Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en barnevogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 12:43   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en barnevogn

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Om jeg hadde fått barn i september hadde jeg gått for en brukt og billig bagvogn i starten, og så kjøpt OTH til våren. Jeg synes bagen til OTH er for liten for et høst-/vinterbarn, men det er en genial sportsvogn. Det eneste aberet er at den er litt for lang sammenlagt.
(Men å få en førstegangsmor til å kjøpe brukt vogn er kanskje ikke noe å tro på? )

Det er min anbefaling også. Jeg kjøpte en Teutonia som hadde vært brukt i 3 måneder. Det var en flott vong det, men jeg var veldig klar for å prøve noe nytt når han hadde rundet året. Det er vanskelig å finne den perfekte vognen når man ikke har så stor erfaring. Derfor er det greit å ha en god anledning til å kjøpe en ny. Jeg solgte den og gjore en god affære. Den siste "ordentlige" vognen jeg hadde var en OTH og den var super!

Svingbart hjul anbefales!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:18   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes generelt at barnevogntestene er litt vanskelig å forholde seg til. Det handler om å utsette vognene for veldig store påkjenninger, og det er ikke reelle sikkerhetsaspekter, slik som ved bilseter. Ja, det er fryktelig irriterende hvis et hjulfeste skulle knekke når man er på trilletur, omtrent som hvis hjulet skulle punktere :been there several times:. Men i motsetning til det siste, vil det jo være en ren reklamasjonssak.

Testen kommer langt ned på listen hos meg som kriterie, i hvert fall. Praktiske hensyn og smak overstyrer suverent.

Mine stakkars vogner blir utsatt for store påkjenninger, hump hump hump opp og ned trapper, lenge leve Oslo Sporveier, og offroadtur på Brannfjell.

Men jeg hadde sikkert ikke vært opptatt av testene hvis ikke min vogn tilfeldigvis hadde "vunnet" en del. :innser:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:34   #43
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bugaboo, emmaljunga duo og en enkel joggevogn. Min erfaring:

Bugaboo: kjempefin, lett, blir liten når man slår sammen, utrolig god å trille. Enkelt å få av bag/sete. God byvogn. Jeg vil IKKE anvefale den på vinterføre og i skogsterreng. Joda, det går, men andre er bedre. Skal vi i skogen, tar vi joggevogna.

Emmaljunga: egentlig en stor skuffelse. Forferdelig tung, og min modell er det kjempeknotete å få løftet av bag'en (noe man gjør en god del). Men dette har de visst gjort noe med. Den er solid da, og stor bag til babyen. Men etter at barnet ble stort nok til å kunne være i joggevogna, har vi heller brukt den når vi skulle steder der bugabooen var uegnet.

Hadde jeg skulle kjøpt vogn nå, hadde jeg kjøpt en 3-hjuling med svingbart forhjul. OTH e.l.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis man får barn på høsten ville jeg ikke valgt en så liten bag.

Jeg synes ikke det er så viktig med stor bag. Når babyen vokser ut av bag'en, kan man bare legge den i sportsvogndela i en pose eller noe. :3 barns mor:

Gammel 23-05-07, 13:39   #44
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke denne store bagen som alle aboslutt skal ha er et særlig stort kriterie i det hele tatt.

Gammel 23-05-07, 13:43   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns heller ikke denne store bagen som alle aboslutt skal ha er et særlig stort kriterie i det hele tatt.

Ikke jeg heller, har ikke hatt behov for bag lenger enn 6-8 mnd, men jeg har ikke fått store barn. Men de blir jo nysgjerrige etterhvert, og da er ikke bag så vennlig.
Men disse 3-hjulingene, er de bra på skikkelig snøføre?

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 23-05-07 kl 13:49.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:48   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doffen lå i bag til han var 5 mnd. Etter det var det full liggestilling og snøggel + tykt ullteppe.

Quinny 3 XL Comfort er selvfølgelig uovertruffen på snøføre. Ihvertfall hvis man låser forhjulet sånn at det ikke snur.

Gammel 23-05-07, 13:50   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ikke jeg heller, har ikke hatt behov for bag lenger enn 6-8 mnd, men jeg har ikke fått store barn. Men de blir jo nysgjerrige etterhvert, og da er ikke bag så vennlig.

Jeg har brukt bagen i 4-5 mnd. Har ikke hatt behov for mer.

Gammel 23-05-07, 13:53   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg har ikke prøvd en 3-hjuling med regulerbart forhjul på snø. Men joggevogna er i hvert fall helt suveren når det gjelder framkommelighet.

Gammel 23-05-07, 14:22   #49
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en GT Safari som er en trehjuling med svingbart forhjul. Den er veldig god på snøføre (har veldig store bakhjul), men da låser jeg forhjulet. Det gjør jeg vanligvis ellers og, for jeg går mye på brosteinsgater + opp og ned av fortauskanter, og da synes jeg den blir litt vinglete med svingbart hjul. Særlig hvis jeg må trille med bare en hånd og samtidig se en annen vei. :vimsete:

Har hjulet svingbart bare inne i sentrum når det er mye folk, og inne i butikker (da er det helt supert).

Jeg tror man kan låse hjulet på de aller, aller fleste vogner med svingbart forhjul.

