|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Har ingen spesielt god plass å lufte. Det er vindu med sprosser her, og dynene blir knørva ut vinduet. Mister liksom poenget da. Men eg luftar SOVEROMMET ofte. Og dynene heng alltid over kanten på senga ved fotenden (vi har seng med gavl oppe og nede). Eg lar dei aldri ligge på madrassa på dagtid. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?En smule påvirka av denne tråden, så har dynene fått seg en lufterunde i vinduet hver dag denne uka... Og de lukter jo som nyvaska hver kveld
|
|
|
#63 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Pga. allergisk mann vår+sommer og allergisk meg på sommeren, henger jeg det aldri ut i det lyse halvåret.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?
Sånn er det her og. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Weeeee
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Her har vi pollenallergi så lufting om sommeren må begrenses.
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Her luftes dyner kun når de skal midd-luftes. Dvs. på vinteren på dager som er kaldere enn 25 minus. I vinter fikk de seg noen turer ut da det var 33 minus. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dem med ujevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lufter man sengetøy lenger?
Vi har funnet tre slike store den siste uken, inne. Ikke gøy!
|
|
|
#70 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg gikk hos psykologmann og hadde edderkopp på hånden og slikt i fjor.
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Kirsebær: Edderkoppen må dø, ja. Det var ikke like ille gang to og gang tre som første.
|
|
|
#72 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Pga pollenallergi hos halve familien så utgår dynelufting på våren og sommeren. Men på vinteren luftes de minst en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter aldri sengetøy. De eneste jeg har sett gjøre det er våre pensjonistnaboer.
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg synes det er litt ekkelt å ikke lufte, jeg da. Ikke som i at det plager meg at dere ikke gjør det, men som i at det plager meg når jeg ikke får gjort det. Jeg har også kraftig pollenallergi, men jeg henger dem ikke ut lenge, jeg rister dem bare grundig ut av vinduet før jeg tar dem inn. Det er mye støv og annet som forsvinner ut vinduet, ser jeg. Og dynene blir ikke fluffy og gode hvis jeg ikke gjør det. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Erfaren
![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg vasker dynene på sommeren, og så er de faktisk ikke i bruk da heller. Vi bruker sengetepper pga varmen. Og de vaskes hver uke. Så at dynene ikke blir luftet på våren og sommeren ser jeg ikke på som urenslig. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Snedig, gammel tråd.
|
|
|
#77 |
|
Erfaren
![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Her har ikke edderkoppene gjemt seg på dagen i alle fall. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?I nabolaget vårt luftes det stadig dyner, og vi lufter også selv. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg liker å lufte dyner og puter når jeg skifter sengetøy. Blir liksom ikke det samme å legge seg i nyvasket sengetøy uten lufting, og prøver å å få skiftet når det er vær til det. Men ikke alltid det passer og om vinteren kan det være vanskelig å få til. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nå da?
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Har aldri slått meg å gjøre, men nå skal jeg prøve det!
2005 og 2010 Sist redigert av Alexa : 24-08-13 kl 23:20. |
|
|
|
![]() |
|
|