Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Årets solkrem...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 10:57   #21
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets solkrem...

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

For atopikere og andre med følsom hud er ihvertfall A-derma sin barnesolkrem super. Faktor 25 med kun fysiske filtre og dermatologisk testet. Jeg er veldig glad i de andre A-derma produktene, og stoler på at de lager god nok solkrem selv om jeg ikke har sett den blitt testet i norske magasiner.

Den har vi kjøpt også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 13:10   #22
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Takk for alle svar foreløpig. Jeg kan ikke si jeg er mindre forvirret, så kanskje jeg bare kjøper Vichy sin som vi har hatt de to siste årene...

Eller?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 16:51   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var innom helsekosten i dag for å kikke etter solkrem. Der hadde de Lavera og en annen. Hun prøvde prakke på meg den andre, husker ikke hva den het. For den var testvinner i ALLE testene. Jeg har aldri hørt om den og jeg har da sett et par tester, sier jeg. Jeg vil ikke ha den. Men den er best! Jeg vil IKKE ha den, ellers takk. Jaja, sier kjerringa, den er nå best ifølge testene.

Gammel 12-05-07, 18:17   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og der fant jeg ut at A-derma sin solkrem inneholder 3 av de kjipe, hotmonforstyrrende parabenene. Butylparaben, idobutylparaben og propylparaben.

På Grønn Hverdag står det at man bør vente med solkremer som inneholder disse stoffene til barna er 12 år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 10:29   #25
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

... og der fant jeg ut at A-derma sin solkrem inneholder 3 av de kjipe, hotmonforstyrrende parabenene. Butylparaben, idobutylparaben og propylparaben.

På Grønn Hverdag står det at man bør vente med solkremer som inneholder disse stoffene til barna er 12 år.

Du har helt rett i at GH advarer mot parabenene du nevner, i tillegg til isopropylparaben.

På grunnlag av forskning gjort av EUs vitenskapskomite for forbrukerprodukter (SCCP) har imidlertid GH nå "frikjent" 3 stoffer i denne gruppen: Methylparaben, Sodium Methylparaben og Ethylparaben. Disse er ansett som trygge, også til barn.

Gammel 13-05-07, 11:15   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

På grunnlag av forskning gjort av EUs vitenskapskomite for forbrukerprodukter (SCCP) har imidlertid GH nå "frikjent" 3 stoffer i denne gruppen: Methylparaben, Sodium Methylparaben og Ethylparaben. Disse er ansett som trygge, også til barn.

Jupp. A-derma sin solkrem inneholder også (noen av?) disse, men som du sier står ikke de på den problematiske lista lenger.

Her er forresten hele rapporten fra 2005, hvis noen er interessert.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.