Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flyktningene i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-15, 20:36   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Et argument jeg også ofte ser, er «hva med de fattige i Norge, bør vi ikke hjelpe de først?»
Og jeg kan godt forstå at noen føler det sånn, at det er mange historier her i landet også, hvor folk ikke har fått den hjelpen de trenger. Men jeg synes liksom ikke det kan sammenlignes heller, for grunnlaget er jo så forskjellig? Vi er jo ikke i krig? Det blir noe helt annet det mange opplever nå, feks i Syria, enn det de fattige i Norge gjør, selv om det er mange vonde opplevelser og historier her.

Men nå har det da også noe med hvordan vi styrer vårt land politisk, og det blir en parallell diskusjon synes jeg.

Ellers synes jeg denne passer fint i den sammenhengen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 09:38   #62
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Som sagt, så er det ikke noe særlig organisert mottaksarbeid, nei. De må selv ta seg de seksti kilometerne over øya til Mytlini hvor de må registrere seg. Mottaksarbeid og transporten videre blir i stor grad gjort av lokale krefter, men når det kommer så mange,blir det veldig mye for dem å klare.

Ja, det er da ikke meningen at lokalbefolkningen skal sitte igjen med ansvaret. Jeg leste på en av artiklene at de fraktes til Athen etterhvert, så myndighetene må jo være tilstede på øya. Men hjelper de til først etter at de er registrert, altså?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 09:43   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror neppe det blir aktuelt å opprette transittleire her i landet.

Og så synes jeg det er helt surrealistisk å skulle diskutere om man har krav på hallus valgus-operasjon elller ikke akkurat nå. de får jo ingenting. Og jeg tenker at vi må ta det helt grunnleggende før vi gyver løs på "skal de ha TV (og Hallus valgus)"-diskusjon

Det er klart vi må ta tak i det grunnleggende, men jeg tror mange kommuner kunne opprettet flyktningemottak hvis de var blitt forsikret om at ikke alle skal bli i kommunen for alltid. Hvis ikke alle disse skal bosettes og gå på norsk-kurs og integreres og gis statsborgerskap med alle rettigheter ville det nok vært mye lettere å finne rom for akutthjelp.

Hvis tak over hodet, mat og klær og akutt helsehjelp er godt nok, er saken en helt annen for veldig mange enn hvis alle skal bli boende permanent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:07   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan ikke ta i fra flyktninger menneskerettigheter de har fra FN, som også er rett til arbeid, utdannelse og bevegelsesfrihet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:19   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette syns jeg er en god artikkel som tar for seg hva man bør gjøre nå: http://www.dagsavisen.no/verden/kris...l-dag-1.387437

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 14:28   #66
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest (som vanleg) Jan Egeland seier mykje klokt i denne samanlikninga med Marshall-planen etter andre verdskrigen.

Sitat:

- Jeg håper virkelig at Merkel-Holland-avtalen er en slutt på det europeiske mesterskapet i strutsepolitikk hvor alle ser ned i sanden og bygger nasjonale murer og håper at problemet er over. Men det er fortsatt langt fra en Marshallplan som innebærer en storstilt felleseuropeisk investeringsplan i håp, sysselsetting, humanitær innsats og freds- og menneskerettighetsinnsats i de ti land som i dag støter ut nesten alle de flyktninger og migranter som kommer til og mot Europa, sier Egeland.

http://m.db.no/2015/08/25/nyheter/fl...0770638/?www=1

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:42   #67
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste akkurat to frustrerte innlegget fra to som er og har vært på frivillig basis på Lesvos de siste dagene for å hjelpe. Hva kan vi gjøre mer? Jeg vil dra ned for å hjelpe, men er i et kritisk prosjekt på jobb så jeg kan ikke ta fri i høst.

Sitat:

Det har pøsregnet på Lesbos de siste dagene. Vinden blir kaldere og det er store utfordringer med å sette opp nok presenninger for å beskytte flyktningene mot regnet, særlig de som må sove ute på bar bakke. I natt var enda en natt hvor mennesker måtte sove ute. Vi har lenge prøvd å prioritere barnefamilier, men det blir veldig vanskelig når det nesten bare er barnefamilier som ankommer øya.

