Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva har du plutselig fått tid til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-20, 18:48   #61
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, eller mer tid til å kjenne på at en er mutters alene.

Gammel 18-03-20, 19:07   #62
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært mer på FP.

Sett og hørt mye mer nyheter.

Ryddet og vasket noen kjøkkenskuffer, aviset en fryser, laget mer mat fra grunnen av. Prøver bruke litt tid på tlf, eller chat m nær familie som ikke kan treffes, spesielt de som ikke takler dette så godt.

Men det blir jo mer rot og oppvask også når vi går hjemme.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 19:12   #63
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siden jeg jobber med IT, så ble det ikke mindre jobb i disse dagene. Barna kommer i morgen, så da kan jeg avspasere noe jobbtid for å følge opp skolearbeid med de.

Gammel 18-03-20, 19:14   #64
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter i beredskapsgruppe som gir mye mer jobb enn vanlig og sitter i onlinemøter fra 9-4. Det suger energi. Men jeg passer på å få spist frokost med barna med stearinlys og kos og det blir hyggeligere middager som kan putre mens jeg jobber. Brød har jeg også bakt. I morgen har jeg en hyggeligere kalender, så da skal jeg jammen gå tur med hunden midt på dagen.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 19:35   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting. Jeg trodde jeg kom til å få litt bedre tid med hjemmekontor siden "alt det andre" som plutselig dukker opp i løpet av en dag på skolen nødvendigvis må forsvinne. Vel, det viser seg at det dukker opp digitalt i stedet- - og at det tar tid å forberede nettundervisning når man ikke er vant til det. Opplegg man bruker i klasserommet kan ofte ikke overføres direkte til Meet. Men- jeg er frisk, nærmeste familie er frisk, og jeg er heldig som har en jobb og fast lønn i disse tider. :takknemlig:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 19:38   #66
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, eller mer tid til å kjenne på at en er mutters alene.

Kjenner litt på ensomhet jeg og. Har jo barna her, men treffer ikke andre voksne.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 20:18   #67
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vel, jeg har ikke tid til å være syk engang, så da både læreren og ppt ringte for å høre hvordan vi mislykkes helt med å prøve å få til undervisning for skolevegreren i kveld så kjente jeg at tårene rant og migrene/hodepinen smalt på toppen.
Om vi kommer oss helskinnet gjennom dette er det på tide å søke om avlastning.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 20:28   #68
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har ikke fått så mye bedre tid, hvis jeg rekker mer av noe så er det forhåpentligvis jobb.

Gammel 18-03-20, 20:34   #69
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Pusher minsten sånn at han kommer ut av senga og er klar til kl. 9. Det går overraskende bra. Tror jammen at han synes det er litt stille med denne isolasjonen for han har gått tur med vofsen hver dag og har vært ganske flink med innleveringene. Det er også fin tilbakemelding fra lærerene, vi får også så det er egentlig bedre respons nå enn til vanlig. (noe jeg har etterlyst)

Jeg har ryddet i klesskap og gått 3 lange turer med voffen ila dagen. I morgen skal jeg vaske vinduer. Ellers strikker jeg sokker og glaner endel på nyhetene på nrk.

Gammel 18-03-20, 20:35   #70
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Vel, jeg har ikke tid til å være syk engang, så da både læreren og ppt ringte for å høre hvordan vi mislykkes helt med å prøve å få til undervisning for skolevegreren i kveld så kjente jeg at tårene rant og migrene/hodepinen smalt på toppen.
Om vi kommer oss helskinnet gjennom dette er det på tide å søke om avlastning.

Unødvendig av de.

Gammel 18-03-20, 20:52   #71
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heller ikke mye mer tid, men jeg disponerer den tiden jeg har annerledes.
Den eneste gangen i døgnet jeg har bedre tid enn før er om morgenen. Jeg slipper tross alt å hale opp to trøtte unger kl 6-6.30, gjøre klar lunch og frokost, springe ut av dørene for å nå bussen til jobb.
Nå står vi opp kl 8 har frokost sammen (noe som snaut skjer i helgene vanligvis) før de setter seg ved spisebordet kl 9 for å gjøre skoleoppgavene sine.

De ER ekstremt greie, men himmel og hav hvor de maser! En ting er når de trenger hjelp til skolearbeidet, men alt utenom..å trøste meg! De må mase om ALT (spesielt D, den gutten har munndiaré!)

Jeg prøver å få gjort mine arbeidsoppgaver i løpet av formiddagen, men det er sjelden det blir tid for det før sene ettermiddagen, tidlig kveld.

I tillegg så er det matlaging, følge opp litt fysisk aktivitet, komme seg ut litt i finværet, og så alt vanlig husarbeid. Nei tid har jeg like (nesten mindre) lite av.

Men det positive er jo at vi er i sammen! Når jeg går på jobb er jeg sliten når jeg kommer hjem, orker lite, i tillegg har gutta masse fritidsaktiviteter, så de er sjelden hjemme.
Så selv om øra svetter (og av og til blør) når kvelden kommer, nyter jeg å se gutta så mye, høre hva de har å fortelle, kunne svare dem grundig når de har spørsmål osv.

