|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
Ustabil
|
Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)
Ja - og spesielt punkt 1 er i seg selv betenkelig. Fordi hun er en ressursterkt norskadoptert dame med pappa i NRK får denne saken langt mer oppmerksomhet enn den ville fått med en helt "vanlig Ali". Hvorfor har ikke den saken om den norske kvinnen som opplevde omtrent det samme, ikke fikk legehjelp, fått samme blest? Nei, for det var ingen ting å skrike opp om annet enn en "feilvurdering". Kvinnen og hennes samboer er ikke ressursterke nok og har ingen kontakter i NRK. Derfor blir ikke hennes sak like diskutert. Det er ikke interessant nok for offentligheten. Det er jo ingen rasisme. |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Glamorøs
|
De tok pulsen hans, la ham i stabilt sideleie og ringte ambulanse. Hva mer syns du de skulle gjort? Dratt opp lomme-CT-scanneren sin og undersøkt hjernen hans på stedet?
|
|
|
#423 |
|
Live and let live
|
De hadde jo undersøkt mannen og prøvde å raportere til ambulansepersonellet som ikke ville høre på dem.
|
|
|
#424 |
|
Mother of Dragons
|
De kunne vel ha brukt vinopptrekkeren til å lage et hull i skallebenet og tømt ut blødningen. Akkurat sånn som i steinalderen.
|
|
|
#425 |
|
Absolut ateist
|
Du hadde sikkert blitt anmeldt for truende oppførsel.
|
|
|
#426 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det høres ut som om du har fått med deg hendelsesforløpet overhodet. Sett deg inn i det, før du uttaler deg. |
|
|
|
|
|
#427 |
|
Ustabil
|
Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)Jeg gjorde et raskt nettsøk med ordene "avvist" og "legevakt". Joda, det skjer, og ikke bare mot mørkhudede!
http://www.op.no/nyheter/article2656289.ece
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/27/392014.html
http://dt.no/apps/pbcs.dll/artikkel?...106280298/1001
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...tfold/1.939910
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/30/355110.html
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Epikur
|
Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)Bina, du er så inderlig på viddene. Du trenger kart og kompass så du kan komme deg tilbake til sivilisasjonen igjen....
|
|
|
#429 |
|
Ustabil
|
Nei, problemet er at du og mange andre tror at fordi dette tilfeldigvis skjedde med samboeren til en datter av en NRK-mann med kontakter, så er dette en rasisme sak. |
|
|
|
|
|
#430 |
|
Glamorøs
|
Jeg sier det igjen, det at det også skjer med andre beviser ikke at det ikke er rasisme i dette tilfellet. At du greier å lete opp en haug artikler er ikke akkurat et statistisk grunnlag.
|
|
|
#431 |
|
Ustabil
|
Neida, det vet jeg. Men det har vært hevdet at "dette ville aldri hendt en pen, hvit mann fra Frogner". Mulig det, men det kan hende en narkoman i Larvik, en 11-åring i Buskerud og en kvinne i Fredrikstad. Jeg fant faktisk ingen saker om pene hvite menn fra Frogner, men jeg mener likevel at artiklene underbygger at dette KAN skje deg og meg også. |
|
|
|
|
|
#432 |
|
Mellom barken og veden
Ingen av de eksemplene du kommer med har med ambulansepersonell i direkte tjeneste å gjøre. I vår aktuelle sak blir personell ringt til av vitner, ambulansen kommer,- og drar igjen , uten å ha undersøkt vedkommende tilstrekkelig. De lirer av seg stygge fraser, og drar, til tross for store protester fra de som er til stede. Hvor i de andre sakene hører vi om stygg tilsnakk f.eks? |
|
|
|
|
|
#433 |
|
Ustabil
|
Å kjære... nei du har rett, jeg fant ingen sak hvor en pen hvit mann fra Frogner pisset på ambulansesjåføren og fikk kjeft og ble etterlatt. Så da må vi nok konkludere at dette er det eneste tilfellet i historien hvor helsepersonell har avvist en sterkt trengende pasient - og SELVSAGT var det rasisme bak! |
|
|
|
|
|
#434 |
|
Epikur
|
Nei, du misforstår. Det er ikke fordi det skjedde med DEM at det er rasisme. Det er fordi det var DEM at saken ble kjent.
|
|
|
#435 |
|
Ute på tur
|
Nei, for det er helt normalt å snakke slik til skadede personer og deretter forlate dem, når yrket ditt er ambulansesjåfør
|
|
|
#436 |
|
Mellom barken og veden
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hopper inn fra siden her. |
|
|
|
![]() |
|
|