Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 17:38   #241
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Har ikke særlig sans for signering av innlegg, men Line; kan ikke gjøre noe annet enn å signere deg på hvert eneste ord du har skrevet i denne tråden.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:40   #242
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det ER lov å le av folk i dette landet. Heldigvis.

Et poeng som er vel verdt å gjenta en gang til.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:40   #243
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Har ikke særlig sans for signering av innlegg, men Line; kan ikke gjøre noe annet enn å signere deg på hvert eneste ord du har skrevet i denne tråden.

Takk for det. Det var en hyggelig kontrast.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:43   #244
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei! Man kan gjøre NARR på bakgrunn av livssyn, men ikke gjøre FORSKJELL på bakgrunn av livssyn.

Jeg kan feks ikke la være å ansette en rengjøringsassistent eller lektor fordi h*n tror på engling. Men jeg kan le ham eller henne rett opp i fjeset i en diskusjon. Det er lov.

Dessuten er vel ikke synskhet, engling og jording og sånn så mye livssyn som handlinger? Å engle er vel noe man gjør? Og synsk er noen man er? Og ingen kan bevise at dette faktisk blir utført?

Gammel 26-07-07, 17:43   #245
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Ignorere er en flott funksjon!

Nei, seriøst. Det ER lov å gjøre narr av folk som er rare. :har tatt litt juss:

To viktige poeng.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:44   #246
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis synskhet er noe som man tror på eller ikke tror på, da er det kanskje bare tull allikevel, da?

Gammel 26-07-07, 17:51   #247
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Du får jo nesten bedømme selv hva du bør gjøre, Skilpadda.
Jeg tror jeg har forklart meg inngående nok.

Når det gjelder hva du mener i saken som diskuteres i tråden, har du forklart deg veldig grundig. Men når det gjelder det jeg spurte om akkurat her, så synes jeg ikke det; jeg kunne godt tenke meg å vite hva du mener med å sitere andres innlegg - altså om det betyr at det du skriver etterpå er ment som et svar til det du siterer, eller om disse tingene ikke trenger å ha noe med hverandre å gjøre.

Gammel 26-07-07, 17:56   #248
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når det gjelder hva du mener i saken som diskuteres i tråden, har du forklart deg veldig grundig. Men når det gjelder det jeg spurte om akkurat her, så synes jeg ikke det; jeg kunne godt tenke meg å vite hva du mener med å sitere andres innlegg - altså om det betyr at det du skriver etterpå er ment som et svar til det du siterer, eller om disse tingene ikke trenger å ha noe med hverandre å gjøre.

Ok: Det kan være begge deler. Som regel svarer man under sitatet, direkte. Og ofte fortsetter man med egne betrakninger etter det.
Beklager om jeg var uklar på det.

Jeg synes forresten at det er ganske utrolig at det er så til de grader vanskelig for dere å se at dere faktisk latterliggjør en del av oss. Vi sier det jo rett ut, og ber dere pent om å la være. Likevel fortsetter mange av dere.
Jeg forstår det rett og slett ikke.
Det virker som at det er viktigere å forsvare at det faktisk blir gjort, enn å ta folk på alvor å prøve å se at man faktisk gjør noe som mange synes er uheldig i kommunikasjon med andre mennesker.
Noen gjør det her i tråden, noen gjør det i tillegg pr prikk, og andre igjen underbygger det hele ved å applaudere i form av mange forskjellige metoder.
Men dere om det.
Det er tydeligvis umulig å få noe fornuftig ut av den delen av debatten.

Gammel 26-07-07, 18:59   #249
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt greit å signere, og jeg synes det er helt greit å le av folk som innbiller seg selv og andre at de har kontakt med engler. *deltar i diskusjonen*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:52   #250
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Line*: Astronomi er en vitensskap i motsetning til tarotkort og engling og annet fjas.

