|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Godispose i barnebursdag? | |||
| Ja, det hører med. |
|
58 | 33,92% |
| Nei, den er vi lei/ liker ikke det. |
|
93 | 54,39% |
| Annet : vennligst spesifiser. |
|
25 | 14,62% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Jeg begynte optimistisk med poser med tørka frukt, noen få non stop og såpebobleblåser på treåringens bursdag. Han var den første i sin gjeng som feiret bursdag, og jeg håpet å start en trend. Men akk, den gang ei - i neste bursdag fikk han en gigantgodtepose med mengder av ting han aldri hadde visst eksisterte. Og så var det gjort.
|
|
|
#42 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?
Kan hun ikke få godteri fordi hun har diabetes?
|
|
|
#43 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Så enig med deg.
|
|
|
|
#44 |
|
superbruker
|
Sv: Godispose i bursdag?Jeg har pleid å gi godtepose. Jeg har noen ganger droppet godteposer. Jeg satte heller frem godteri som de kunne spise mens de var der. Det var bare et barn som etterlyste godteposen.
|
|
|
#45 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Barna klarer seg fint uten godteposer. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi har godteposer. Der er det en dropseske, to fox og en kindersjokolade/eventyrsjokolade. Jeg synes ikke det er mye. Ett år fisket vi posene, i fjor var det skattejakt.
|
|
|
#47 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Godispose i bursdag?Vi feiret minstes 6 årsdag i forrige uke, og jeg hadde bestemt at godtepose var et ikketema. Dette var jubilanten vel informert om, og det var greit. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Jeg syns godtepose er helt okay. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi lagde tilpassede godtekopper på bursdagen til Lille. Når alderen på barna strekker seg fra 1-13 år, så er det forskjell på hva de kan spise og hva de ikke kan spise. Vi prøvde også å dele ut slik som vi visste de forskjellige barna likte. Vi startet først med henne som ikke tåler melk, sitrusfrukter og slikt. Jeg forhørte meg med hva hun kunne spise av godteri og hva hun ikke kunne spise. Vi kjøpte inn gele til henne (til alle!) og vi laget porsjonsstore pizzaer til barna, hvor hennes var uten ost. Ingen av de andre reagerte på at hun fikk noe annet enn de. Alle var storfornøyde med sin tilpassede pizza og godtekopp, og ingen fikk vondt i magen eller skadet seg på annet vis.
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Godispose i bursdag?Har ikke lest svarene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Godispose i bursdag?Vi skal ha barneselskap på lørdag. 6-årsdag. Jeg er usikker på om jeg skal informere gjestene om at det ikke blir godtepose eller om jeg skal la være. På en måte har jeg lyst å la være. Hvorfor skal det være en selvfølge med godtepose? På den andre siden er de sikkert vant til det. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?I utgangspunktet er jeg ikke særlig happy for disse godteposene. Hadde egentlig ikke tenkt til å begynne med det i det hele tatt og iallefall ikke gi på slutten av bursdagen. Storesøster har nå vært i mange bursdager og i så og si alle har det vært store godteposer som de får med seg hjem.
|
|
|
|
#53 |
|
Nattrangler
Joda, men da kunne hun kanskje ikke spise noe kake. dette var jo da hun begynte på skolen og bare var 6 år, så det var før hun begynte å måle blodsukkeret og ta medisiner selv. så foredrene ville nok helst ha kontroll på hva hun spiste den gangen.
|
|
|
#54 |
|
ctrl+z
|
Jeg kjøpte viskelær, linjaler og slikt som kan komme til nytte på skolen. Det var en stor hit, både hos barn og voksne.
|
|
|
#55 |
|
intro
|
Sv: Godispose i bursdag?Jeg skal lage et rebusløp til barna i Livs bursdag i morgen, og da gikk jeg til Notabene og fant masse grisebillige bøker for ulike aldersgrupper. I tillegg får de Halloween-klistremerker, vanter eller ballonger avhengig av alder. De får også en liten Halloween-mønstret godtepose med litt Elias-potetgull, gullfisk og noen få sjokoladebiter med Halloween-papir. Da blir det ikke så mye søtt.
|
|
|
|
#57 |
|
I farta!!
|
Sv: Godispose i bursdag?Me har godtepose i bursdag, ca midt i bursdagen så dei fleste et det opp før dei går heim. Det er veldig stas og eg syns det er heilt greit. Me har alltid ein liten ting og litt smågodt.
|
|
|
#58 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Min treåring har aldri fått annet godteri enn nonstop og sjokolade og en og annen seigmann, og han spiser ikke noe sukkerholdig pålegg eller drikker sukkerholdig drikke. Gjennom bursdagsgodteposene har han blitt introdusert for en verden vi hadde håpet å holde skjult for ham en god stund til. Og når han i tillegg har vært i bursdag annenhver helg siden sommeren, har alskens godteri plutslig blitt nærmest vanlig. Når det blir kake i barnehagen og så kake i bursdagsselskapet, så er det plutslig to dager med mye sukker i motsetning til ingenting til vanlig (bortsett fra eggeglasset med nonstop på lørdager og dessert på søndag). For oss er derfor barnehage/bursdagssukkerinntaket ikke viktig bare fordi det er mest synlig: det har blitt en helt vesentlig del av sukkerinntaket hans - i hvert fall i høst.
|
|
|
#59 |
|
I farta!!
|
Skjønar det. Som eg skreiv:
|
|
|
#60 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi har godtepose med bare litt godis og så noen klistremerker og ballonger eller noe. Fisker såpass tidlig at de fleste har spist opp når de blir hentet. Bortsett fra hamstrerne, da.
|
![]() |
|
|