|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Har vært mer på FP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Siden jeg jobber med IT, så ble det ikke mindre jobb i disse dagene. Barna kommer i morgen, så da kan jeg avspasere noe jobbtid for å følge opp skolearbeid med de.
![]() |
#64 |
♡
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg sitter i beredskapsgruppe som gir mye mer jobb enn vanlig og sitter i onlinemøter fra 9-4. Det suger energi. Men jeg passer på å få spist frokost med barna med stearinlys og kos og det blir hyggeligere middager som kan putre mens jeg jobber. Brød har jeg også bakt. I morgen har jeg en hyggeligere kalender, så da skal jeg jammen gå tur med hunden midt på dagen.
![]() |
#65 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Ingenting. Jeg trodde jeg kom til å få litt bedre tid med hjemmekontor siden "alt det andre" som plutselig dukker opp i løpet av en dag på skolen nødvendigvis må forsvinne. Vel, det viser seg at det dukker opp digitalt i stedet- |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Vel, jeg har ikke tid til å være syk engang, så da både læreren og ppt ringte for å høre hvordan vi mislykkes helt med å prøve å få til undervisning for skolevegreren i kveld så kjente jeg at tårene rant og migrene/hodepinen smalt på toppen.
![]() |
#69 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Pusher minsten sånn at han kommer ut av senga og er klar til kl. 9. Det går overraskende bra. Tror jammen at han synes det er litt stille med denne isolasjonen for han har gått tur med vofsen hver dag og har vært ganske flink med innleveringene. Det er også fin tilbakemelding fra lærerene, vi får også så det er egentlig bedre respons nå enn til vanlig. (noe jeg har etterlyst)
![]() |
#70 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Unødvendig av de.
![]() |
#71 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har heller ikke mye mer tid, men jeg disponerer den tiden jeg har annerledes.
![]() |
#72 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?De sier jo at denne pandemien tydeliggjør veldig store ulikheter både i type jobb og ansvar. Jeg er i en jobb som er av dem som aldri vil bli stengt eller som kan gjøres hjemmefra, og jeg kan nesten ikke huske sist jeg var så sliten eller jobbet så mye. Og jeg får nesten inntrykk av at det er litt enten eller - enten så har man gode dager i feriemodus med oppussing og Coronaferie på hytta, eller så er det skummelt og sinnsykt travelt. Enten fordi man er i førstelinja, eller fordi man er i en utsatt bransje hvor permitteringene sitter løst.
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Vi er ganske mange som er mellom der også, altså. Jeg har ikke noen førstelinjejobb, men jeg jobber mye likevel på toppen av hjemmeskole og alt. Ikke sinnsykt travelt, men absolutt ikke feriemodus. Riktignok føles ikke min jobb like viktig som mange andres nå, men samtidig trengs sånne som meg for å holde driften gående og ta vare på dokumentasjonen og alt.
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Ikke en skit, mer enn at jeg kan spise middager som bare jeg foretrekker, bare de går fort å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Har vel egentlig bedre tid enn vanlig, da jeg kun jobber sånn ca vanlig dag. Men i og med at vi alle sitter hjemme hele dagen, blir det mer tid som går med til husarbeid, så får egentlig ikke gjort noe mer enn vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Samme her. Jobber meir enn noen gang. Men eg klager ikkje, og eg veit at rausheten og forståelsen hos elever og kolleger, er stor, sjølv om ikkje opplegga mine er så spennande heile tida.
![]() |
#77 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg burde nok fått tid til å gjøre husarbeid, siden jeg ikke trenger å bruke 2 timer på reising hver dag, og ikke trenger å kjøre unger på fritidsaktiviteter. Men jobben min kan fint gjøres hjemmefra, og med masete 6-åring hjemme blir det foreløpig til at et par timer må tas igjen på kveldstid. Resultatet er hittil enda mer rotete og møkkete hus, fordi alle er hjemme og roter hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har fått tid til å kjenne på hvor sliten og stressa jeg egentlig har vært, selv om jeg egentlig ikke har synes det og ting bare har vært gøy og kjekt. Så jeg har ikke gjort noe som helst annet enn det jeg må på hjemmekontoret og koser meg ungene.
![]() |
#79 |
både her og der
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Tid er det jeg har minst av akkurat nå etter at vi plutselig ble digitale lærere. Lenge siden jeg har lært så mye på så kort tid, må sies. Kanskje jeg får mer tid etter hvert? :håpefull:
![]() |
#80 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Dagen min er egentlig bare litt snudd. Frøkna har time for time planer, chatterom med klassen og lærer og skypeundervisning daglig, så hun spør bare når det er ting hun ikke får til. Junior derimot, har kun fått en ukesplan over hva han skal gjøre, så han må jeg være lærer for. Foreløpig har jeg hatt mindre å gjøre på jobb, men får jeg normal mengde oppgaver, må jeg ta igjen jobb på kveld/helg. Nå slipper jeg leksearbeidet etter middag, men siden fritidsaktiviteter er stengt bruker jeg den tiden på å enten få dem gjennom en treningsøkt hjemme eller vi gjør noe annet sammen, kortspill el.l. Jeg synes det «kryr» av folk ute så vi holder oss hjemme, kun en tur på butikken i uka og det sparer vi jo tid på. Jeg tror jeg egentlig bare bruker den tiden til å late meg. Gjør litt mer husarbeid siden vi er mer hjemme og det trengs mer vasking og rydding.
![]() |
|
|