Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-14, 17:55   #41
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Milde måne, for noen utsagn!

Nå har jeg riktignok ikke sett annet enn bruddstykker av serien, men jeg spekulerte veldig på hva slags kompetanse en snekker har for å gi familierådgivning.
For å følge i hans fotspor og bygge opp under stereotypier: Han framstår som den übermaskuline og lite reflekterte typen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 17:57   #42
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Godt han ikke er min mann.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 19:34   #43
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har alltid tenkt at det er fint at han viser at damer også kan rive veggar og støype golv, men ifølgje denne artikkelen er det visst berre for å få dei til å sette meir pris på at menn gjer den jobben.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og jeg som har tenkt "yay" fordi det alltid er et poeng i programmene at damen også gjør sitt av snekring og riving og saging og i det hele tatt. Wellwell.

Dette har jeg også tenkt, og er SÅ skuffet over at han sa det der.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men nei, jeg har ikke sett noe sånt i de programmene. Jeg har dog ikke sett så mange av dem, da. Jeg syns liksom ikke han har vært så veldig streng eller sinna, og jeg syns det er litt trist å meske seg i folks dårlige boligsituasjoner og skjelle dem ut på TV for det.

I vårt hus går han konsekvent under tilnavnet Oppgittsnekkeren, for det er det han er. I beste fall oppgitt. Den svenske Sinnasnekkeren dog, han ER sint han. ()

Gammel 16-01-14, 20:13   #44
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Trenger damer i større grad enn menn å settes på plass?

Den store andelen av de kvinnelige deltagerne på Sinnasnekkeren har vært veldig kjønnstypiske (gammeldags om du vil) og passet barna, mens de har mast på mannen om å fikse ditt og datt (aka oppussing) uten å prøvd å gjøre noe selv. Så ja mange av damene har hatt godt av å bli presset til å gjøre litt selv, da tenker jeg på det jeg har sett av deltakerne på programmet. Mennene som har deltatt har også trengt å få ett spark bak uten tvil, men de fleste av de har i det minste forsøkt seg litt og for det meste gitt opp ett eller sted på veien.

Generelt i befolkningen er noe helt annet.

Gammel 16-01-14, 20:22   #45
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har for øvrig ikke lest artikkelen bare utklippene som er limt inn her.
Meg og mannen bruker å se på Sinnasnekkeren, men de delene der O.R leker terapeut de spoler vi over for det er så kleint, men vi får mye tips og triks og inspirasjon ellers av det som blir gjordt av opp-pussings-ting.

Gammel 16-01-14, 20:58   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spoler gjerne forbi snekkerrådgivningen, men selve programmet og oppussingen, liker jeg. At diende spedbarn har mest bruk for mor er jeg enig i, det andre greiene høres noget merkelig ut. Har ikke oppfattet han sånn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 07:20   #47
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sinnasnekkern er så søt når han liksom skal være streng og sinna .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:20   #48
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Asswipe. Litt lite saklig fra min kant, ja, men ikke så lite saklig som SS. (SS, hihihi.)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:47   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sinnasnekkeren forbinder jeg primært med en venninne som er ortoped. Jeg tror jeg lar det bli med det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:52   #50
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Den terapidelen er han ikkje heilt god i nei, det er ganske patetisk.

Gammel 17-01-14, 10:25   #51
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

?....

........
........
........
Den svenske Sinnasnekkeren dog, han ER sint han. ()

Den svenske er skikkelig sint!

Overrasker meg egentlig ikke at Otto sier det, men han er flink som snekker og burde holde seg til det!

Men når jeg ser rundt i bekjentskapskretsen vår, er det mange damer som bare maser på at ting må gjøre mens de fortsetter å lage mat, og jeg skjønner at det ikke er bare, bare å hive seg rundt i oppussingsverden, men hjelpes. Noe initiativ og egeninnsats må det jo være mulig å oppdrive!

Gammel 17-01-14, 10:27   #52
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Den store andelen av de kvinnelige deltagerne på Sinnasnekkeren har vært veldig kjønnstypiske (gammeldags om du vil) og passet barna, mens de har mast på mannen om å fikse ditt og datt (aka oppussing) uten å prøvd å gjøre noe selv. Så ja mange av damene har hatt godt av å bli presset til å gjøre litt selv, da tenker jeg på det jeg har sett av deltakerne på programmet. Mennene som har deltatt har også trengt å få ett spark bak uten tvil, men de fleste av de har i det minste forsøkt seg litt og for det meste gitt opp ett eller sted på veien.

Generelt i befolkningen er noe helt annet.

