|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær av andres feil - elbil editionSamme hvor glad jeg kommer til å bli i Zoe, så kommer jeg nok alltid til å synes at det er mye bedre å bare kjøre inn på en bensinstasjon og fylle bensin. Ferdig på et par minutter, og tanken holder minst en uke. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lær av andres feil - elbil editionKan din mann ha satt på noe smart lading sånn at den bare skal lade på natt eller når strømmen er billigst? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg tror ikke det var bilen sin feil at det ikke funket der jeg var i dag. Men det kan jo hende for alt jeg vet. Den ene broren min er på Zoe nr 2, og de er veldig glad i den. Men det er jo ikke bil nummer 1. Vi har en E-tron også. Jeg synes ofte det er surr når vi skal lade den også. Ladere som ikke virker og sånt. Sist redigert av Anne C : 22-10-25 kl 22:56. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionVar inne i appen og deaktiverte den nå Isolde, og så gikk jeg ut alene og startet prosessen uten stresset gubbe. Da sa det klikk i bilen og den lyser nå grønt og det fyker tall opp og ned i zaptecappen nå og da håper jeg at den lades.
|
|
|
#45 |
|
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær av andres feil - elbil editionVi har planer om å kjøpe elbil nå, men vi pleier å kjøre fra Oslo til England via Tyskland og Nederland, så det er interessant å lese det Høns skriver. Hva var problemet i Tyskland? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Lær av andres feil-elbil edition
Ja, litt sånn. Da vet du hvor stor bensintank du har og det er greit å ha i hodet dersom du skal låne andres/kjøre andre elbiler/kjøpe ny for å vite hva du er vant til å ha.
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg har aldri visst hvor mange kWh elbilen min har og heller ikke hvor stor tank det var på dieselbilen, så jeg bestrider at dette er noe man trenger å forholde seg til.
|
|
|
|
#48 |
|
Øyboer
Sv: Lær av andres feil - elbil editionTenker at hvor mange km du klarer å kjøre med din kjørestil er ekstremt mye viktigere enn hvor mange liter eller hvor stort batteriet er. Er jo mye mer enn størrelsen på tanken og batteriet som spiller inn. Jeg har en stort tung bil med 75kwh, den har mye kortere kjørelengde enn den mye mindre bilen med 64kwh. Faktisk hadde den lille bilen 50% mer kjørelengde. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg aner heller ikke hvor stort batteri jeg har, men det er jo lett å finne ut hvis man skulle trenge det av en eller annen grunn. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
TittelTøs
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg kommer ikke til å bidra med annet enn å si at jeg elsker min Toyota bZ4X!
|
|
|
#51 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg aner heller ingenting om batteri og kWh. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg måler avstand i tid, ikke kilometer.
|
|
|
#53 |
|
Øyboer
Sv: Lær av andres feil - elbil editionDet må man vel vite på drivstoff biler også. Bare at det ofte er mer, og fortere å fylle på. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil edition
Dette vil jeg si er ett svært godt innspill i tråden.
|
|
|
#55 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lær av andres feil - elbil editionMed min forrige elbil var det viktigste å vite at antall km på måleren slett ikke stemte, og det å vite hvilke forhold som gjorde at den viste mer feil var essensielt. På 150 km på måleren kom jeg ikke særlig mye lenger enn 60 km hvis det var kaldt, regnevær og flere små turer. Med den nye bilen er det mye større batteri og mer nøyaktig anslag på rekkevidde.
|
|
|
#56 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Lær av andres feil - elbil editionVi har Norgespris nå. Vi har (i bilens menyer) satt lading hjemme til bare å skulle foregå i tidsromet 00-08, for å unngå å bruke for mye strøm samtidig i huset og få høyere kapasitetsledd på nettleia. Kan være relevant for trådstarter. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil edition
Det burde jeg sikkert ha tenkt på i dag ja. Takk.
|
|
|
#58 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær av andres feil - elbil editionOg ja, jeg bør nok finne mer ut av ladingen, koblet den til da jeg kom hjem i ettermiddag og tenkte ikke mer over det til jeg skulle ut med hunden i kveld og kom på at jeg burde sjekke status. Da hadde den visst stoppet og lade en time tidligere og bilen var 100% oppladet.
2003 2010 2012 It's not only only, but but. We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional! Sist redigert av GydaG : 25-10-25 kl 00:45. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lær av andres feil - elbil editionLaderen henger i garasjen.
|
|
|
#60 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lær av andres feil - elbil editionJeg har ikke med laderen, men den nødladeren ligger i bilen (kan kobles i vanlig stikkontakt, har brukt den en gang bare og den lada kanskje 20 prosent på en hel dag |
|
|
|
![]() |
|
|