|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneAha.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Akkurat sånn tenker jeg og.
|
|
|
#203 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var detaljert....... Blir litt av en overgang til skolen, da, der man ikke har særlig anledning til å prate med noen som helst før skolen starter....der kommunikasjonen stort sett foregår over meldingsboka. Når barnet hentes på sfo, er min erfaring at det også blir liten tid til prat. Dessuten vet sfo ingenting om hvordan det har vært i skoletiden. Hadde det vært meg, hadde jeg kuttet litt ned på disse oppmerksomhetsstundene mot slutten av bhg-året, så ikke overgangen blir så stor...... |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg har ikke lest hele tråden, men synes ikke det var noe å bli så sjokkert over. Og aller minst snakke med styrer. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Tittel og tittel....
|
Bare sånn at det er sagt, jeg snakker om MIN avdeling, og der har vi ikke så mange førskolebarn, og jeg snakker om i år, ikke om tidligere førskolebarn. Jeg kan ikke uttale meg om de andre avdelingene. Sist redigert av polarjenta : 17-09-07 kl 09:06. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Leser
|
Hvis du forventer deg at du skal bli trodd når du sier ditt barn er modent nok, synes jeg du må tro på de som sier at de vet om en barnehagegruppe hvor ingen er moden. Dette handler tl syvende og sist om at man tiltror de som kjenner barnet til å vurdere saken.
|
|
|
#208 |
|
Mellom barken og veden
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Mellom barken og veden
Jeg heller mere over til å i utgangspunktet tro mer på foreldrene enn bhgpersonalet når det gjelder tiltro til hva barna klarer. Når en førskolelærer så kategorisk mener at hun har mer kjennskap til barnet enn foreldrene synes jeg det er arrogant. De kan se barnet fra andre sider i barnehagen, men jeg mener at foreldrene kjenner barnet på en annen måte. Det er dessuten forskjeller på førskolelærere i modenhet og erfaring. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Mellom barken og veden
Nei, det er ikke vanskelig å skjønne. Men det jeg reagerte mest på er at du setter deg over enkelte foreldres mening om sitt eget barn,- at du faktisk mener at du vet mer om barnets modenhet i forhold til dette enn foreldrene. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Mellom barken og veden
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene[quote=polarjenta;5600 |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Passiv
|
Oj - jeg synes nesten det er litt tragisk at ikke en gutt på 4 1/2 år får leke ute alene jeg... |
|
|
|
#213 |
|
Passiv
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFikk en liten assosiasjon her jeg sitter: |
|
|
|
#214 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Selvsagt får han leke ute, men ikke alene. Det er fordi vi har en ganske traffikert vei på den ene siden av huset. Men vi er alle glade i å være ute, så han er veldig mye ute og leker. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHvor er HI forresten?
|
|
|
#216 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFor å svare på HI her, så får nok ikke min jente gå alene til barnehagen. For det første fordi vi bor for langt unna, og for det andre fordi hun må krysse traffikerte veier. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg har ikke leste hele tråden. Men jeg synes ingen på generelt grunnlag kan si at barn som er 5 år ikke kan gå til barnehagen alene. Alle barn er forskjellige, og nærmiljøet og trafikkbildet varierer. Foreldrene kjenner som regel barnet sitt godt nok til å kunne avgjøre hva som er rett. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Mellom barken og veden
Det er nok litt uvanlig at en fem-åring har fast avtale på å gå alene til barnehagen alene. Rart at de ikke i det minste har tlfkontakt med foreldrene, synes jeg. Jeg regner med at hvis bhg hadde synes dette var uforsvarlig og jenta ikke taklet det, hadde de tatt det seriøst opp med foreldrene,- evt. tatt det videre. Jeg synes du skal slappe av med at foreldrene og barnehagen tar ansvaret for dette. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
By the Sea
|
Klart overgangen til skolen blir stor.
|