Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjoleveka

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-14, 14:10   #161
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoleveka

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Og da blir eg enda meir forundra. Du skal intervjuast på det programmet som flest nordmenn ser på en laurdagskveld og du "trive på det du finne i farta".

Jeg, som er over middels interessert i klær, synes det er rart, ja, men hva vet vel jeg om hva andre vil si eller ei med klesvalget sitt? Jeg prøvde bare å si at ikke alle nødvendigvis vil uttrykke så himla mye med klesvalget sitt!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 14:25   #162
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dette er standard påkledning hos oss, for de som ikke går i workwear med fimalogo. Bortsett fra pannebånd da. Det hender jeg går sånn, og det hender jeg går i kjole og tenker at det får de tåle.

Men selv i en mannsdominert bransje som den jeg er i, hvor altså de fleste, både ansatte og kunder, går i arbeidstøy a la Blåkläder, selv her legges det merke til om arbeidsklærne er hele og rene eller om de er sjabby og utslitt. Beskjed fra ledelsen at man skal se ren og pen ut. Skal ikke se ut som at firmaet ikke har råd til å kle folka sine skikkelig, tror jeg.

Men jeg derimot jobber innen statlig forvaltning, kontor, kunder, prosjekt. Så de bare smilte.

Gammel 23-02-14, 18:13   #163
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

He he. Jeg la merke til han, jeg også. Det verken plager eller opprører meg, men jeg legger merke til det, ja.

Gammel 24-02-14, 09:16   #164
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes dere leser Tussa litt med vrangbrillene her. Altså, er man ikke opptatt av klær,kunst, interiør osv, så legger man jo mindre merke til det. Men det er vel ikke rart om folk som interesserer seg for sånt legger merke til det rundt seg? Og at det ikke skal være lov til å glede seg over noe man synes er pent og vakkert rundt seg enten det er farger, klær, bygninger eller biler, synes jeg er helt merkelig.

Jeg legger merke til klær, jeg gleder meg over det, men har full forståelse om det for andre bare betyr å holde på varmen. Selv legger jeg ikke merke til andres biler, men kan skjønne om andre har interesse for dette.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er helt enig med Tussa og legger veldig godt merke til hva folk rundt meg har på seg. Etter å endelig ha kommet meg ut av et uniformyrke synes jeg det er en befrielse å kunne kle seg som en vil, og gjerne matche med smykker og evt sjal. :vill og gal: Jeg innrømmer glatt at jeg liker at kollegaer er pent kledd, stelt på håret, stelt i ansiktet (menn med sjegg/bart), gjerne sminket (kvinner) og i det hele tatt ser fresh ut. Rett og slett fordi jeg er opptatt av klær, hår og sminke og mener at man lett kan fremheve pene ting med seg selv om man vil. Og ja: Jeg synes det er rart at enkelte ikke vil, og at de sier at utseende ikke betyr noe. På lik linje med at matinteresserte sikkert synes jeg er rar, som ikke bryr meg om hvor eller hva jeg spiser og som ikke liker å lage mat.

Jeg er også der. Det betyr ikke at jeg bruker arbeidsdagen min til å mene så veldig mye om hva folk har på seg, men jeg legger jo merke til hva de har på seg. Og gir gjerne komplimenter over ting jeg synes er fint. Både til menn og damer i grunn. Det samme om folk har klippet seg, farget håret, har på et lekkert skjerf osv.

Og jeg tenker på det ift meg selv også, når jeg skal ut å representere min arbeidsplass, hva jeg har på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 09:30   #165
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verdens mest elendige på å ta selfies. Ellers skulle dere gå sett bevis på at jeg har startet min helt egen lille kjoleuke. Jeg skal gå i kjole hele uka.

Jeg går relativt ofte i kjole, men ikke hver dag. Jeg tror allikevel ikke at noen på jobben min kommer til å reagere.

I dag har jeg på meg en mørkelilla Finklea-kjole med en bilfigur på brystkassa. Jeg har mørkelilla DocMartens til som jeg føler at matcher veldig godt. (Jeg tror jeg hadde følt meg enda litt finere hvis jeg ikke hadde oppdaget hullet i ullstrømpisen min. )

Gammel 24-02-14, 10:00   #166
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefal en kjole som passer til vernesko?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 10:02   #167
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vernesko og DocMartens, er det så forskjellig da?

Gammel 24-02-14, 10:20   #168
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Anbefal en kjole som passer til vernesko?

Da anbefaler jeg (igjen) Blåkläder kilt.
Ikke kjole da, men funker fint som skjørt. Håndverker- og malerutgaven er i ganske tungt stoff, så lurer på å få meg hagevarianten i stedet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 10:32   #169
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir faktisk provosert ved tanken på at kollegaene mine skulle tenke og mene så fryktelig mye om hva jeg har på meg. Jeg går relativt "pent kledd" på jobb, dvs. jeg har for det meste kjole og høye hæler (unntatt om sommeren, da går jeg i bukser, noe som gir meg en ikke fullt så "pen" stil), men jeg bryr meg virkelig katta i hva de andre går med. Jeg har nettopp skiftet jobb, og jeg må innrømme at det er mye deiligere å jobbe her hvor det ser ut til at klær og utseende er av null viktighet, sammenlignet med min forrige arbeidsplass hvor kropp og klær tydeligvis var viktig og signaliserte mye.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 11:10   #170
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes klær/antrekk har noe å si da. Vi har en hovedtillitsvalgt på huset som blant annet går i joggebukse (eller shorts på sommeren), hullete t-skjorter og type snowjogs på jobb. Det oser ikke profesjonalitet ut av det synes jeg, når han deltar på møter og forhandlinger. Jeg synes heller ikke det ser profesjonelt ut om en leder på jobb går i crocs og joggebukse. Det er en mellomting mellom det og dress og slips liksom.

