Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dine beste konsertopplevelser?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 00:41   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste konsertopplevelser?

Depeche i 2000 var veldig bra (ikke 01 vel, Jenna? Eller roter jeg?), Beck likeså. Nick Cave i 04 var også en høydare, selv om stemningen var ganske suveren på Roskilde i 01 også. Det var også ganske spes å være på The Cure da, året etter dødsfallene (de skulle på scenen etterpå).

En av de mer personlige høydepunktene var Kaizer på Rockefeller i … 02 eller 03? Og en liten intimkonsert kalt Womanzing Waits på Kampen Bistro i 01.

Som Skilpadda synes jeg også det har vært morsomt å se gamle helter som Bowie, Lou Reed og Elvis Costello.

Min første konsert var for øvrig The Kids i Nygårdsparken i … hva? 82? :glemsk:

Mitt største tap er at jeg ikke fikk med meg Tom Waits' Europa-turné fordi jeg var høygravid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:43   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg har en til. Fun Loving Criminals på Rockefeller, det var bare så morsomt. Vi var en hel gjeng som danset og koste oss. Ikke hverdagskost på Rockefeller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 01:16   #43
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den første konserten til Tom McRae på Rockefeller

Eia var jeg der.

Gammel 10-08-07, 01:40   #44
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

20. mars 1995

Min kjære og jeg fant på å forlove oss som unskylding for at han skulle få perm fra garden sånn at vi kunne dra på Faith No More konstert på Sentrum sene i Oslo. Vanvittig morsom konsert !
Vi var på Stone Temple Pilots konsert der året før (?) på samme sted og det var også rått.

Nå for tida er min store helt ex vamp vokalist Vidar Johnsen og hans kompanjong Peter. Var på konsert med dem i mars og gleder meg villt til de kommer med plate i september og ny konsert i byen her i november

åååhh faith no more.. patton er hot!

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 01:43   #45
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Den aller aller kuleste konserten jeg har vert på er tomahawk`s konsert på tribute i sandnes i 2003
etter konserten prata vi leenge med duane denison å mike patton å fikk gratis biletter å backstage pass til quarten dagen etter på det var konge det...
konserten deres på quarten var også dødsbra

MIKE PATTON RULER BIG TIME(han er rååå på scenen)

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 07:59   #46
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Live på Rockefeller 1999 og 2003 (tror jeg?). Var på konserten i fjor også, men den nådde liksom ikke helt opp synes jeg.

Metallica i Spektrum x 2.
Pearl Jam i Spektrum.

Utallige konserter med Raga Rockers, Jokke, Kaizers Orchestra, Postgirobygget og Dum Dum Boys i ungdomstida. En stund bodde jeg visst på Rockefeller ...

Og den beste opplevelsen:
Seigmenns avslutningskonsert på Rockefeller i 1999. Nyforelska var jeg og.

Også er jeg fortsatt litt sur for at jeg ikke fikk med meg Rolling Stones på onsdag.

Gammel 10-08-07, 08:11   #47
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

U2 en gang første halvdel av 90-tallet....!!!!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:30   #48
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

U2 på Valle Hovin

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:46   #49
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seigmenn på Hulen i Bergen i (tenke, tenke) 1995. Det var noe med hele stemningen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:53   #50
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:46.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:03   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min aller første konsert var for øvrig Bobbysocks i Nygårdsparken i 1987 (?).

Gammel 10-08-07, 10:17   #52
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

De to beste:
Nick Cave på Oslo konserthus. Rolig, stemningsfylt, vakkert. Et par-tre år siden, kanskje?
The Cure i Oslo Spektrum - hvor lenge kan det være siden, tro? 90-tallet en gang. Ballonger, dans og moro, mimring med beste venninne.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:22   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- U2 på Valle Hovin i 1993: Jeg liker ikke stadionkonserter, men jeg klarte å snike meg inn på VIP-feltet .

- Alanis Morissette på liten scene i London i 1999. Hun skulle egentlig bare spille på Wembley, men vi var heldige og vant billetter til denne ikke-offisielle konserten. Helt fantastisk å stå på første rad i et lokale som ikke var større enn Rockefeller.

