Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 21:12   #161
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Er sarkastisk? Det har ikkje eg fått med meg.

Jeg bruker den ikke sånn. Jeg bruker den som et hyggelig smil. Vi har nok av andre til sarkasme, vi må ha noen som er bare hyggelige også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 21:14   #162
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Hohoho, hugser første gongen eg brukte som eg trudde var ein litt sjølvironisk smiley. Eg fekk høyre at eg ikkje måtte snille dei som var einige med meg.

Er sarkastisk? Det har ikkje eg fått med meg.

Den kan absolutt opptre som passiv-aggressiv, ja!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 21:18   #163
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det var bare for fristende.

Jeg mener da ikke at alle er ukritiske og det skrev jeg ikke heller, men syns det var greit å få bekreftet at det ikke bare var hos meg varselklokkene ringte.

Det vil jo alltid være sånn at man er ulikt sensitiv til trolling. Noen reagerer fortere fordi de er bedre på å catche sånt, eller de kjenner igjen noen eller en historie fra et annet forum, eller fra tidligere på samme forum, de har flere opplysninger enn det som kommer frem, er mer forumvante etc. etc. Det er jo greit å ha i bakhodet at selv om man ikke ser trolling selv så tar ikke nødvendigvis de andre feil. Eller omvent, for den saks skyld.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 21:38   #164
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det var bare for fristende.

Jeg mener da ikke at alle er ukritiske og det skrev jeg ikke heller, men syns det var greit å få bekreftet at det ikke bare var hos meg varselklokkene ringte.

Nå er det ikke sånn at de som ikke skrek troll og var kritiske og ekle i innleggene i den tråden er naive og godtroende. For min del personlig er det veldig langt fra sannheten. Jeg synes fortsatt folk var kjipe og at dersom det ikke er troll var det en lite hyggelig måte å møte nye folk på. Det ble lagt mye vrangvilje i alt trådstarter sa. Dersom man mistenker troll er det lite fruktbart å mate trollet slik det evnt ble gjort i den aktuelle tråden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 22:56   #165
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mistenker man troll bør man rett og slett fortalte tråden.
Å gni inn at man mere noen er et troll er lite hyggelig.
Ja, man kan slå seg selv på skulderen og si at man er flink O. Det er korrekt, men hva om det ikke er det?
Ville du satt pris på om noen næret om at du var et troll når du ikke var det?
(Ikke rettet mot noen spesifikt)

Gammel 18-05-16, 23:16   #166
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Den kan absolutt opptre som passiv-aggressiv, ja!

Ja, det er for så vidt sant. Men det synest eg det er meir av på resten av Internett enn her. For ikkje å snakke om ein avvæpnende dersom ein er ueinig med nokon. Eller nokon andre.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 23:18   #167
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The glass is refillable.
Gammel 18-05-16, 23:18   #168
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns playdate-tråden ikke sier så mye om hvordan vi tar i mot nye brukere, men jeg merker meg at mange oppegående brukere forteller at de selv hadde en tøff start på FP, og det syns jeg er synd. Det får meg til å tenke at vi nok har stort forbedringspotensiale på det området, for de som sier at de ikke ble spesielt hyggelig mottatt er jo de som faktisk ble værende. Da kan man jo lure på hvordan de som stakk ble behandlet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 23:27   #169
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå er det ikke sånn at de som ikke skrek troll og var kritiske og ekle i innleggene i den tråden er naive og godtroende. For min del personlig er det veldig langt fra sannheten. Jeg synes fortsatt folk var kjipe og at dersom det ikke er troll var det en lite hyggelig måte å møte nye folk på. Det ble lagt mye vrangvilje i alt trådstarter sa. Dersom man mistenker troll er det lite fruktbart å mate trollet slik det evnt ble gjort i den aktuelle tråden.

Jeg kan jo bare svare for meg selv, og jeg er enig med deg. Man skal forlate tråden om man mistenker troll. Det gjorde jeg selvsagt også, men først etter å ha gjort oppmerksom på hva jeg trodde om tråden. Jeg har ikke deltatt i tråden overhodet utover at jeg ganske tidlig sa at jeg trodde det var en tulletråd.