I natt var det omtrent 3000 som måtte sove ved de provisoriske leierne ved Skala og Montamados. Over halvparten fikk ikke plass. Noen valgte å sove på bilveien, mens noen begynte å gå den 70km lange strekningen til Mytilini. Langs veien møtte vi flere frustrerte som tryglet om hjelp. Det var eldre damer som skrek og ikke visste hva de skulle gjøre når de først hadde begynt å gå og skjønte veien var for lang. Flere snudde etter å ha gått et stykke. I natt var det ikke nok pledd heller. Folk frøys i hjel!

På Mytilini er det enda flere flyktninger. Flere barnefamilier som har ventet i flere dager. Når vi delte ut mat gikk folk amok. De var skrubbsultne og kriget om å få mat. Folk dyttet hverandre og gjorde alt for å få den ene sandwichen vi delte ut. En far var bekymret for datteren sin på 5 år som kaster opp alt hun spiser. Den lille jenta har ikke noe mimikk i ansiktet og ikke krefter til å åpne øynene heller. Uten lege tilstede var det ikke mye hjelp å få.

Folk som ventet i kø utenfor campene på Mytilini kunne ikke flytte på seg. Folk tente bål overalt. Når regnet kom var dem dømt til å holde på plassen sin, om ikke måtte de risikere å vente i enda flere dager. En kombinasjon av pøsende regn, kulde, dårlig klær og ingen system for å beskytte mot regn fører til at disse menneskene fryser i hjel. Det er ingen sanitære forhold. Nettene på Lesbos er rene helvetter. På Morya hadde to mindreårige gutter forsøkt å ta livet sitt ved piggtrådgjerdene. Traumatiserte barn er innestengte og får kun en måltid om dagen.

Når mediedekningen her forsvant, forsvant også FN. Det ble satt opp falske camper når media var her. Disse kan ikke brukes. De frivillige her gjør alt på eget initiativ. De store organisasjonene er fortsatt ikke å se, hverken på Skala(ved båtene) eller på campene. Eneste humanitære organiasjonen som gjør noe er Leger uten grenser. Alle store humanitære organisasjonene som legger ut at de er på Lesbos lyver. Jeg har ikke sett snuten av dem.

FN hadde satt opp en camp ved Skala, som ble forlatt. Den går nå på frivillig innsats. FN stakk når media stakk. Det er fullt av søppel overalt. Det er stor smittefare. Det er ingen system for å ta imot sårbare mennesker. Familier blir splittet. De skadde får ikke behandling. Du får ingen hjelp før du har kommet så langt som at du er på vei til å dø. Flere mennesker har mistet livet i latskapen fra myndighetene. Hellas skylder på andre land som ikke hjelper til, og de andre landene er opptatt med å sitte og diskutere.

Situasjonen her er veldig ille, og jeg har ikke ord for å beskrive hva vi frivillige her opplever. Hver dag må jeg skuffe mennesker, fordi det ikke er nok hjelp. Du føler deg veldig liten etterhvert. Du føler deg veldig liten når du ikke kan hjelpe eldre damer, gravide kvinner, syke barn, traumatiserte enslige barn, splittede familier. Jeg har aldri følt meg så liten og hjelpesløs tidligere.

Jeg driter seriøst i alle de store organisasjonene og særlig FN som lurer folk til å tro at de hjelper mennesker. De får masse penger og tillitt fra folk som ønsker å hjelpe, men så er de handlingslammet og gjør ikke en dritt. Jeg er utrolig skuffet, rett og slett fordi jeg hadde trua på dem. Myndighetene derimot har jeg aldri hatt trua på.

Hva skal man med humanitære organisasjoner når politikk og byråkrati kommer foran å hjelpe mennesker i nød. Hva er forskjell på mynightene og de humanitære organisasjonene da?! Hva faen er vitsen med å vise til menneskerettighetene og bullshitt om å redde barn når man aksepterer uverdige, umenneskelige, farlige forhold! Hver natt sover tusenvis av barn ute på bar bakke i Europa. Flere barn legger seg for å dø. Hvor faen er de som snakker om å redde barn? Skam dere!!