Jeg har samme inntrykk. Kvinner som hverken hjelper til eller er i arbeid utenfor hjemmet. Samtidig har de skyhøye krav. Jeg har prøvd selv å jobbe 100% med en partner som bidrar lite, det har gitt meg et positivt bilde av menn og kvinner som står på og jobber med oppussing i tillegg til at de har arbeid.

Tabloid-TV velger ut de parene som vil gi best underholdning og klipper slik at det skal bli mest mulig ekstremt. En får ta det som underholdning, ikke annet, mener jeg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 10:34   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle, helt ærlig ønske, at jeg kunne overlate amming, fødsel og alt sånn til pappaen (om jeg skal ha flere) og selv utsette permisjonen til ungen nærmer seg tre år. Det var jo koselig å ha baby og permisjon altså, men , når ungen min er over 3 år, da hadde jeg elsket det. Antar det betyr at jeg er Dårlig Kvinne™....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 10:37   #54
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilsmissetallene øker IKKE!

Sitat:

Frå 2011 til 2012 fall raten for menn i alle femårige aldersgruppene frå 25 til 59 år. Skilsmisseraten for kvinner minka i alle aldersgruppene over 25 år, med unntak av kvinnene mellom 30 og 34 år.

Sitat:

Ut frå skilsmissemønsteret i 2012 er det rekna ut at 40,9 prosent av alle inngåtte ekteskap vil ende i skilsmisse, dersom mønsteret held seg. For 2004 var den tilsvarande prosenten 50,4, som er den høgaste nokonsinne. Frå 1960 og fram til 1994 steig denne prosenten frå 9,5 til 47,4. Dei neste åra minka han noko til 1998, for deretter å stige fram til toppen i 2004. Sidan har prosenten igjen falle.

SSB

Det har altså aldri vært en faktisk skilsmisseprosent på 50%. Det har kun vært en prognose for hva som KAN komme til å bli andel skilsmisser av ekteskap fra no og utover.

Gammel 17-01-14, 10:56   #55
Røyskatt
Fullverdig medlem

Røyskatt sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kan være litt enig i en av uttalelsene hans, nemlig at familier må finne ut selv hva som fungerer hos de. Og med det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ALDRI kunne vært i lag med sinnasnekkern, for det der fungerer ikke for meg. Strengt talt hadde det ikke vært meg imot å ta mer av husarbeidet, dersom mannen tok all bygging o.l., men sånn er det ikke hos oss. Mannen min er ikke så veldig snekkeremne. Og ungene syns jeg begge foreldrene burde engasjere seg likt i, uansett hvordan arbeidet i heimen er organisert.

Programmet synes jeg er bra, sånn med unntak av at den samlivsrådgivinga er litt klein.

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 13:00   #56
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett et par av programmene og det er jo egentlig det samme programmet hver gang:

Et par ønsker å pusse opp. Ingen av dem har peiling på hva som skal gjøres.

Hun feiger ut med (og tilfredsttiller dårlig samvittighet) med å si: Jeg skal ta alt husarbeid og ungene jeg! Du kan få tid til å puss opp.

Han feiger ut med å ikke vil innrømme at han vet da fan hva han skal gjøre, og derfor trenerer og finner på alt mulig annet å gjøre.

Hun blir surere og surere for hun føler at hun gjør alt av arbeid i huset (og det stemmer) og han blir surere og surere "for hvorfor skal jeg gjøre all oppussinga? HÆ?"

Og i de familiene hvor begge kan passe barn og begge kan pusse opp eller ingen av dem kan det og i tillegg ikke oppfører seg som om partneren som er av annet kjønn egentlig er av en annen rase og kan innrømme hva man kan og ikke, de bretter opp arma sammen når det er noe som er vanskelig for begge og fikser det.

Gammel 17-01-14, 13:10   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en grunn til at mannen min og jeg betaler folk for å pusse opp hos oss. Steike hvor ekteskapsbevarende det har vært for vår del.

(Begge er gode på unger - begge har minst 10 tommeltotter hver, og overhodet ingen interesse for- eller evner når det kommer til oppussing.)

Gammel 17-01-14, 14:06   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, Esme. Problemet itl disse familiene som er med i showet er jo at de ikke er likestilte!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 14:08   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett programmet, men takk for en fantastisk oppsummering, Esme!

Gammel 20-01-14, 14:19   #60
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Fordelen med slike programmer som dette (og alle slags "blibedre"programmer) er at de har en tendens til å få ting gjort i huset.... Så mangler jeg energi, kan jeg bare sette på ett eller annet slikt. Og derfor ser jeg de heller ikke.
Liker ikke dette liksompsykologipratet hans.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.