|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenNå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg synes det høres litt stusselig ut for deg alfaCharlie at du sitter alene på julaften. Greit at du ikke vil feire jul, men hadde det ikke vært koselig og hatt mannen og ungene dine samlet hjemme allikevel? Det er jo liksom ingen hvilken som helst dag sånn at du f.eks. kan finne på noe med ei venninne eller noe. Vet om flere som ikke feirer jul. Nå er jeg ikke sikker på hvilken trosretning de er, men de samler bestandig familien den dagen til en hyggelig familiemiddag uten alt jule-greiene rundt. Kanskje vanskelig for mannen din hvis han gjerne vil at ungene skal få feire jul sammen med hans familie. Sikkert ikke så lett bestandig for dere som ikke feirer jul med alt maset som er rundt jula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Og så er det snart jul igjen
Ja, for meg er FELLESSKAP det som er jul, ikke religion. En tid man kan bare sette seg ned og være sammen. Ser det er mange som stresser avgårde på kino osv i julen, men jeg syns faktisk at de dagene kan man bruke til samvær på en litt annerledes måte enn i den hektiske hverdagen.
![]() |
#43 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenBare for å oppklare så er ikke rart for meg det samme som galt som Skilpadda påpeker over her, men mer i betydningen litt uvant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
Det er slik jeg også tenker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
…eller for å trekke den litt videre, litt merkelig at ikke mannen min velger å droppe julen og respekterer mitt syn for ikke å splitte familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
Ja, for meg er det ikke et stort offer at mannen min tar med seg barna til svigers julaften. Her var vel poenget at familien skulle være samlet, og da måtte jo jeg nødvendigvis være med. Og det ER faktisk vanskelig for meg å delta i noe som jeg ikke føler er riktig, tradisjon eller ei. Sist redigert av Nenne : 13-10-06 kl 22:12. Årsak: Solveigmor ba om fjerning av sitatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenDu må for gjøre som du vil. Sist redigert av Honda : 13-10-06 kl 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenPakker kommer nok absolutt barna til å få hver jul, jeg har en svigerfamilie som teller mange hoder og som er ivrige pakkekjøpere. Jeg har heller ingen intensjon om å være noen regelrytter, holde dem unna alt som har med jul å gjøre annethvert år. Jeg var da selv med på juleverksted på skolen o.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Type R ;)
Hvor: Nord
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenDette har jo du og jeg diskutert før, AC, og du vet hva jeg synes om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenMy point exactly, Adrienne. Bortsett fra at jeg ikke har noe i mot julemat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() |
#53 |
hmmm
|
Ja, julefeiring kan være så mangt. For meg er julefeiring en tradisjon bestående av forventinger, god mat og drikke, hyggelig samvær med familie og ro. Et deilig avbrekk i en ellers hektisk hverdag. Som familie har vi skapt våre egne tradisjoner rundt julehøytiden.
![]() |
#54 |
|
Hvis du har lest tråden, burde du se at min kjernefamilies avgjørelse handler ALT om å kompromisse og å møtes på halvveien for alle parter. Mine barn får oppleve jul, men de får også oppleve at det går an å IKKE feire jul. En erfaring rikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tante Sofie
|
For AC er det vel som en hvilken som helst dag siden hun ikke har noe forhold til julekvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenAngående barna: Veien blir til mens man går. De juletradisjonene, eller manglende sådanne i andres øyne, dere har bare dere, er det som kommer til å bli deres norm. Barn er så tilpasningsdyktige at de tar sånt på strak arm, og så lenge dere er komfortable med deres løsninger blir de det også. det er min "hellige" overbevisning.
![]() |
![]() |
#57 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Og så er det snart jul igjenVi feirer jul, men for oss handler den overhode ikke om religion. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
rakkarpus
|
Bare litt nysgjerrig jeg alfaCharlie; hvis du ikke er et Jehovas Vitne mer, hvorfor kan du da ikke være med på julefeiring? Og det å feire jul, er det å gå over dine prinsipper? Lever du etter JVs prinsipper og ikke er medlem mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|