Sitat:

Så er jeg hjemme igjen. Og denne gangen er det tungt...
Jeg så mennesker i nød denne gangen også, men på en helt annen måte enn sist. I september kom det båter hver dag og vi satte ukesrekord den ene dagen jeg var der med 52 båter. Vi frivillige klarte å sørge for vann, mat og tørre klær til de vi tok imot. Nå er minst 52 båter dagligdags kost, på onsdag kom det 92 tilsammen. Fortsatt er situasjonen uavklart for 2 båter som ble sendt ut fra tyrkisk side, så det skulle vært 94... Vet ikke hva som har skjedd. Frivillige tar imot den ene båten etter den andre med skrekkslagne og gjennomvåte mennesker, gråtende og livredde barn. Vi rekker ikke å fylle bilene med nok utstyr mellom ankomstene, så noen av flyktningene må gå søkkvåte til leirene. Kanskje vi finner en bukse eller en genser. Det er 5 kilometer å gå til den leieren som er nærmest kyststripen hvor de kommer inn. Der blir de møtt av frivillige som muligens har klær som passer, og kanskje har fått organisert noen form for mat. For det er ingen etablerte organisasjoner her. Om flyktningene får mat og vann er helt avhengig av hva de frivillige og lokale har klart å skrape sammen. Røde Kors, Redd Barna og Flyktninghjelpen glimrer med sitt fravær. De prioriterer visst å være i hovedstaden 7 mil unna selv om svært få kan bekrefte å ha sett de der.
I FN-teltet er det plass til ca 200 mennesker, det skal etter sigende være plass til tilsammen 6-700 mennesker innenfor gjerdene. Dette er ment som et midlertidig sted for bare et par timers opphold før det er busser som tar de videre mot hovedstaden og registrering. Jeg har til gode å oppleve denne leieren tom. Det er alltid minst fullt, om ikke sprengt. Dagen før jeg reiste hjem var det ca 2700 mennesker der. Folk måtte sove utendørs da bussene sluttet å gå for dagen. Vi prøver alltid å få til at kvinner og barn sover i teltet og mennene utendørs. Men med så mange ankomster på en dag lot det seg ikke gjennomføre. Da jeg dro forberedte flere familier seg på natten utendørs. Alt fra bestefar på 93 år til minstemann født dagen i forveien på tyrkisk side. Jeg snakket med foreldrene, pappa'n hadde studert engelsk, og de fortalte at om det ikke hadde reist hadde de mistet sine plasser i båten og måttet begynne å spare og betale på nytt. (De får jobbe i Tyrkia, men bare betalt ca en tredel av hva en tyrker får for samme jobb.) Derfor måtte de bare ta sjansen. Fint, sa jeg, så godt dere kom dere over. Mamma'n spurte om et teppe for natta og kanskje en matbit. Beklager, sa jeg. Men dere kan få vann om ikke annet. De lurte på plass i teltet. Jeg forklarte at det var fullt der, så at de bare måtte forberede seg på å sove i veikanten ved leieren. Jeg så fortvilelsen hos dem. Men hva med lillemann, sa de, han er jo helt ny! Jeg kunne ikke svare. Skal jeg velge bort en unge i teltet for å få plass til en annen? Hvordan gjør man det? Det var ikke tepper igjen å dele ut, men de fikk 5 redningsfolier. To til liggeunderlag og et til hvert familiemedlem. Og så ønsket jeg de god natt og lykke til. Da jeg gikk fra dem knakk hjertet mitt.
Jeg undres på hvorfor ingen organisasjoner er her. Er det for prekært? For stort? For dyrt? Ikke viktig nok? Vet de i det hele tatt noe om hvordan det er der? Hva skjer den dagen de frivillige er utslitt og reiser hjem?
Jeg er hjemme. Har hentet meg rene klær i skapet mitt i huset mitt. Tatt en lang varm dusj på badet mitt. Familien min har fått frokost, Mathias er på skolen, Stig på jobb. Jeg er priviligert. Jeg lager meg en kaffe bare fordi jeg har lyst på og mulighet til å gjøre det. Og så skriver jeg dette. Jeg kjenner på sorg, fortvilelse og motløshet, gråter en skvett når det trengs. Men jeg kjenner også at dette er jeg ikke ferdig med. Jeg må tømme hodet, komme til meg selv og få fikset foten. Så drar jeg igjen. For jeg betyr noe for noen. Det jeg kan og hvem jeg er gir håp for ihvertfall noen få.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:57   #68
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 22:09   #69
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff. Jeg syntes det var ille når jeg var der i august, men nå er det jo helt fryktelig. Jeg vet om en jordmor som snart skal nedover med Leger uten grenser. hva kan man gjøre, tro?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 23:29   #70
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hva kan vi gjøre? Jeg må gjøre noe, kjenner jeg. Noe annet enn å donere klær og kjefte på egoistiske Frp'ere.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 00:50   #71
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er bare jævli å lese.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 20:40   #72
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet om en jordmor som snart skal nedover med Leger uten grenser. hva kan man gjøre, tro?

