Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Syns du bøker i stua er pent?
Fint, liker å lese 202 80,80%
Fint, liker ikke å lese 1 0,40%
Stygt, liker å lese 38 15,20%
Stygt, liker ikke å lese 2 0,80%
Annet 7 2,80%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-09, 19:57   #141
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og så tenker du videre: "hmm de har sikkert bøkene i andre rom i huset, feks. kjellerstua, og kanskje de bytter bort eller selger bøkene etter å ha lest dem".

Ja, det er egentlig sånn...
Flau-smiley under innlegget mitt indikerer at jeg forstår at det er en fordom og at jeg sikkert tar feil. Selv om naboene mine på begge sider ikke har en eneste bok synlig plassert i huset, og de leser ikke. Altså annet enn barnebøker og evt. en avis.
Men ellers må jeg innrømme at vi har sikkelig mange, og fantastiske bøker, i stua - og at jeg svært sjelden leser nå til dags.
Sparer dem til jeg blir pensjonist og har sluppet opp for strikkeoppskrifter Men jeg har lest fryktelig mange bøker da. Om det hjelper..

Gammel 23-08-09, 22:32   #142
Slikkepott
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Slikkepott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, vi har en hel vegg med bøker i stua. Det er litt pes med støvtørking, men jeg tåler det. Det er så koselig med bøker. Lese og eie

Slikkepott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:13   #143
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er fint, men vi har for mange bøker, så vi har bibliotek i kjelleren. Det er ikke like fint med 3 vegger med bøkhyller når man skal ha plass til andre ting i tillegg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:34   #144
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Denne tråden gir meg et spark bak for å gjøre noe med de såkalte bokhyllene i stua. Jeg syns bøker er fint, og har alltid ønsket meg bibliotekstue. En periode hadde vi det også, helt til tv-stua måtte ofres til fordel for barnerom og etter det har det bare blitt nødløsninger her.
Egentlig kunne jeg tenkt meg en løsning hvor tv er skjult bak bøker uten at det tar uhorvelig mye av rommet som de fleste ikealøsningene jeg har sett på.
Jeg vil heller ha en stue med bøker enn tv, ideelt sett.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 01:11   #145
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

I bokhyllene har vi bøker, synes det er fint jeg Hadde vi hatt bedre plass, skulle jeg hatt DVD/Bluray samlinga framme stua på utstilling også. Liker å omgi meg med ting jeg er glad i, og bøker og film havner inn under den kategorien.

Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 02:10   #146
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøkene er litt som familiemedlemmer. Det er ikke på grunn av utseendet at jeg vil ha dem sammen med meg i stua, men fordi jeg trives sammen med dem.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:29   #147
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godt sagt, Kie.

Er det virkelig bare tre personer på FP som ikke liker å lese? For jeg går selvfølgelig ut fra at alle har svart i undersøkelsen.

Gammel 08-09-09, 11:37   #148
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Er det virkelig bare tre personer på FP som ikke liker å lese? For jeg går selvfølgelig ut fra at alle har svart i undersøkelsen.

Det synes jeg ikke er det minste merkelig. Jeg kjenner svært, svært få personer (om noen) som ikke liker så lese. Overhodet. Jeg tror faktisk heller ikke jeg kjenner noen som ikke liker så godt å lese. Jeg tror de fleste mennesker liker å lese. Om de leser mye, derimot, er jo ikke sikkert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 20:08   #149
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det forundrer meg ikke at det finnes mennesker som ikke liker å lese; jeg har møtt en hel del av dem. (Noen av dem er elever jeg har hatt og andre er mer perifere venner.) Det betyr ikke at jeg forstår det, selv har jeg bokstavelig talt vokst opp i bibliotek og å lese er omtrent som å puste. Jeg kan ikke la være.

Bøker er fint på alle måter, og de bør helst stå framme. Dessverre har stua vår så dårlig planløsning at jeg ikke ser bokyller fra der sofaen står, det skal rettes så fort vi flytter. Vi brukte litt tid på å flytte alle tingene våre inn her vi bor nå, og det var først da alle bøkene var på plass at jeg følte meg hjemme.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 15:53   #150
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Pene bokhyller med bøker som står rett er pent. Men det kan også være veldig rotete. Og så kommer det an på størrelsen på stua. Den bør være stor for at det skal funke.

Gammel 09-06-17, 15:53   #151
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Neimen korleis kom denne opp? Eg er den første som svarer, men han låg i uleste innlegg. Hm.

Gammel 09-06-17, 16:06   #152
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Neimen korleis kom denne opp? Eg er den første som svarer, men han låg i uleste innlegg. Hm.

Den har kommet opp på uleste innlegg hos meg flere ganger i dag, uten at noen har svart siden 2009 (før du svarte nå).

Gammel 09-06-17, 16:13   #153
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er fordi dere har svart før, også driver noen og stemmer. Kommet opp hos meg også flere ganger.

Gammel 09-06-17, 16:14   #154
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger ikke skrive i en avstemningstråd for at den skal dukke opp på uleste. Det holder at noen stemmer. Men når det er sagt kunne jeg aldri tenke meg å bo i et hus der det ikke fantes bøker i stua. De bør helst dekke minst en vegg i hovedoppholdsrommet, hvis jeg skal føle det som et hjem.

Gammel 09-06-17, 16:27   #155
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden 2009 har det skjedd mye på bok-i-stue-fronten i alle fall.
De stuene jeg ser mye bokhyller tilhører stort sett foreldregenerasjonen min.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:30   #156
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men når det er sagt kunne jeg aldri tenke meg å bo i et hus der det ikke fantes bøker i stua. De bør helst dekke minst en vegg i hovedoppholdsrommet, hvis jeg skal føle det som et hjem.

Enig. Jeg elsker at vi har hyllevis med bøker i flere rom.

Gammel 09-06-17, 19:21   #157
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Siden 2009 har det skjedd mye på bok-i-stue-fronten i alle fall.
De stuene jeg ser mye bokhyller tilhører stort sett foreldregenerasjonen min.

Ja! Kindle-generasjonen. Vi kjøper rett og slett ikke papirbøker lenger, og har ikke behov for bokhyller. Bortsett fra pekebøker til minsten, da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 19:23   #158
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Verken fint eller stygt. Praktisk for de som leser bøker. Her er det mannen som leser mest,men de ligger i kasser på loftet. Jeg leser omtrent ikke, bare litt fag på jobb som jeg låner med hjem.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 20:22   #159
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Siden 2009 så har jeg/vi begynt å kvitte oss med bøker det er usannsynlig at vi vil lese igjen. Jeg syns fortsatt det er fint med synlige bøker, men det er fint uten også. Kunst bryr verken Helten og jeg oss noe særlig om, så det har vi lite av.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 20:48   #160
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg skjønner nesten ikke spørsmålet kjenner jeg. Det blir litt som å spørre "håndvask på toalettet, stygt eller fint?".

For meg også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.