Jeg foretrekker faktisk at folk sier fra om de får mistanke om sånt selv, så for meg er det det eneste rette. Jeg syns det er lite realt å ikke si fra.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 23:34   #170
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke hverken å rope troll eller være slem mot nykommere. Men jeg tenker at hvis vi ønsker et forum med takhøyde og hele diskusjoner, så må vi si fra når der er troll på ferde.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 23:37   #171
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis noen ikke tror på hva jeg skriver er det helt ok at de sier så.

Gammel 18-05-16, 23:38   #172
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke heller jeg er typen til å rope "troll, troll" særlig ofte. Men som sagt, den tråden ga meg noen vibber, og jeg synes det er konstruktivt å si i fra om. Om vedkommende ikke er et troll, så kan h*n jo velge om tilbakemeldingen likevel er verd å ta med seg, i forhold til forvaltning av egen diskusjon, eller la være.

Gammel 18-05-16, 23:39   #173
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja det tenker jeg og. Jeg vil jo ikke bli oppfattet som et troll. Jeg er i utgangspunktet så naiv at jeg ikke tror noen er troll. Men i den aktuelle tråden fikk jeg er rar følelse av at noe ikke hang på greip. Jeg var så feig at jeg ikke turte å si noe om det før en eller annen sa det før meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 23:44   #174
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, det tenker jeg også.

Det har sikkert skjedd også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 00:08   #175
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

There are 10 kinds of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Ja, jeg la selvsagt inn slack for ni forskjellige måter å si ja på, det er tross alt Internetts høyeste forekomst av Venstre-velgere her.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 00:31   #176
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns playdate-tråden ikke sier så mye om hvordan vi tar i mot nye brukere, men jeg merker meg at mange oppegående brukere forteller at de selv hadde en tøff start på FP, og det syns jeg er synd. Det får meg til å tenke at vi nok har stort forbedringspotensiale på det området, for de som sier at de ikke ble spesielt hyggelig mottatt er jo de som faktisk ble værende. Da kan man jo lure på hvordan de som stakk ble behandlet.

Ok, så var playdate-tråden et dårlig eksempel. Men ellers sier Teofelia det jeg tenker om (manglende) nye brukere. Og Nessie i et tidligere innlegg i denne tråden.

Jeg syns ikke det er ok at etablerte brukere med sterke meninger syns det er ok om nye brukere blir bryskt behandlet, ut fra "såpass får de tåle".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 00:43   #177
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ok, så var playdate-tråden et dårlig eksempel. Men ellers sier Teofelia det jeg tenker om (manglende) nye brukere. Og Nessie i et tidligere innlegg i denne tråden.

Jeg syns ikke det er ok at etablerte brukere med sterke meninger syns det er ok om nye brukere blir bryskt behandlet, ut fra "såpass får de tåle".

Men er dette tilfelle? Både eg og fleire eg kjenner har jo blitt godt tatt i mot dei siste åra. Det er bare det at dei som kjem inn og deltar og glir inn i miljøet heller ikkje er så synlege, som dei som blir beskylda for trolling.

Er det nokon som har tal på nye brukarar dei siste åra?

The glass is refillable.
Gammel 19-05-16, 00:48   #178
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Skal jeg tilpasse meg forumet, eller forumet tilpasse seg meg?"

(omskrevet prosjektledelsesmantra)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 01:04   #179
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

"Skal jeg tilpasse meg forumet, eller forumet tilpasse seg meg?"

(omskrevet prosjektledelsesmantra)

Hvis vi er gjennomgående uhøflige mot nykommere, så syns jeg jo godt vi kan tilpasse oss litt, men utover det har du selvsagt rett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 08:13   #180
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis vi er gjennomgående uhøflige mot nykommere, så syns jeg jo godt vi kan tilpasse oss litt, men utover det har du selvsagt rett.

Men det kan jeg faktisk ikke se at er tilfelle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.