- Suzanne Vega på Rockefeller i 2006. Jeg har vært på tre konserter med henne, men denne var noe helt for seg selv. Midt i fellesferien, så det var nesten ikke folk der, så vi satt ved kafébord med telys og drakk rødvin og bare nøt stemningen til det fulle.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:31   #54
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Det må bli Kraftwerk på Rockefeller på begynnelsen av nitti-tallet.

Ellers var Metallica på Spektrum i -96 (?) også et høydepunkt.

Gammel 10-08-07, 10:47   #55
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Etter å ha tenkt litt mer, tror jeg jeg skal trekke frem Neil Young med Crazy Horse i Oslo Spektrum i 2001 spesielt. Det var ikke den beste konserten jeg har vært på. Jeg tror kanskje ikke en gang det var den beste Neil Young konserten jeg har vært på (fordi det var nok med Crazy Horse på Kalvøya en gang). Men avslutningen ver den mest fantastiske jeg har hørt på noen konsert. Han lagde over et kvarter gitarstøy etter Like A Hurricane. Det var veldig, veldig, stilig. Det passet perfekt i den kalde og upersonlige salen, og jeg skjønte omsider poenget med Arc-albumet hans (som kun består av 33 minutter støy og feedback). Jeg syns fortsatt ikke det virker på plate, men det var helt fenomenalt live.

Ben "hey, hey, my, my" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:49   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

White Stripes på Rockefeller 2003

Jeg er velger allikevel White Stripes på Roskilde året før, jeg var så heldig at jeg satt i en sofa på toppen av lydtårnet med røyk, øl og perfekt lyd. Konserten var så bra at jeg ikke greide å se Garbage rett etterpå, men satte meg på toget til København og drakk mer øl med en kompis i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På Øya i fjor også, med Sondre Lerche og hvem det nå var.

Det var en fantastisk opplevelse å se Knutsen & Ludvigsen på Øya i fjor, jeg danset, lo, sang og fniste.

Ellers kan jeg nevne Fatboy Slim på House of Blues i New Orleans i 2000 - sambo og jeg hadde nettopp blitt kjærester og fant ut at hans store musikalske helt spilte siste dagen vi var der.
André Williams på Mars i 1999- Gamle grisemannen sang garasjerock akkurat så skeivt som det bør gjøres.
Roni Size på et svett Headon i 1997 - stappfullt og klissvått.
Miriam Makeba i Oslo konserthus i 2003 - hun hadde knekt kravebenet tidligere på dagen, men ønsket ikke å skuffe publikum.

Sist redigert av Tallulah : 10-08-07 kl 11:03.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:57   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

.
Miriam Makeba i Oslo konserthus i 2003 - hun hadde knekt kravebene tidligere på dagen, men ønsket ikke å skuffe publikum.

Åååååååå!!!! Har du sett Miriam Makeba live?!?!?! HELDIGGRIS! Det hadde vært noe det. :gauler Ring Bell Riiiiing Bell:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:02   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

(fordi det var nok med Crazy Horse på Kalvøya en gang).

Det er desidert den kjedeligste konserten jeg noensinne har vært på. Hadde det ikke vært for at Rage against the machine skulle spille litt senere hadde jeg gått under den traurige 15-minutters gitarsoloen han startet med.

Jeg glemte forresten Hives på Øya i 2001. Dety var det året alle himmelens sluser åpnet seg og det haglet så mye at det ble liggende svære hauger på bakken. Den lynte og det tordnet og the Hives rocka vilt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:04   #59
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mine BESTE konsertopplevelser:

• Tramteateret tidlig 80 tall med mamma i den lolale kinoen her. "Pelle Parafin - tidene".
  • Bob Hund - Quart 97. Ubeskrivelig.
  • Bo Kaspers - Rockefeller ca 2001.
Ellers mange fantastiske konserter, deriblant med min mann (da han var vokalist).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:50   #60
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ellers mange fantastiske konserter, deriblant med min mann (da han var vokalist).

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilket band?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.