Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 23:13   #121
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

De scener som ga meg klump i halsen i "Titanic" var den lille gutten på 3. klasse, som står alene og hyler i korridoren, og moren som leser godnatthistore for barna sine, som hun vet skal dø. Jack og Rose kunne ikke helt gripe meg.

Jeg har sett Sophie's Choice 1x for lang tid siden, og orker rett og slett ikke å se på den mere.

Før-sluttscenen i Far from Heaven, hvor Cathy er blitt forlatt av alle, og selv hennes Afro-Amerikanske venn kaller henne for Mrs. Whitaker og ikke vil ses med henne mere.

I Les Uns et Les Autres oppdager en jødisk far på vei til KZ-leir hvor han skal hen og at han sitter i bakerste vogn. Han tar sin nyfødte sønn og legger ham forsiktigt på toghellerne mens babyens mor skriker hysterisk.

Hotel Rwanda har en del ganske opprivende scener.

Minstemann nekter å se Bambi, fordi han synes det er for trist at mamman dør.

Gammel 17-08-07, 23:18   #122
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Jeg stortutet av "Dancer in the dark" med Bjørk... Det var på kino, og jeg tror jeg var den eneste som gråt. Passe flaut det, ja.

Gammel 17-08-07, 23:18   #123
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hvordan kunne jeg glemme Out of Africa, den scenen hvor Karen´s elsker blir begravet og hun leser en dikt for ham.

Gammel 18-08-07, 00:00   #124
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt Sofies Valg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:12   #125
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Når Anakin kryper opp brennende på slutten av Star Wars 3. Og man vet hvordan resten går.

Åh, helt enig. Det er så forferdelig trist.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 11:19   #126
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

husker veldig godt et hjerteskjærende barnefjes i "Tid for ømhet" fra åttitallet, når moren skal dø eller er død.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Utvilsomt scenen i Den grønne mil, hvor han synske/begavede negeren (sorry, det ble for teit å si "svarthudede") forstår at de to små søstrene er brutalt myrdet, og han ligger sønderknust ved en trestamme et sted i skogen og gråter.
Den var hard. Jeg var på kinodate og strigråt.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den scena jeg har reagert mest på var scena i The Champ der faren dør.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og nå glemte jeg jo den engelske pasienten, når han kommer og finner henne i hulen ....

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

My girl - Da Thomas dør etter biestikkene (og bisettelsen)

og i tillegg filmen "Philadelphia" som hadde utallige strigråte-scener....

Gammel 18-08-07, 11:32   #127
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

ladder 49, sipper som en idiot til hver eneste slutt av disse filmene.

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Mitt bidrag er fra "Broene i Madison County", på slutten, der Meryl Streep (sammentreff!) og mannen sitter i bilen i regnet, i et lyskryss, og i bilen foran sitter fotografen hun har møtt og elsker. De har rødt lys, og hun sitter med hånden på døråpneren, klar til å hoppe ut, noe hun ikke gjør. Du ser fortvilelsen i hele henne, over å så inderlig ville følge mannen hun elsker, men samtidig ikke ville forlate den trofaste ektemannen og barna. Sterkt skuespill av henne og Clint Eastwood. Også er filmen spekket med masse fin musikk.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det jeg synes var mest rørende da jeg så den , var slutten, hvor de virkelige Schindler-jødene la ned steiner på graven til Schindler. :snufs:

Gammel 18-08-07, 21:47   #128
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Å, ja. Schindlers liste. Jeg gråt vel omtrent under hele filmen.

Gammel 23-08-07, 13:19   #129
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

En av enkeltscene jeg husker best fra en film må være fra Livet er hærlig der faren vet han skal tas med i gasskammeret og vinker farvel til sønnen. Sønnen er blitt fortalt av faren at han skal oppleve noe veldig morsomt, og faren spiller rollen helt ut og vinker til sønnen og lager ablegøyer ennå han vet han sert sønne for siste gang. Gud får tårer i øynene bare jeg tenker på den.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 17:25   #130
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er mange filmer jeg har grått til, og etter å ha lest denne tråden vet jeg ihvertfall at jeg kan aldri se Sophies Choice.

Scenen som først kommer til minnet hos meg er fra "Amistad", hvor de etter å ha funnet ut at lasten er for tung lenker sammen slavene og kaster dem overbord. Herregud som jeg gråt, noe så grusomt!!! Måtte gå ut, og jeg husker jeg var sint på mannen som hadde vært med å plukke ut den videoen.

Gammel 23-08-07, 18:34   #131
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg stortutet av "Dancer in the dark" med Bjørk... Det var på kino, og jeg tror jeg var den eneste som gråt. Passe flaut det, ja.

Ja dette var en film jeg også tenkte på da jeg begynte å lese denne tråden.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 22:41   #132
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diverse scener i Leve blant løver. Jeg er familievenn av en (hun? - jeg husker ikke om det kun var Ingunn som døde) som dør i filmen. Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg valgte å se denne filmen på kino.

Gammel 24-08-07, 15:42   #133
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

"To gode venner" heter den - eller "Todd og Copper: To gode venner". Jeg så den på kino, jeg også, men husker som vanlig ingenting.

Appropos denne filmen som og er noe av det tristeste jeg har sett som barn kom jeg og på en annen film "Chataran og Poski" eller noe i den dur. Handlet om en katt og en hund (mops) på eventyr. Noen som husker den?
Ellers var Camilla og tyven bra trist.
"Mot veggen" (tysk/tyrkisk film) er heller ikke for de sarte...Grein som bare det.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:02   #134
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Tid for ømhet". Den scenen da sønnene står ved sengen til den kreftsyke moren som skal dø. Moren sier til den eldste sønnen, som skjuler sine følelser bak en tøff fasade, at hun skjønner hvordan han har det inni seg så han må aldri finne på å klandre seg selv senere i livet for at han ikke klarte å vise følelsene sine da de tok farvel.

Gammel 24-08-07, 20:29   #135
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg var helt og fullstendig knust etter å ha sett De tiltalte på kino som 18–19-åring. (Husker du det, Skilpadda?) Det gikk mange år før jeg kunne se et flipperspill uten å få en diger klump i halsen.

Jeg kan fremdeles ikke se et flipperspill uten å tenke på den avskyelige voldtektsscenen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.