|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Anbefal meg en barnevogn
Det er min anbefaling også. Jeg kjøpte en Teutonia som hadde vært brukt i 3 måneder. Det var en flott vong det, men jeg var veldig klar for å prøve noe nytt når han hadde rundet året. Det er vanskelig å finne den perfekte vognen når man ikke har så stor erfaring. Derfor er det greit å ha en god anledning til å kjøpe en ny. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Mine stakkars vogner blir utsatt for store påkjenninger, hump hump hump opp og ned trapper, lenge leve Oslo Sporveier, og offroadtur på Brannfjell. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har bugaboo, emmaljunga duo og en enkel joggevogn. Min erfaring:
Jeg synes ikke det er så viktig med stor bag. Når babyen vokser ut av bag'en, kan man bare legge den i sportsvogndela i en pose eller noe. :3 barns mor:
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg syns heller ikke denne store bagen som alle aboslutt skal ha er et særlig stort kriterie i det hele tatt.
|
|
|
#45 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke jeg heller, har ikke hatt behov for bag lenger enn 6-8 mnd, men jeg har ikke fått store barn. Men de blir jo nysgjerrige etterhvert, og da er ikke bag så vennlig.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 23-05-07 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnevognDoffen lå i bag til han var 5 mnd. Etter det var det full liggestilling og snøggel + tykt ullteppe. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Absolut ateist
|
Jeg har brukt bagen i 4-5 mnd. Har ikke hatt behov for mer.
|
|
|
#48 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg har ikke prøvd en 3-hjuling med regulerbart forhjul på snø. Men joggevogna er i hvert fall helt suveren når det gjelder framkommelighet.
|
|
|
#49 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har en GT Safari som er en trehjuling med svingbart forhjul. Den er veldig god på snøføre (har veldig store bakhjul), men da låser jeg forhjulet. Det gjør jeg vanligvis ellers og, for jeg går mye på brosteinsgater + opp og ned av fortauskanter, og da synes jeg den blir litt vinglete med svingbart hjul. Særlig hvis jeg må trille med bare en hånd og samtidig se en annen vei. :vimsete:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-05-07 kl 14:29. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hvor: Akershus
Jeg er trendy, og i følge alfaCharlie også hjernevasket!
|
|
|
#52 |
|
Den taper ene og alene marked pga. funksjonalitet og design, tror jeg. En av mine nærmeste venninner har et stort bæleverk av en Emmaljunga og den er fryktelig stor og tung, har fire hjul som ikke svinger slik at man må løfte den opp på to hjul for å snu den. Dessuten, som sagt, så taper den nok mye på at brukere i dag faller for tøft design slik som Bugaboo, Quinny, OTH, Mutsy, Koelstra, Stokke m.fl.
|
|
|
#53 |
|
godt brukt
|
Sv: Anbefal meg en barnevognSkulle jeg fått barn for første gang igjen så hadde jeg kjøpt en Quinny. Da kan du ha trehjuling og barnet mot deg lenge. Så kan du jo vurdere når barnet er 1 1/2 om du vil bytte til en lettere sportsvogn. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Dette var en av grunnene til at vi valgte Bugaboo...nemlig at vi kunne velge om vi ville ha barnet sittende mot meg eller i kjøreretningen. Min lille dame var veldig tidlig veldig nysgjerrig, og hun foretrakk å kikke fremover og rundt seg fremfor å kikke på mamma eller pappa. På Bugaboo kan man nemlig sette vognen begge veier.
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnevognPro-Quinny! |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Anbefal meg en barnevognOk. Har dere noen gode argumenter for 3 hjul jeg kan servere for min kjære? Han har bare bestemt seg for at de ikke er sikre. Han har vist sett en som holdt på å velte, og etter det vil han ikke høre på meg i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har bare hatt trehjulinger og har aldri veltet. Derimot har jeg sett en Simo som nesten veltet på bussen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God ide. Inkludert 8 kg barn, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Hertuginne
|
Sv: Anbefal meg en barnevognEn trehjuling er mye lettere å styre og manøvrere, særlig når man skal gå i byen eller i butikker. Min trehjuling snur på en femøring, og jeg trenger bare bruke en hånd på styret.
|
![]() |
|
|