi har i perioder minst en pr helg, og jeg henger i stroppen for å sørge for gaver, penklær og henting/bringing.

Gammel 01-08-13, 18:17   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Av og til gjør jeg det, av og til ikke. Sånn har jeg inntrykk av at det er for andre også. Ikke noe jeg har bitt meg merke i at har endret seg, egentlig.

Enig

Har aldri hørt om noen som gjør dette etter barnebursdag eller familieselskap.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 18:22   #29
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med de fleste andre: Hyggelig gjort, men ikke noe man "må".

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

eg må innrømme at jeg ser ikke poenget med å takke dagen derpå. Jeg takker for invitasjonen når jeg får den og når jeg går takker jeg for meg og sier hvor hyggelig det var, hvor god maten var osv.

Jeg tenker at dette passer best i større selskaper hvor man ikke får snakket så mye med verten/vertinnen fordi at vedkommende var mye på kjøkkenet/hadde mange å snakke med/man satt veldig langt unna etc Ellers tenker jeg som deg, at det er mest naturlig å si det "der og da".

Gammel 01-08-13, 18:46   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok nok en skikk jeg aldri har fått med meg.

Gammel 01-08-13, 20:37   #31
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

Hvis jeg har vært på middag hos noen, så takker jeg når jeg går. Å sende sms for å takke igjen, har visst aldri falt meg inn.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:51   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Hvis jeg har vært på middag hos noen, så takker jeg når jeg går. Å sende sms for å takke igjen, har visst aldri falt meg inn.

Det er jo ikke akkurat noen regel som er påkrevet, men jeg må innrømme at jeg synes det er snålt å møte igjen en gjest dagen etter at man hadde en stor fest, og vedkommende ikke nevner festen med et ord. Selv om hun/ han sa takk for seg da han gikk. Det er ofte samme person som aldri, helt konsekvent, har med seg noenting når de kommer, og som aldri husker bursdagen din eller noe som helst.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:57   #33
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er jo ikke akkurat noen regel som er påkrevet, men jeg må innrømme at jeg synes det er snålt å møte igjen en gjest dagen etter at man hadde en stor fest, og vedkommende ikke nevner festen med et ord. Selv om hun/ han sa takk for seg da han gikk. Det er ofte samme person som aldri, helt konsekvent, har med seg noenting når de kommer, og som aldri husker bursdagen din eller noe som helst.

Men jeg nevner jo festen når jeg treffer vedkommende igjen. Jeg bare sender ikke sms for å takke igjen.

Jeg hadde også syntes det hadde vært snodig om festen ikke ble nevnt med et ord når man treffes igjen dagen etter.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:04   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Men jeg nevner jo festen når jeg treffer vedkommende igjen. Jeg bare sender ikke sms for å takke igjen.

Jeg hadde også syntes det hadde vært snodig om festen ikke ble nevnt med et ord når man treffes igjen dagen etter.

Joda, jeg mente ikke deg, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 11:23   #35
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er jo noe annet om man sees igjen dagen etter, da ville det være naturlig å nevne gårdagen, men å sende en egen SMS bare for å takke gjør jeg sjelden.

Gammel 02-08-13, 11:35   #36
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er stort sett happy om folk faktisk melder avbud om dei ikkje kan komme. Det er visst heller ikkje vanleg for alle.

Gammel 02-08-13, 12:01   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ikke noe jeg er oppdratt til. Verken å sende takk i ettertid eller å ha med gave til vertsskapet. Så jeg gikk på en smell det året jeg bodde i USA. Onkelen min, som bodde i en annen stat, inviterte meg hjem til dem. Han betalte flybilletter og alt, og jeg var veldig takknemlig og takket han masse da jeg dro derfra. En stund etterpå fikk jeg brev fra han om hvor skuffet han var over at jeg ikke hadde sendt takkebrev, og hvor utakknemlig var ikke jeg! Dette kom også min gamle bestemor for øre, og hun tok det svært ille opp. Selv bare gråt jeg, for jeg hadde da ikke vært frekk og utakknemlig. Jeg hadde jo bare ikke ant at jeg i tillegg til å takke masse i person også måtte sende skriftlig takk. Det var en skikkelig kjip situasjon å havne i for en attenåring.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:04   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør det ikke etter barnebursdager, men gjør det noen ganger ellers, men ikke alltid. Jeg har som regel med meg en vertinnegave, ja.

Gammel 02-08-13, 12:07   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri hørt om å sende skriftlig takk etter selskaper i før-sms-tid.

Hyggelig med en sms der folk sier de har hatt det hyggelig/maten var god osv., men å RINGE dagen etter for å si det syns jeg egentlig er litt i overkant.

Jeg pleier å ha med en liten ting (blomst, vin, sjokolade eller noe hjemmelaget) hvis vi er invitert på middag, unntaket er hverdagsmiddager med venner der regelen er at ingen skal ha med noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:10   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringing synes jeg hadde blitt masete, særlig hvis man har hatt mange og har sin fulle hyre med å rydde. Hva skal man si, liksom?

Men en "takk for i går, veldig hyggelig" synes jeg man skal.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.