|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Årets solkrem...Jeg skjønner at det nærmer seg tiden for solkreminnsmøring av store og små, og lurer på om noen her har fått med seg hva som er årets best-i-test-politisk-korrekte solkrem. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Årets solkrem...Jeg hadde denne i fjor. Den var ikke særlig bra på kroppen, dvs at den "farget" av når de ble våt. Babyline har vært vinneren lenge. Tipper det blir den i år.
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Babyline tapte i foreldre og barn. Fordi det er for dårlig UVA beskyttelse...eller var det UVB.... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Årets solkrem...Sverger til Lavera vi, ikke den på Sitrons bilde, men denne; |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Akkurat kjøpt Babyline fordi jeg trodde den var best. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Årets solkrem...For atopikere og andre med følsom hud er ihvertfall A-derma sin barnesolkrem super. Faktor 25 med kun fysiske filtre og dermatologisk testet. Jeg er veldig glad i de andre A-derma produktene, og stoler på at de lager god nok solkrem selv om jeg ikke har sett den blitt testet i norske magasiner. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Viser tenner
|
Sv: Årets solkrem...
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Årets solkrem...Babyline gjorde det dårlig fordi den ikke hadde så god beskyttelse som den skulle ha. Men hvis man smører jevnlig, noe man uansett bør, er det ikke et stort problem om den reelt sett har faktor 20 istedenfor 25 altså. Vi har brukt den på Kypros i strålende vær nå i 1 uke og S ble ikke brent i det hele tatt. Gikk veldig greit. Men den er ikke veldig god å smøre, det må sies. Fysisk filter er aldri det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Re: Sv: Årets solkrem...
Denne bruker vi også. Siden den baserer seg på fysisk mineralfilter lønner det seg å riste den før bruk. Mineralene kan lett falle ned til bunnen. Vi bruker også A-derma sin.
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Vi brukte den i fjor, og den gjorde "misjonen" sin. Men det var mye jobb å få smurt den ut!
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Årets solkrem...Ja, det er det. Mannen tok en teknikk ved å kle S helt naken og bare gni utover hele ham i store mengder. Det funket, men den finsmøringen jeg prøvde meg på var mye vanskeligere. Vi kjøpte en Nivea der nede, og nå skal vi bruke opp den, i barnehagen har vi en Cosmica. Innrømmer at jeg syntes dette var viktigere første året når han var 3 måneder enn nå når han er over 2 og i tillegg ikke tilbringer hele sommeren i Syden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Årets solkrem...I F&B vant Garnier Ambre solairie Kids Spray. En solkrem med kjemisk (og fysisk) filter og som inneholder både parfyme og fargestoffer.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Årets solkrem...Har kjøpt Babyline. Vi brukte den i fjor, og Snuppa ble ikke solbrent da. Det er noe herk å smøre ut, menmen.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner ikke at de ikke kan teste begge deler!
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Årets solkrem...Hovedargumentet (i fjorårets solkremtest fra Grønn Hverdag) for å kjøpe Babylines produkter, herunder solkrem, er at de inneholder minst skadelige stoffer for miljø og mennesker. Kosmetiske egenskaper, fotostabilitet og effekt på UVB (solbrenthet og hudkreft) og UVA (soleksem, rynker og hudkreft) beskyttelse, er ikke tatt i betraktning.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Synes det er vanskelig med disse kremene. Ene året skal man ikke bruke ditt og andre året ikke datt. Har også hørt at man ikke bør bruke høyere solfaktor enn 15 da alt over er kreftfremkallende og når jeg leser slikt blir jeg helt forvirret.
|
|
|
|
#17 |
|
...
Sv: Årets solkrem...Babyline var like god på å beskytte mot UVB som de andre solkremene. Så faktoren holder den som lovet. UVB er strålene som gjør deg brun eller brent. Det var UVA som den ikke holdt beskyttelsen like godt på 3 timer etter smøring. Dette er stråler som aldrer huden bl.a.
|
|
|
#18 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Vi kommer til å bruke Babyline. Som sagt over her skal man smøre jevnlig.
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Jeg kjøpte Dr.Hauchcka i fjor, pga at den ble bra i test (rett bak Babyline). I år var den på bunn, nettopp pga kriteriene for testen som nevnt over her; at den er bra pga at den har lite allergifremkallende stoffer, men dårlig pga at den beskytter dårligere enn f eks Ambre Solaire. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets solkrem...Jeg fortrekker en krem som ikke inneholder noe farlig, og som er med fysisk filter.
|
![]() |
|
|