Man kan uansett gi penger til Leger uten grenser. Det er en fantastisk organisasjon som gir hjelp også der kameraene ikke er. Gi en gave nå på denne siden:

http://www.legerutengrenser.no/Stoet...in-gave-online

Bli fast giver (Det anbefales! Også Leger uten grenser trenger å ha faste inntekter.) her:

http://www.legerutengrenser.no/Stoett-oss/Min-side

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 20:43   #73
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og akkurat nå i dette sekundet kom jeg på hva jeg skal ønske meg til jul: Generøse donasjoner til Leger uten grenser på kontonummer 50100547500.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 20:47   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp lidd meg gjennom kommentarfeltet til en flyktningersak for Tv2 på Facebook Jeg kan bare ikke tro på at meningene som florerer der er representativ.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 21:16   #75
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har økt fasttrekket mitt til Leger uten grenser, og skal ønske meg gave til dem til både bursdag og jul. Jeg har ei sjukepleiervenninne som nylig var der, og det gjorde nok inntrykk, det hun så...

Gammel 26-10-15, 10:03   #76
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Noen ganger er jeg så glad for at jeg kan stikke innom Foreldreportalen. Det er så GODT å se at det finnes reflekterte, opplyste, snille mennesker der ute for akkurat nå er jeg så sliten og så lei meg av alle slemme, dumme selvsentrerte folk at jeg har mest lyst til å skrike. Hva er det med folk, da?! Facebook er full av "Jeg er ikke rasist, men..." og jeg sletter venner over en lav sko for jeg orker ikke å se alt tullet de legger ut og alle slemme kommentarer. Og bortsett fra min egen familie er jeg ikke så voldsomt stolt av menneskene rundt meg heller...

*avsporing*

When tomorrow comes
Gammel 26-10-15, 10:04   #77
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Man kan uansett gi penger til Leger uten grenser. Det er en fantastisk organisasjon som gir hjelp også der kameraene ikke er. Gi en gave nå på denne siden:

http://www.legerutengrenser.no/Stoet...in-gave-online

Bli fast giver (Det anbefales! Også Leger uten grenser trenger å ha faste inntekter.) her:

http://www.legerutengrenser.no/Stoett-oss/Min-side

Jeg gir. Viktig.

When tomorrow comes
Gammel 26-10-15, 10:06   #78
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Men hvorfor "stikker" FN? Er det noen som har konfrontert dem med disse opplysningene?

Gammel 26-10-15, 14:27   #79
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

De sier selv de er involvert og jeg skjønner ingenting.
http://www.flyktninghjelpen.no/?did=...1#.Vi4Zh2tID5w

I mitt hode hadde dette vært så enkelt om alle land kunne tatt ansvar, bidratt og delt på oppgavene. Istedetfor ser det ut til at mange land har stikki huet i sanden. Nå som flyktningene nærmer seg og har krysset grenser så er disse tvunget til å handle.
Jeg blir forbannet over at Siv J og co snakker om hva dette koster.
Jo det blir dyrt, men har vi noe valg? Dette er jo mennesker som blir bombet. Hva om dette hadde skjedd Siv og Ernas familie?

I den siste tiden har jeg følt at jeg burde vært et helt annet sted enn her jeg er nå Jeg er i en svært fleksibel jobb, men ikke vært i mitt egentlige yrket på lenge pga helsemssige årsaker og savnet det.
Her hadde man virkelig følt man hadde bidratt med noe. Det skal så lite til.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-15, 16:43   #80
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Dyster lesning. Men det er jo heller ikke slik at alt det frivillige skriver om hvilke organisasjoner som er der og ikke, nødvendigvis er 100 % korrekt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.