Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 23:27   #141
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Sitron - her får du sannelig urettferdig pes!

Skjønner godt at du har kjøpt godt utstyr til jenta di som er i utebarnehage.

Og jo - man MÅ ha ull på ull når det er kaldt. Hvis man skal være HELT SIKKER på at ungen vil holde seg varm gjennom en hel dag i utebarnehage.

Jada - noen av de billigste dressene er gode dresser - men flere av de dyreste dressene ER bedre enn det meste annet.

Jeg er ingen utstyrssnobb - det er altså ikke merkene som avgjør.
Men av de innkjøpene jeg gjør, er det mye dyrt - barnas vintertøy og skotøy generelt er høyt prioritert.

Trolldressen, f.eks, har ullfor - det er varmt OG tynt - bevegeligheten er langt bedre en slike tjukke dresser som er foret med noe annet (hva det nå enn er). Trollvottene sitter på hånda som ingen andre votter vi har hatt - og igjen; de er foret med tynn ull. Holder på varmen&god bevegelighet.
Reimalue av ull - perfekt passform OG vindtett.
Flere skift med ullundertøy, sokker og hals i ull.

Ja, det koster mye penger - og ja, det er verdt det.
Det er snakk om kvaliteten på hver eneste lange barnehagedag for guttene mine vinteren igjennom.
Pluss at alt av ordentlig utsyr jeg har kjøpt til eldstemann, har lillebror kunnet bruke. Og det lillebror er ferdig med å bruke, kan faktisk også brukes til en evt. tredjemann ( også om det skulle være en jente,ja - selv om det er blått).

Gammel 10-10-07, 23:27   #142
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Ikke alle holder seg varm med bomullsklær, og ikke alle har klær de kan arve eller besteforeldre som strikker ullklær, da forstår vel du og at det går mer enn 500 kr per unge i året på klær

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke forstår det.
Jeg har sagt at unger er forskjellig og at noen må ha ull og andre ikke..
Hvis du har lest innleggene vel og merke.

Vi er mye på vestlandet da min mann er derfra og min svigerinne skjører samme løpet som oss, samt arver av våre gutter av det som er helt og fint, men ungene der bader ikke i vanndammene da.

Som sagt unger er forskjellige og det har jeg og sagt.

Der er det ikke vinter slik som her, men vått, rått og kaldt, men sjelden/aldri så kaldt som her.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:34   #143
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Sitron - her får du sannelig urettferdig pes!

Skjønner godt at du har kjøpt godt utstyr til jenta di som er i utebarnehage.

Og jo - man MÅ ha ull på ull når det er kaldt. Hvis man skal være HELT SIKKER på at ungen vil holde seg varm gjennom en hel dag i utebarnehage.

Jada - noen av de billigste dressene er gode dresser - men flere av de dyreste dressene ER bedre enn det meste annet.

Men av de innkjøpene jeg gjør, er det mye dyrt - barnas vintertøy og skotøy generelt er høyt prioritert.

Trolldressen, f.eks, har ullfor - det er varmt OG tynt - bevegeligheten er langt bedre en slike tjukke dresser som er foret med noe annet (hva det nå enn er). Trollvottene sitter på hånda som ingen andre votter vi har hatt - og igjen; de er foret med tynn ull. Holder på varmen&god bevegelighet.
Reimalue av ull - perfekt passform OG vindtett.
Flere skift med ullundertøy, sokker og hals i ull.

Ja, det koster mye penger - og ja, det er verdt det.
Det er snakk om kvaliteten på hver eneste lange barnehagedag for guttene mine vinteren igjennom.
Pluss at alt av ordentlig utsyr jeg har kjøpt til eldstemann, har lillebror kunnet bruke. Og det lillebror er ferdig med å bruke, kan faktisk også brukes til en evt. tredjemann ( også om det skulle være en jente,ja - selv om det er blått).

Jeg sikter ikke til sitron, men generelt hva foreldre bruker pr barn..
Hvis du sitron tar mine innlegg som kritikk direkte på deg, så beklager jeg det.

Kvalitet er og viktig for oss, og her arver de av hverandre selv om det er billige merker+ at min nevø arver av mine gutter igjen..
Vi har hatt dyre dresser som vi ikke er fornøyd med og har derfor prøvd mye forskjellig.
Reima er jeg ikke fornøyd med blant annet.
Heller ikke viking goretex...
Mye billig som ikke er bra og selvførgelig.
Mine barn har god beveglesesfrihet, ikke tykke lag med klær og de er varme og tørre vinteren igjennom..

Og nei, alle MÅ ikke ha ull..

Gammel 10-10-07, 23:35   #144
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, Michayla - klarer ikke å la være, kjenner jeg.

Greit at alle unger er forskjellige. Men når det gjelder bomull innerst, er alle unger like; de blir alle kalde når bomullstøyet blir vått av svette eller vann.

Gammel 10-10-07, 23:40   #145
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg er veldig nøye på at barna mine har det de trenger for å være tørr og varm, hva får deg til å tro noe annet?`man klarer faktisk det uten å bruke 6000..

