|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?
Jeg bruker den ikke sånn. Jeg bruker den som et hyggelig smil. Vi har nok av andre til sarkasme, vi må ha noen som er bare hyggelige også.
|
|
|
#162 |
|
Sviiisj!!
|
Den kan absolutt opptre som passiv-aggressiv, ja!
|
|
|
#163 |
|
Glamorøs
|
Det vil jo alltid være sånn at man er ulikt sensitiv til trolling. Noen reagerer fortere fordi de er bedre på å catche sånt, eller de kjenner igjen noen eller en historie fra et annet forum, eller fra tidligere på samme forum, de har flere opplysninger enn det som kommer frem, er mer forumvante etc. etc. Det er jo greit å ha i bakhodet at selv om man ikke ser trolling selv så tar ikke nødvendigvis de andre feil. Eller omvent, for den saks skyld.
|
|
|
#164 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det ikke sånn at de som ikke skrek troll og var kritiske og ekle i innleggene i den tråden er naive og godtroende. For min del personlig er det veldig langt fra sannheten. Jeg synes fortsatt folk var kjipe og at dersom det ikke er troll var det en lite hyggelig måte å møte nye folk på. Det ble lagt mye vrangvilje i alt trådstarter sa. Dersom man mistenker troll er det lite fruktbart å mate trollet slik det evnt ble gjort i den aktuelle tråden.
|
|
|
#165 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Mistenker man troll bør man rett og slett fortalte tråden.
|
|
|
#166 |
|
Librocubicularist
|
Ja, det er for så vidt sant. Men det synest eg det er meir av på resten av Internett enn her. For ikkje å snakke om ein avvæpnende
|
|
|
|
#168 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg syns playdate-tråden ikke sier så mye om hvordan vi tar i mot nye brukere, men jeg merker meg at mange oppegående brukere forteller at de selv hadde en tøff start på FP, og det syns jeg er synd. Det får meg til å tenke at vi nok har stort forbedringspotensiale på det området, for de som sier at de ikke ble spesielt hyggelig mottatt er jo de som faktisk ble værende. Da kan man jo lure på hvordan de som stakk ble behandlet. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Borte
|
Jeg kan jo bare svare for meg selv, og jeg er enig med deg. Man skal forlate tråden om man mistenker troll. Det gjorde jeg selvsagt også, men først etter å ha gjort oppmerksom på hva jeg trodde om tråden. Jeg har ikke deltatt i tråden overhodet utover at jeg ganske tidlig sa at jeg trodde det var en tulletråd.
|
|
|
#170 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg pleier ikke hverken å rope troll eller være slem mot nykommere. Men jeg tenker at hvis vi ønsker et forum med takhøyde og hele diskusjoner, så må vi si fra når der er troll på ferde.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Hvis noen ikke tror på hva jeg skriver er det helt ok at de sier så.
|
|
|
#172 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg synes ikke heller jeg er typen til å rope "troll, troll" særlig ofte. Men som sagt, den tråden ga meg noen vibber, og jeg synes det er konstruktivt å si i fra om. Om vedkommende ikke er et troll, så kan h*n jo velge om tilbakemeldingen likevel er verd å ta med seg, i forhold til forvaltning av egen diskusjon, eller la være.
|
|
|
|
#173 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja det tenker jeg og. Jeg vil jo ikke bli oppfattet som et troll. Jeg er i utgangspunktet så naiv at jeg ikke tror noen er troll. Men i den aktuelle tråden fikk jeg er rar følelse av at noe ikke hang på greip. Jeg var så feig at jeg ikke turte å si noe om det før en eller annen sa det før meg. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Borte
|
Ja, det tenker jeg også.
|
|
|
#175 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, jeg la selvsagt inn slack for ni forskjellige måter å si ja på, det er tross alt Internetts høyeste forekomst av Venstre-velgere her.
|
|
|
#176 |
|
heimføing
|
Ok, så var playdate-tråden et dårlig eksempel. Men ellers sier Teofelia det jeg tenker om (manglende) nye brukere. Og Nessie i et tidligere innlegg i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Librocubicularist
|
Men er dette tilfelle? Både eg og fleire eg kjenner har jo blitt godt tatt i mot dei siste åra. Det er bare det at dei som kjem inn og deltar og glir inn i miljøet heller ikkje er så synlege, som dei som blir beskylda for trolling.
|
|
|
|
#178 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?"Skal jeg tilpasse meg forumet, eller forumet tilpasse seg meg?"
|
|
|
|
#179 |
|
Bedreviter
|
Hvis vi er gjennomgående uhøflige mot nykommere, så syns jeg jo godt vi kan tilpasse oss litt, men utover det har du selvsagt rett. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Glamorøs
|
Men det kan jeg faktisk ikke se at er tilfelle.
|
![]() |
|
|