|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
maler
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …
Dette er også til en viss grad et organisatorisk problem. Og som du sier, ressurer til iop og andre problemområder.
|
|
|
#122 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, nettopp! Og hvor tror man at man får mest ut av pengene: bruke dem på etterutdanning, eller på organisatoriske endringer og større lærer- og spes.ped-tetthet?
|
|
|
#123 |
|
maler
|
Det kommer an på hvor skoen trykker på den aktuelle skolen. Det er jeg overbevist om at varierer. Jeg tenker at hvis man for eksempel ikke har lærere med kompetanse i realfag så må man faktisk fikse det før man vurderer å øke lærertettheten. Den bevisstheten rundt lærernes fagkrets som man i årevis har hatt i videregående må komme i mye større grad også nedover i klassene.
|
|
|
#124 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Ja, Katta, jeg tror vi snakker litt forbi hverandre, jeg tenker mest på lærertettheten i de laveste trinnene.
|
|
|
#125 |
|
maler
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Hvis man har for få lærere på en skole og mangler realfagslærere må man selvfølgelig sørge for at de lærerne man ansetter har realfag. Muligens på bekostning av noen av de uten realfag som går i vikariater. Men som leder må man forholde seg til den rammen man har, og man må sørge for at man har omtrent den fagkretsen man trenger selv om man ikke får penger til flere ansatte. Dette er ganske nytt, tradisjonelt har en lærer vært en lærer.
|
|
|
#126 |
|
Travelt opptatt
|
Vi må ha en minstebemanning før vi kan ta ut lærere og sende dem på kurs. Ellers blir det fullstendig kaos med elever som sendes hjem og ufaglærte vikarer.
|
|
|
#127 |
|
maler
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg er enig i det med minimumskrav til bemanning altså, men jeg mener at minimumskrav til faglig bakgrunn også er veldig viktig. Når man får på plass en definisjon av hva man vil ha får skoleledere noe å jobbe opp mot og noe å måle det mot når de skal melde oppover i systemet om hva som mangler.
|
|
|
#129 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …"Dum ku" er et begrep som jeg ikke aner hvorfor har oppstått. Så fortell meg gjerne at kuene er smarte, Floksa, for de er i hvert fall veldig fine! |
|
|
|
|
|
#130 |
|
can-jur
|
De er hvertfall ikke dumme på et slikt vis at å bli omtalt som "ku" burde vært noe negativt.
|
|
![]() |
|
|