Sett gjerne opp et regnestykke der du viser hvor mye du hadde brukt når du trengte alt nytt til en vestlandsvinter i friluftsbarnehage. Takk.

Gammel 10-10-07, 23:47   #146
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk jeg måtte vært hjemmeværende på heltid for å ha tid til å komme ned i det klesbudsjettet du skisserer, Michayla, og da tror jeg faktisk jeg heller har lyst til å jobbe, jeg tror det lønner seg økonomisk sett også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:48   #147
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sett gjerne opp et regnestykke der du viser hvor mye du hadde brukt når du trengte alt nytt til en vestlandsvinter i friluftsbarnehage. Takk.

Det er jo det hun sier, at hun ikke trenger alt nytt. Det går alltids an å kjøpe brukt, via internett, osv. røver å bygge broer mellom sitron og michayla:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:50   #148
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er akkurat slik jeg gjør det, minus utslitt etter en sesong.

Ikke sant. Og jeg har sett at du også selger barnetøy i ny og ne.

Jeg har kjørt snowboard VELDIG aktivt i en del år og det ER forskjell på å ha lette og godt pustende klær og det å ikke ha det.
Ja man holder seg varm med andre og rimeligere klær og, men det at mye kan selges etter bruk gjør at jeg satser på kvalitet og salg etterpå framfor å kjøpe noe rimelig som man ikke får omsatt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:52   #149
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er jo det hun sier, at hun ikke trenger alt nytt. Det går alltids an å kjøpe brukt, via internett, osv. røver å bygge broer mellom sitron og michayla:

Hvis man kjøper en Reimadress til fullpris ny og selger den for halvpris etter et år.... det vil jo bli akkurat like dyrt som å kjøpe en brukt i førstefall.
:ødelegger:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:52   #150
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og jeg vil gjerne se hvor mye hun hadde hatt behov for å bruke i min situasjon. Enkelt og greit.

Gammel 10-10-07, 23:55   #151
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg ser du bor i Vestfold. Jeg vil tro klimaet er et ganske annet der sammenlignet med mange andre steder i landet. Sånt blir sjølsagt avgjørende når man velger yttertøy. For eksempel har jeg sett folk på vestlandet framheve betydningen av vanntette dresser, mens det ikke er så viktig at det er varmeste sort. Folk som bor på indre østland er gjern mer opptatt av at dressen skal være skikkelig varm. At den er den aller tetteste er ikke så viktig for dem.

Her kan det komme ned mot -15 ja.. ikke hele vinteren men deler av den.

Det blåser også mye da vi bor ved kysten og da blir det fort mye kaldere enn gradestokken viser.

Noen ganger er det mildt og slapsete andre ganger er det svinkaldt, samt at vi ikke oppholder oss her hele året dager hos hos familie på innlandet hvor det fort kryper under .-20
Så jo, vi velger klær som kan brukes i kaldt og vått vær, så kler vi barna etter været under dressen.

Gammel 10-10-07, 23:58   #152
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvis man kjøper en Reimadress til fullpris ny og selger den for halvpris etter et år.... det vil jo bli akkurat like dyrt som å kjøpe en brukt i førstefall.
:ødelegger:

Kjøper man den på salg og selger den etter et år, så sparer enda mer

Gammel 11-10-07, 00:00   #153
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror faktisk jeg måtte vært hjemmeværende på heltid for å ha tid til å komme ned i det klesbudsjettet du skisserer, Michayla, og da tror jeg faktisk jeg heller har lyst til å jobbe, jeg tror det lønner seg økonomisk sett også.

Jobber jeg og seh.

Gammel 11-10-07, 00:02   #154
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Ok, Michayla - klarer ikke å la være, kjenner jeg.

Greit at alle unger er forskjellige. Men når det gjelder bomull innerst, er alle unger like; de blir alle kalde når bomullstøyet blir vått av svette eller vann.

Ja, da må man bruke ull hvis de svetter eller blir våte, har ikke sagt noe annet heller.

Men mine har faktisk ikke vært våte og kalde med bomull innerst.
Tro det eller ei.

Gammel 11-10-07, 00:07   #155
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobber jeg og seh.

Joda, jeg tviler ikke på det, men JEG prioriterer ikke å organisere og fikse og ordne så mye som jeg ser jeg måtte gjort for å komme ned i det klesbudsjettet der for hele familien. Jeg handler både på salg, i store størrelser, brukt og i billigkjedene; men jeg har langt igjen til der du er.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:39   #156
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

.

I fjor så var vel Reimatec og kapahl sin dress testvinnere i foreldre & barn hvis jeg ikke husker feil. og det var ganske så stor prisforskjell på dem. og den billigste var også bedre på noen punkter, mener å huske den var varmere blandt annet.
Og skoene som ble kåret til best i test året før kostet 300 kroner.
Så det er ikke alltid at det dyreste er aller best.

