|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Men Floksa, selv om dere ikke har så mye kapitalinntekter, så vil jeg tro at dere heller ikke har like store utgifter på mat som en gjennomsnittsfamilie. Melken slipper dere vel å kjøpe på butikken? Eller må dere skatte for melka dere drikker? |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Jeg er egentlig mest imponert over at folk klarer å ha fire barn uansett hva de tjener, jeg. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
can-jur
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?
Selv med alt dette regnet inn lever vi fortsatt på under halvparten av hva ssb sier vi skal leve på.
|
|
|
|
#144 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Neket: |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Ser lyst på livet
|
Unnskyld, det var dårlig gjort av meg å trekke frem deg spesielt i mitt eksempel, det var egentlig ment som en sammenligning på bønder. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
can-jur
|
Jeg prøver å forbrede meg på en landbruksminister fra Frp, så lunta er "litt" kort.
|
|
|
|
#147 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Eg er litt overraska over kor hårsåre firebarnsforeldra her er, når det dreier seg om eit hypotetisk case som skal eksemplifisere at fattigdomsdefinisjonen i statistikken får folk som tener 1,5 gonger gjennomsnittet til å reknast som fattige, når ektefellen er frivillig heimeverande.
|
|
|
|
#149 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Jeg er ikke hårsår, jeg er tilfeldigvis nettopp firebarnsmor og oppgitt over "alle burde vært like gjennomtenkte som meg"-tankesettet fra de som har vært gjennomtenkte og har hatt flaks. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Jeg er mest i overrasket over alle som skal måpe og okke og aie seg når jeg sier at jeg har fire barn. Det er ikke få. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
etterpåklokest
|
Oh yes. Og når de som okker og aier aller mest skjønner at vi fikk nr. 3 og 4 samtidig, så blir jeg liksom tilgitt. Vi var bare uheldige |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ser lyst på livet
|
Det er jo bare fordi du er så vakker, og ingen kan forestille seg at du har så mange, og at de er så gamle. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Guri! Kjenner du meg? *paranoid* |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Eg har tre søsken og har aldri meint å kritisere firebarnsforeldre, altså. Eg synest bare fokuset her er veldig ved sida av casen i HI, som er hypotetisk og som demonstrerer kor skeive utslag ein rigid fattigdomsdefinisjonen har, viss ein bare måler i inntekt pr. medlem av husstanden og ser bort ifrå andre prioriteringar, som deltagelse i arbeidslivet for eksempel er.
|
|
|
|
#158 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er så dum og underutdannet at jeg ikke forstår det. :har sine fordeler, også: |
|
|
|
|
|
#160 |
|
maler
|
Sv: Er en firebarnsfamile med inntekt på 685000 fattig?Nokon, det siste tror jeg er riktig, mye av det vi tenker på som lure valg og hardt arbeid har også elementer av tilfeldigheter og flaks i seg. Caset i avisartikkelen var forøvrig "vi politikere vil aldri lykkes i å gjøre noe som synes på statistikken så lenge definisjonene er som de er".
|
![]() |
|
|