Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Hvor er HI forresten?

Dette ble litt av en debatt. Har tenkt over saken enda et par ganger og har ikke tatt det opp med styrer.
Er mange gode poenger her. Litt vanskelig kanskje å forstå hvorfor jeg ble såpass sjokkert. Det kan selvsagt ha med å gjøre at jeg kjenner familien og at det ikke er første gang jeg har reagert på hvor mye jenta får være alene. Det er definitivt ikke snakk om omsorgsvikt hvis noen trodde jeg mente det! Jentas mor er et oppegående og omsorgsfult menneske. Men jeg mistenker likevel at denne avgjørelsen ikke har så mye med selvstendighetstrening å gjøre. Grunnen til det er for det første at jeg fikk bekreftet av assistenten at det ikke var snakk om at de hadde telefonkontakt med foreldrene. For det andre er dette nå blitt en fast ordning hvor jenta går hver dag alene. Men som mange påpeker; Personalet har ingenting med å diskutere slike ting med meg. Det forventer jeg heller ikke. Grunnen til at jeg snakket med assistenten da var fordi jeg følte at jeg hadde ansvar for å se til at hun var vel fremme da hun tok følge med oss.
Gremli: Er enig i at veien fra oss og til barnehagen er lite farlig, men denne jenta bor et stykke lenger unna.

|