Vi har kjøpt reimatec + dress de to siste årene selv. er veldig godt fornøyd med dressen, fordi vi slipper å ha på regnbukse utenpå dressen hvis det skal være litt bløtt en dag, og det er lettere å bevege seg i den fordi den er mye tynnere. men tror ikke den er noe varmere enn de langt billigere dressene vi har hatt til ungene før. Men 1700 kroner for en dress er jo veldig dyrt da.

Gammel 11-10-07, 00:48   #157
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, da må man bruke ull hvis de svetter eller blir våte, har ikke sagt noe annet heller.

Men mine har faktisk ikke vært våte og kalde med bomull innerst.
Tro det eller ei.

Enig med deg her. Har heller ikke opplevd problemer med å bruke bomull. Men nå er mine to 2,5 år og 4,5 år nå, og har vel enda ikke vært så aktive som eldre barn vil bli. De har 2 uteperioder om dagen som regel i barnehagen, og det er vel et par timer om gangen. Ikke er det så knallharde vintere her heller. Med en lett og go dress som mine har, der det jo også er ullfor, så er det nok et større problem at de blir for varme, enn at de rekker å bli kalde - ull eller ikke ull.

Men hadde de vært ute hele dagen, så hadde de nok måttet hatt en annen garderobe. Men nå er de jo ikke det, og ullbehovet er ikke så prekært. Det går som regel helt greit uten også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 01:18   #158
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Enig med deg her. Har heller ikke opplevd problemer med å bruke bomull. Men nå er mine to 2,5 år og 4,5 år nå, og har vel enda ikke vært så aktive som eldre barn vil bli. De har 2 uteperioder om dagen som regel i barnehagen, og det er vel et par timer om gangen. Ikke er det så knallharde vintere her heller. Med en lett og go dress som mine har, der det jo også er ullfor, så er det nok et større problem at de blir for varme, enn at de rekker å bli kalde - ull eller ikke ull.

Men hadde de vært ute hele dagen, så hadde de nok måttet hatt en annen garderobe. Men nå er de jo ikke det, og ullbehovet er ikke så prekært. Det går som regel helt greit uten også.

Mine er 4-6 og 8 og alle tre er utebarn og er mye ute hele året.

Hos meg er det og et problem at de blir varme enn kalde, så da kler man mindre på og barnehagen vi er nøye med å sjekke dette.
Ikke godt å være for varm heller.
Det er en barnehage som har fokus på mye utelek heldigvis.
Skolen har en utedag pr uke så da er det og viktig med godt tøy da de er ute hele dagen. De har utedag uansett vær.

Gammel 11-10-07, 01:20   #159
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

I fjor så var vel Reimatec og kapahl sin dress testvinnere i foreldre & barn hvis jeg ikke husker feil. og det var ganske så stor prisforskjell på dem. og den billigste var også bedre på noen punkter, mener å huske den var varmere blandt annet.
Og skoene som ble kåret til best i test året før kostet 300 kroner.
Så det er ikke alltid at det dyreste er aller best.

Vi har kjøpt reimatec + dress de to siste årene selv. er veldig godt fornøyd med dressen, fordi vi slipper å ha på regnbukse utenpå dressen hvis det skal være litt bløtt en dag, og det er lettere å bevege seg i den fordi den er mye tynnere. men tror ikke den er noe varmere enn de langt billigere dressene vi har hatt til ungene før. Men 1700 kroner for en dress er jo veldig dyrt da.

Irriterte meg at Kapphal ikke fikk inn flere dresser her, ikke i Haugesund og Oslo heller på de butikkene jeg sjekket, de forsvant som hakka møkk etter den testen, skoa fra obs også.. Og fikk det ikke inn igjen den sesongen og dette var i oktober/november ifjor...

Gammel 11-10-07, 10:01   #160
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kan det komme ned mot -15 ja.. ikke hele vinteren men deler av den.

Det blåser også mye da vi bor ved kysten og da blir det fort mye kaldere enn gradestokken viser.

Noen ganger er det mildt og slapsete andre ganger er det svinkaldt, samt at vi ikke oppholder oss her hele året dager hos hos familie på innlandet hvor det fort kryper under .-20
Så jo, vi velger klær som kan brukes i kaldt og vått vær, så kler vi barna etter været under dressen.

Du sier jo i tidligere innlegg at barna dine ikke er ute i så kaldt vær. Da er det jo helt irrelevant hvor kaldt det kan bli. Er barna ute i minus 15 og minus 20 er det helt andre behov enn om de bare er ute i minus 5 uavhengig av hvor kaldt det er hvor man bor. Hadde jeg holdt barna inne i månedsvis om vinteren (de dagene det er under minus 5) så hadde klesbehovet vært et helt annet.

Hvordan man klarer å holde barna varme med bomull innerst er for meg en gåte. Vi må gjøre det på den ene gutten vår fordi han har eksem, men jeg synes ikke det er lett. Mens han må kles i flere lag trenger storebror som kan ha ull innerst færre lag og har mye større bevegelsesfrihet i klærne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.