Gammel 24-02-14, 11:12   #171
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uniform og crocs er heller ingen høydare. Tydeligvis "in" blant enkelte av våre kunder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 13:52   #172
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i løpet av mitt yrkesliv sett mye som ikke oser profesjonalitet, men det har aldri hatt noe med klær å gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 14:48   #173
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har i løpet av mitt yrkesliv sett mye som ikke oser profesjonalitet, men det har aldri hatt noe med klær å gjøre.

Men mener du at det er helt likegyldig hvilke klær folk har på? Jeg synes det er flaut å ha med en tillitsvalgt som mer eller mindre ser ut som en boms, og synes det skaper et dårlig førsteinntrykk iallefall. Jeg kjente iallefall jeg ble litt oppgitt da vedkommende var med i rettsak i høst, og møtte i retten med hullete t-skjorte. Jeg vil også tro at det er en del kleskoder ute og går, om enn ikke nedfelt noe sted, i mange yrker - selv om det ikke er uniformer. Det har jo litt med tillitå gjøre også synes jeg da, spesielt når man skal representere jobben.

Gammel 24-02-14, 14:53   #174
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det både er og ikke er likegyldig hva folk har på seg. Eksempel: Jeg søkte på en jobb en gang, og kledde meg selvfølgelig litt pent før intervjuet. Og ble møtt av at en av intervjuerne hadde på seg en litt for trang, utvasket band-t-skjorte med glippe over magen. Det stusset jeg på. Samtidig; hadde jeg fått jobben og han var genial på sitt felt så hadde ikke det at han gikk utvaskede trange t-skjorter gjort noe. Men det gjorde selvfølgelig noe med førsteinntrykket.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 14:55   #175
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg personlig vet jo at det ikke er likegyldig hva slags klær man har på, men jeg mener det BURDE være det. Jeg synes det er trist at man bare har tillit til en person om vedkommende har på seg "riktige" klær.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 14:59   #176
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dulter på denne.

Jeg får oftere pigger av at noen er for strigla enn at de ikke er det og er veldig glad for at jeg bare har jobbet på plasser med rom for alle typer. Jeg liker å pynte meg selv, men er særdeles lite opptatt av å mene om andres klær.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 15:00   #177
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det både er og ikke er likegyldig hva folk har på seg. Eksempel: Jeg søkte på en jobb en gang, og kledde meg selvfølgelig litt pent før intervjuet. Og ble møtt av at en av intervjuerne hadde på seg en litt for trang, utvasket band-t-skjorte med glippe over magen. Det stusset jeg på. Samtidig; hadde jeg fått jobben og han var genial på sitt felt så hadde ikke det at han gikk utvaskede trange t-skjorter gjort noe. Men det gjorde selvfølgelig noe med førsteinntrykket.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg personlig vet jo at det ikke er likegyldig hva slags klær man har på, men jeg mener det BURDE være det. Jeg synes det er trist at man bare har tillit til en person om vedkommende har på seg "riktige" klær.

Jeg skjønner jo hva du mener. Og det avhenger også litt hvilken jobb man har synes jeg. Om man sitter på et kontor og jobber "med sitt", eller om man representerer firmaet/organisasjonen, i feks en rettsak. Da synes jeg klær gir et inntrykk. Og det handler ikke om merker eller noe sånt, men at man i det minste kan ha på seg ei ren dongeribukse (uten hull) og ei enkel skjorte liksom. Jeg synes det er rart at folk velger å gå i hullete klær på jobb når de har som jobb å representere ganske mange ansatte. Personlig synes jeg vel at rene og hele klær burde være ganske "riktig" for ganske mange når de går på jobb.

Gammel 24-02-14, 15:03   #178
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg synes at man i arbeidslivet kan forvente at folk kler seg ordentlig. Hullete t-skjorter og crocs er ikke ordentlig.

Men man trenger selvfølgelig ikke kjole for å være "ordentlig" kledd. For min del skal jeg gå med kjole denne uka fordi JEG trenger å føle meg litt finere i hverdagen. Og jeg føler meg oftest finere i kjoler enn i bukser (har noe med kroppsfasongen å gjøre).

Gammel 24-02-14, 15:09   #179
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes at man i arbeidslivet kan forvente at folk kler seg ordentlig. Hullete t-skjorter og crocs er ikke ordentlig.

Men man trenger selvfølgelig ikke kjole for å være "ordentlig" kledd. For min del skal jeg gå med kjole denne uka fordi JEG trenger å føle meg litt finere i hverdagen. Og jeg føler meg oftest finere i kjoler enn i bukser (har noe med kroppsfasongen å gjøre).

Ja, jeg synes også man forvente det. Og jeg synes det er litt rart at godt voksne folk ikke skjønner det selv. Og da handler det for meg om vanlige klær, ikke om de kler seg til en dress til 5000 kr eller om de har på en dongeribukse. Det tenker jeg ikke over (jeg hadde sikkert ikke gjenkjent en dyr dress uansett).

Gammel 25-02-14, 08:20   #180
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg fortsetter min egen kjoleveke. I dag: Nok en kreasjon fra FinKlea. Denne gangen i svart og turkis fleece. Og jeg har klart å stæsje den opp med turkis skjerf og nye sko.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.