Jeg vet ikke hva engling er for noe, men tarotkort har jeg ikke trodd på og jeg er usikker på om det er noe jeg tror på. MEN jeg ble spådd i tarotkort for 5 år siden. Da fikk jeg et tarotkort på framtid som kaltes "tårnet". Tårnet kunne bety død, alvorlig sykdom, men det kunne også bety at jeg strevde med ting psykisk. Så jeg slo meg til ro med at det var mine bekymringer som ga "tårnet" til meg. Åtte måneder etterpå fikk jeg diagnose brystkreft med spredning til mange lymfer. Etter dette er det ingen som får spå meg i tarot. Never ever! Da jeg ble spådd tok jeg det som ren underholdning. Vi var tre venninner som for moro skyld prøvde det på et arrangement vi var på. Jeg trodde ikke på sånt.

Vi kan pr. idag ikke bevise vitenskapelig at healing osv. fungerer og evnt. hva som skjer. Jeg tror at det vil komme en dag da det kan bevises. Pr. idag har vi ikke de redskapene som trengs for å kunne bevise dette. Så enn så lenge så må vi tro på det vi har erfart. Jeg fikk hjelp gjennom healing da jeg hadde dødsangst. Jeg har kjent ting, kun under healing, som jeg aldri har kjent før. Jeg tror på at min healer kan det hun driver med. Samtidig så vil jeg nok være skeptisk til andre healere, særlig hvis de skal ha godt betalt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:55   #251
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere alle bør enes om at dere er uenige, og slutte å hakke på hverandre med spydig tekst og spydige smilefjes. Men meg om det.

Gammel 26-07-07, 19:59   #252
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Samtidig så vil jeg nok være skeptisk til andre healere, særlig hvis de skal ha godt betalt.

Dette blir kanskje litt på siden; men er det ikke egentlig litt rart at skepsisen øker jo mer de vil ta seg betalt? I mange andre sammenhenger er det jo ofte slik at honorar/lønn henger sammen med kvalifikasjoner. Er det koblingen spiritualitet/det overnaturlige og penger som virker så frastøtende på folk?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:00   #253
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dette blir kanskje litt på siden; men er det ikke egentlig litt rart at skepsisen øker jo mer de vil ta seg betalt? I mange andre sammenhenger er det jo ofte slik at honorar/lønn henger sammen med kvalifikasjoner. Er det koblingen spiritualitet/det overnaturlige og penger som virker så frastøtende på folk?

En med sanne evner tar seg ALDRI betalt for å hjelpe. Gjør vedkommende det, så skal man være veldig skeptisk. Å hjelpe andre er noe vi gjør av kjærlighet og omtanke, ikke for penger.

Gammel 26-07-07, 20:01   #254
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for pr

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

"Jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmeleeeeeeen!"

...."there must be an angel playing with my..... heaaaaaaart"

Gammel 26-07-07, 20:02   #255
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En med sanne evner tar seg ALDRI betalt for å hjelpe.

Mener du at ingen av dem som driver med healing (eller lignende) for penger har sanne evner? Hva med dem som driver opplæring for penger, slik f.eks. skolen til Märtha skal gjøre?

Gammel 26-07-07, 20:05   #256
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du at ingen av dem som driver med healing (eller lignende) for penger har sanne evner? Hva med dem som driver opplæring for penger, slik f.eks. skolen til Märtha skal gjøre?

Nei, mener ikke det. Mener bare at man ikke skal ta seg betalt for å hjelpe andre. Det er en universallov.

Gammel 26-07-07, 20:05   #257
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er motivene jeg blir i tvil om dersom de skal ha høye honorarer. Min healer prøvde å gjøre det gratis, men det ble såpass problematisk at hun måtte ta litt betalt. Når hun ga healing gratis var det enkelte som skulle ha healing flere ganger i uka og hun fikk problemer med å sette grenser for sitt privatliv. Hun tar ikke mye betalt, og hun gjør det gratis for enkelte. Særlig om det er barn.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:24   #258
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg er ikke helt enig i det altså. Hun er jo i prinsippet ikke noe annerledes enn f.eks. de TV-predikantene i USA som healer for penger heller, da de alle ønsker penger for å utøve sin religiøse meninger og lover helse og velvære mot penger.
TV-predikantene blir da også latterligjort og ansett som skrullete og det er da ingen som som mener at det er jantelov da.