Jeg synes stor bag er viktig hvis vogna er skapt slik at sportsvogndelen ikke er vendbar. Ville ventet lengst mulig med å ha barnet vendt fra meg. Men jeg ville ikke valgt en vogn uten vendbar sportsdel til førstevogn. Da hadde jeg heller kjøpt en slik en (uten bag) når barnet var blitt større. Jeg begynte å ha henne framovervendt i sportsvogn da hun var rundt 1 år gammel, men jeg vet mange synes det også er alt for tidlig. Med en tradisjonell, vendbar sportsvogndel er jeg enig i at det ikke betyr noe at bagen ikke er stor, for det er ikke så stor forskjell på å ligge i sportsvogna og å ligge i bagen. I allefall ikke hvis man ikke skal løfte babyen sovende ut av vogna og inn steder. Men da finnes det voksipose med bæreplate (etter at vi begynte å ha jenta i sportsvogna har jeg gått en del hvileløst rundt når hun har sovet, fordi jeg ikke kunne gå inn hjemme med henne, for da måtte jeg vekke henne ved å ta henne ut av vogna og bære henne opp 5 etasjer).

Sist redigert av My : 23-05-07 kl 14:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:24   #50
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Uff, alle disse hjernevaskede mammaene som kaster seg over vogntrender.

Jeg er trendy, og i følge alfaCharlie også hjernevasket! Herlig!

I tillegg synes jeg at Bugaboo er en fantastisk vogn, uavhengige av alle tester utført i Norge hvor man skulle tro test-personene var kjøpt og betalt av Simo og Emmaljunga m.fl. fordi disse vognene stadig taper marked for bl.a. Bugaboo og Quinny og andre nederlandske herligheter.

I september skal jeg kjøpe den nye Bugaboo Bee ettersom både jeg og sambo er svært misfornøyd med vår Quinny Zapp, som er kul å se på....og det var det! Så dersom noen er interessert i en pent brukt zapp da det nærmer seg september, så si ifra!

Gammel 23-05-07, 14:25   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er trendy, og i følge alfaCharlie også hjernevasket! Herlig!

Humor er en fin ting.

Sist redigert av Maverick : 23-05-07 kl 14:38. Årsak: Ironi ble etter nøye overveielse feil ord.
Gammel 23-05-07, 14:31   #52
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men hva med emmaljunga? Ingen av dere har anbefalt den, er det noen grunn til det? Jeg liker utseende på de veldig godt.

Den taper ene og alene marked pga. funksjonalitet og design, tror jeg. En av mine nærmeste venninner har et stort bæleverk av en Emmaljunga og den er fryktelig stor og tung, har fire hjul som ikke svinger slik at man må løfte den opp på to hjul for å snu den. Dessuten, som sagt, så taper den nok mye på at brukere i dag faller for tøft design slik som Bugaboo, Quinny, OTH, Mutsy, Koelstra, Stokke m.fl.

Gammel 23-05-07, 14:49   #53
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Skulle jeg fått barn for første gang igjen så hadde jeg kjøpt en Quinny. Da kan du ha trehjuling og barnet mot deg lenge. Så kan du jo vurdere når barnet er 1 1/2 om du vil bytte til en lettere sportsvogn.

Jeg hadde simo-kombi til lille-mandarin. Ikke fornøyd. Så vi kjøpte OTH da hun var 1 år. Da syntes jeg enda hun var litt liten til å sitte fra oss i sportsvognen (men det gikk greit).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:06   #54
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Skulle jeg fått barn for første gang igjen så hadde jeg kjøpt en Quinny. Da kan du ha trehjuling og barnet mot deg lenge. .

Dette var en av grunnene til at vi valgte Bugaboo...nemlig at vi kunne velge om vi ville ha barnet sittende mot meg eller i kjøreretningen. Min lille dame var veldig tidlig veldig nysgjerrig, og hun foretrakk å kikke fremover og rundt seg fremfor å kikke på mamma eller pappa. På Bugaboo kan man nemlig sette vognen begge veier.

Gammel 23-05-07, 16:13   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Pro-Quinny!

(Ja, jeg elsker denne vognen.)

-God liggestilling i sportsvogndelen
-Kan vendes begge veier
-Stødig bag med faste sider, jeg er ingen fan av softbag.
-Vinner tester, for de som bryr seg om det.
-Stødig
-Svingbart forhjul
-Det fåes kjøpt i sånn alt-i-ettpakke med bilstol som med adaptere bare er å klikke rett på vognunderstellet. Veldig lettvint hvis man skal handle fort med sovende barn.
-Lett å demontere (hjul og sånn) hvis man har liten plass i bagasjerommet i bilen.
-Og så er den jo selvfølgelig ganske stilig.

Gammel 23-05-07, 16:25   #56
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Ok. Har dere noen gode argumenter for 3 hjul jeg kan servere for min kjære? Han har bare bestemt seg for at de ikke er sikre. Han har vist sett en som holdt på å velte, og etter det vil han ikke høre på meg i det hele tatt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:34   #57
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare hatt trehjulinger og har aldri veltet. Derimot har jeg sett en Simo som nesten veltet på bussen.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:34   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du kan jo la ham trille en liten tur i butikken med en trehjuling med svingbart forhjul, og en Emmaljunga.

Gammel 23-05-07, 16:36   #59
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du kan jo la ham trille en liten tur i butikken med en trehjuling med svingbart forhjul, og en Emmaljunga.

God ide. Inkludert 8 kg barn, selvsagt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:38   #60
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En trehjuling er mye lettere å styre og manøvrere, særlig når man skal gå i byen eller i butikker. Min trehjuling snur på en femøring, og jeg trenger bare bruke en hånd på styret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.