Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godispose i bursdag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Godispose i barnebursdag?
Ja, det hører med. 58 33,92%
Nei, den er vi lei/ liker ikke det. 93 54,39%
Annet : vennligst spesifiser. 25 14,62%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 21:50   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Godispose i bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Eg eg einig i at det er greit å få ned sukker inntaket men eg trur det er mange andre plassar ein kan redusere først. Av og til får eg kjensla av at mange skrik høgt opp om godteposer i bursdag, kake i barnehage og slike ting fordi det er synleg liksom, men så burde ein kanskje ta tak i det daglege kostholdet først. Mange gjer sikkert det og, men har ein eit sunt og riktig kosthold syns ikkje eg det gjer noko med godtepose i bursdag og evnt kake i barnehage (så lenge det ikkje er for mange barn så det blir for ofte). Flott med andre løysingar som fungerer fint men eg trur ikkje dei tinga er det viktigaste.

Min treåring har aldri fått annet godteri enn nonstop og sjokolade og en og annen seigmann, og han spiser ikke noe sukkerholdig pålegg eller drikker sukkerholdig drikke. Gjennom bursdagsgodteposene har han blitt introdusert for en verden vi hadde håpet å holde skjult for ham en god stund til. Og når han i tillegg har vært i bursdag annenhver helg siden sommeren, har alskens godteri plutslig blitt nærmest vanlig. Når det blir kake i barnehagen og så kake i bursdagsselskapet, så er det plutslig to dager med mye sukker i motsetning til ingenting til vanlig (bortsett fra eggeglasset med nonstop på lørdager og dessert på søndag). For oss er derfor barnehage/bursdagssukkerinntaket ikke viktig bare fordi det er mest synlig: det har blitt en helt vesentlig del av sukkerinntaket hans - i hvert fall i høst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.