Gammel 18-03-20, 20:53   #72
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sier jo at denne pandemien tydeliggjør veldig store ulikheter både i type jobb og ansvar. Jeg er i en jobb som er av dem som aldri vil bli stengt eller som kan gjøres hjemmefra, og jeg kan nesten ikke huske sist jeg var så sliten eller jobbet så mye. Og jeg får nesten inntrykk av at det er litt enten eller - enten så har man gode dager i feriemodus med oppussing og Coronaferie på hytta, eller så er det skummelt og sinnsykt travelt. Enten fordi man er i førstelinja, eller fordi man er i en utsatt bransje hvor permitteringene sitter løst.

Gammel 18-03-20, 20:58   #73
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi er ganske mange som er mellom der også, altså. Jeg har ikke noen førstelinjejobb, men jeg jobber mye likevel på toppen av hjemmeskole og alt. Ikke sinnsykt travelt, men absolutt ikke feriemodus. Riktignok føles ikke min jobb like viktig som mange andres nå, men samtidig trengs sånne som meg for å holde driften gående og ta vare på dokumentasjonen og alt.

Gammel 18-03-20, 21:15   #74
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke en skit, mer enn at jeg kan spise middager som bare jeg foretrekker, bare de går fort å lage.

Jobber som en idiot for å få tilstandene nå til å fungere. Bor i vår sekundærbolig (også kalt hytten men er egentlig ikke feriebolig) dor st familien min skal kunne unngå smitte ettersom begge de andre to er spesielt utsatte akkurat nå. Sliten, sliten, sliten og vil kunne krabbe opp i fanget til mannen min og å ikke være alene (om dette). Takk til FaceTime. Samtidig føler jeg at jeg gjør en innsats som er føles veldig viktig.

Men jeg får tid eller mulighet til å spise hva JEG har lyst på, det andre var avsporing.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 21:22   #75
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Har vel egentlig bedre tid enn vanlig, da jeg kun jobber sånn ca vanlig dag. Men i og med at vi alle sitter hjemme hele dagen, blir det mer tid som går med til husarbeid, så får egentlig ikke gjort noe mer enn vanlig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 21:45   #76
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ingenting. Jeg trodde jeg kom til å få litt bedre tid med hjemmekontor siden "alt det andre" som plutselig dukker opp i løpet av en dag på skolen nødvendigvis må forsvinne. Vel, det viser seg at det dukker opp digitalt i stedet- - og at det tar tid å forberede nettundervisning når man ikke er vant til det. Opplegg man bruker i klasserommet kan ofte ikke overføres direkte til Meet. Men- jeg er frisk, nærmeste familie er frisk, og jeg er heldig som har en jobb og fast lønn i disse tider. :takknemlig:

Samme her. Jobber meir enn noen gang. Men eg klager ikkje, og eg veit at rausheten og forståelsen hos elever og kolleger, er stor, sjølv om ikkje opplegga mine er så spennande heile tida.

Gammel 18-03-20, 21:53   #77
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg burde nok fått tid til å gjøre husarbeid, siden jeg ikke trenger å bruke 2 timer på reising hver dag, og ikke trenger å kjøre unger på fritidsaktiviteter. Men jobben min kan fint gjøres hjemmefra, og med masete 6-åring hjemme blir det foreløpig til at et par timer må tas igjen på kveldstid. Resultatet er hittil enda mer rotete og møkkete hus, fordi alle er hjemme og roter hele dagen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 22:04   #78
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått tid til å kjenne på hvor sliten og stressa jeg egentlig har vært, selv om jeg egentlig ikke har synes det og ting bare har vært gøy og kjekt. Så jeg har ikke gjort noe som helst annet enn det jeg må på hjemmekontoret og koser meg ungene.

Gammel 18-03-20, 22:14   #79
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tid er det jeg har minst av akkurat nå etter at vi plutselig ble digitale lærere. Lenge siden jeg har lært så mye på så kort tid, må sies. Kanskje jeg får mer tid etter hvert? :håpefull:

Gammel 18-03-20, 22:18   #80
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Dagen min er egentlig bare litt snudd. Frøkna har time for time planer, chatterom med klassen og lærer og skypeundervisning daglig, så hun spør bare når det er ting hun ikke får til. Junior derimot, har kun fått en ukesplan over hva han skal gjøre, så han må jeg være lærer for. Foreløpig har jeg hatt mindre å gjøre på jobb, men får jeg normal mengde oppgaver, må jeg ta igjen jobb på kveld/helg. Nå slipper jeg leksearbeidet etter middag, men siden fritidsaktiviteter er stengt bruker jeg den tiden på å enten få dem gjennom en treningsøkt hjemme eller vi gjør noe annet sammen, kortspill el.l. Jeg synes det «kryr» av folk ute så vi holder oss hjemme, kun en tur på butikken i uka og det sparer vi jo tid på. Jeg tror jeg egentlig bare bruker den tiden til å late meg. Gjør litt mer husarbeid siden vi er mer hjemme og det trengs mer vasking og rydding.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.