Jeg respekterer Märtha akkurat like mye som jeg respekterer TV-predikanter for å si det sånn og jeg synes vel hun er hverken modig eller spesiell. New wrapping same old shit.

Om hun i prinsippet ikke er bedre enn TV-predikantene i USA som lover helse og velvære for penger, så må vel det samme gjelde for leger, kostholdsveiledere, familieterapeuter... Alle disse yrkesgruppene lover helse og velvære for penger.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvis hun ikke gjør det for pengenes skyld, hvorfor vil hun ta penger for det da?

Jeg er ikke lærer for pengenes skyld - men jeg får penger for det likevel.

Prester formidler Guds ord - og de får penger for det.

Det er ingenting suspekt med å drive sin egen business OG få penger for det.
For en merkelig påstand.

Når det er sagt, synes jeg det er beklagelig at Märthas skole og tilhørende nettsted gir et rimelig flaky inntrykk.
Det er ingen hemmelighet for noen at Märtha er åndelig innstillt og er opptatt av alternativ behandling
Men det rosa/lilla nettstedet med englesnakk gir meg dessverre ukeblad- og kioskromanassosiasjoner. Det virker ikke solid nok. Men det kan jo selvfølgelig hende at det er det.

Jeg har alltid hatt mye til overs for Märtha, og jeg har vært glad for store ord og lyzfontene snakk - befriende med litt følelser i vårt tørre, korrekte, materialistiske A4-land.

Med et annet ordbruk og innhold, kunne Märthas flagging av åndelige interesser vært et skikkelig løft for holisme som livssyn.
Nå er jeg redd for at det vil bli forbundet med "engling" og hestesamtaler i uoverskuelig framtid.

Men heia Märtha, likevel.
Fri og bevare meg for et land fullt av "tror det ikke før jeg får se det" folk.
Jeg kjenner at jeg får lyst til å hoppe utfor en bro om det blir for lite mangfold.

Live and let live.

Gammel 26-07-07, 20:27   #259
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Om hun i prinsippet ikke er bedre enn TV-predikantene i USA som lover helse og velvære for penger, så må vel det samme gjelde for leger, kostholdsveiledere, familieterapeuter... Alle disse yrkesgruppene lover helse og velvære for penger.

Jeg er ikke lærer for pengenes skyld - men jeg får penger for det likevel.

Prester formidler Guds ord - og de får penger for det.

Det er ingenting suspekt med å drive sin egen business OG få penger for det.
For en merkelig påstand.

Når det er sagt, synes jeg det er beklagelig at Märthas skole og tilhørende nettsted gir et rimelig flaky inntrykk.
Det er ingen hemmelighet for noen at Märtha er åndelig innstillt og er opptatt av alternativ behandling
Men det rosa/lilla nettstedet med englesnakk gir meg dessverre ukeblad- og kioskromanassosiasjoner. Det virker ikke solid nok. Men det kan jo selvfølgelig hende at det er det.

Jeg har alltid hatt mye til overs for Märtha, og jeg har vært glad for store ord og lyzfontene snakk - befriende med litt følelser i vårt tørre, korrekte, materialistiske A4-land.

Med et annet ordbruk og innhold, kunne Märthas flagging av åndelige interesser vært et skikkelig løft for holisme som livssyn.
Nå er jeg redd for at det vil bli forbundet med "engling" og hestesamtaler i uoverskuelig framtid.

Men heia Märtha, likevel.
Fri og bevare meg for et land fullt av "tror det ikke før jeg får se det" folk.
Jeg kjenner at jeg får lyst til å hoppe utfor en bro om det blir for lite mangfold.

Live and let live.

Hipp hurra!
Nå ble jeg virkelig glad, her!
Der kom det et saklig, skeptisk innlegg. Kjempebra, Zoë!
Jeg er dessuten enig med deg.

Gammel 26-07-07, 20:27   #260
Fruktflua
Sperret

Standard

Nei, mener ikke det. Mener bare at man ikke skal ta seg betalt for å hjelpe andre. Det er en universallov.

Jeg snakker selvsagt ikke om å drive hederlig buisness ala snekkerfirma osv.

Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.