|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjoleveka
Jeg, som er over middels interessert i klær, synes det er rart, ja, men hva vet vel jeg om hva andre vil si eller ei med klesvalget sitt? Jeg prøvde bare å si at ikke alle nødvendigvis vil uttrykke så himla mye med klesvalget sitt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Men jeg derimot jobber innen statlig forvaltning, kontor, kunder, prosjekt. Så de bare smilte.
![]() |
#163 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: KjolevekaHe he. Jeg la merke til han, jeg også. Det verken plager eller opprører meg, men jeg legger merke til det, ja.
![]() |
#164 |
Erfaren nok
|
![]() |
#165 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: KjolevekaJeg er verdens mest elendige på å ta selfies. Ellers skulle dere gå sett bevis på at jeg har startet min helt egen lille kjoleuke. Jeg skal gå i kjole hele uka.
![]() |
![]() |
#166 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KjolevekaAnbefal en kjole som passer til vernesko? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
heimføing
|
Da anbefaler jeg (igjen) Blåkläder kilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Textrovert
|
![]() Sv: KjolevekaJeg blir faktisk provosert ved tanken på at kollegaene mine skulle tenke og mene så fryktelig mye om hva jeg har på meg. Jeg går relativt "pent kledd" på jobb, dvs. jeg har for det meste kjole og høye hæler (unntatt om sommeren, da går jeg i bukser, noe som gir meg en ikke fullt så "pen" stil), men jeg bryr meg virkelig katta i hva de andre går med. Jeg har nettopp skiftet jobb, og jeg må innrømme at det er mye deiligere å jobbe her hvor det ser ut til at klær og utseende er av null viktighet, sammenlignet med min forrige arbeidsplass hvor kropp og klær tydeligvis var viktig og signaliserte mye.
![]() |
#170 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: KjolevekaJeg synes klær/antrekk har noe å si da. Vi har en hovedtillitsvalgt på huset som blant annet går i joggebukse (eller shorts på sommeren), hullete t-skjorter og type snowjogs på jobb. Det oser ikke profesjonalitet ut av det synes jeg, når han deltar på møter og forhandlinger. Jeg synes heller ikke det ser profesjonelt ut om en leder på jobb går i crocs og joggebukse. Det er en mellomting mellom det og dress og slips liksom.
![]() |
#172 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: KjolevekaJeg har i løpet av mitt yrkesliv sett mye som ikke oser profesjonalitet, men det har aldri hatt noe med klær å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Erfaren nok
|
Men mener du at det er helt likegyldig hvilke klær folk har på? Jeg synes det er flaut å ha med en tillitsvalgt som mer eller mindre ser ut som en boms, og synes det skaper et dårlig førsteinntrykk iallefall. Jeg kjente iallefall jeg ble litt oppgitt da vedkommende var med i rettsak i høst, og møtte i retten med hullete t-skjorte. Jeg vil også tro at det er en del kleskoder ute og går, om enn ikke nedfelt noe sted, i mange yrker - selv om det ikke er uniformer. Det har jo litt med tillitå gjøre også synes jeg da, spesielt når man skal representere jobben.
![]() |
#174 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KjolevekaJeg syns det både er og ikke er likegyldig hva folk har på seg. Eksempel: Jeg søkte på en jobb en gang, og kledde meg selvfølgelig litt pent før intervjuet. Og ble møtt av at en av intervjuerne hadde på seg en litt for trang, utvasket band-t-skjorte med glippe over magen. Det stusset jeg på. Samtidig; hadde jeg fått jobben og han var genial på sitt felt så hadde ikke det at han gikk utvaskede trange t-skjorter gjort noe. Men det gjorde selvfølgelig noe med førsteinntrykket.
![]() |
#175 |
Textrovert
|
![]() Sv: KjolevekaJeg personlig vet jo at det ikke er likegyldig hva slags klær man har på, men jeg mener det BURDE være det. Jeg synes det er trist at man bare har tillit til en person om vedkommende har på seg "riktige" klær.
![]() |
#176 |
Borte
|
Dulter på denne.
![]() |
#177 |
Erfaren nok
|
Jeg skjønner jo hva du mener. Og det avhenger også litt hvilken jobb man har synes jeg. Om man sitter på et kontor og jobber "med sitt", eller om man representerer firmaet/organisasjonen, i feks en rettsak. Da synes jeg klær gir et inntrykk. Og det handler ikke om merker eller noe sånt, men at man i det minste kan ha på seg ei ren dongeribukse (uten hull) og ei enkel skjorte liksom. Jeg synes det er rart at folk velger å gå i hullete klær på jobb når de har som jobb å representere ganske mange ansatte. Personlig synes jeg vel at rene og hele klær burde være ganske "riktig" for ganske mange når de går på jobb.
![]() |
#178 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: KjolevekaJeg synes at man i arbeidslivet kan forvente at folk kler seg ordentlig. Hullete t-skjorter og crocs er ikke ordentlig.
![]() |
![]() |
#179 |
Erfaren nok
|
Ja, jeg synes også man forvente det. Og jeg synes det er litt rart at godt voksne folk ikke skjønner det selv. Og da handler det for meg om vanlige klær, ikke om de kler seg til en dress til 5000 kr eller om de har på en dongeribukse. Det tenker jeg ikke over (jeg hadde sikkert ikke gjenkjent en dyr dress uansett).
![]() |
#180 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: KjolevekaJeg fortsetter min egen kjoleveke. I dag: Nok en kreasjon fra FinKlea. Denne gangen i svart og turkis fleece. Og jeg har klart å stæsje den opp med turkis skjerf og nye sko.
![]() |
![]() |
|
|