|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Pauset
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Det er greit å teste etablerte grenser, men spørsmålet er hvor langt man skal gå? Og hvor langt skal et enkeltmenneske få lov til å gå? |
|
|
|
|
|
#282 |
|
kamerat
|
Jeg synes det er rart at du overhodet ikke ser at han i hvert fall delvis har slike motiver. (Dog tror jeg du har rett i at ville mislike å bli oppfattet som uinteressant.
|
|
|
#283 |
|
Absolut ateist
|
Det sier vel seg selv at grensene er overskredet der. Jeg tviler på at den uskyldige har godtatt å få grisebank. I motsetning til f.eks. en bokser.
|
|
|
#284 |
|
saftig
|
Sammenlikner du Schaus program med dette? Hvor mener du grensen går?
|
|
|
#285 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ut frå det utgnagspunktet synest eg t.d. at det hadde vore meir aktuelt å promotere programmet som kultur, med problemstillinga kva skjer når eit menneske utset seg for dødssyndene? |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Pauset
|
Eksemplet jeg leste om var en 48 åring som ble angrepet og så filmet. Han døde. Dette var i Danmark. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Absolut ateist
|
Du er mot Big brother og slike realityserier også, antar jeg.
|
|
|
#288 |
|
kamerat
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jessica hitlet tråden!
|
|
|
#291 |
|
saftig
|
|
|
|
#292 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg forsvarer ikke schau - liker ikke fyren sånn generelt sett egentlig. LIkevel: Det ER ikke en ung thailandsk prostituert gutt - det er en voksen mann (som ser ut som en unge). Vedkommende eier en bar og var nok med på greia og visste hva det gikk ut på. (ikke at jeg sier det er suverent å gjøre dette uansett altså)
|
|
|
#293 |
|
Absolut ateist
|
Åååhh.. la oss nå plage nazistene LITT fordi Hitler var gal. Pliiiis!
|
|
|
#294 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det var jaggu dumt at du ikkje drog opp den som ei sakleg samanikning |
|
|
|
|
|
#295 |
|
Ekvilist
|
Denne synes jeg var drøy Safran. Etter å ha skummet igjennom tråden må jeg si at jeg er overrasket over hvor legitimt det synes å være og generalisere en gruppe mennesker, i dette tilfellet i de kristne. Jeg har ikke inntrykk av at dette er er rådende holdning i andre diskusjoner her på forumet, i forhold andre grupper mennesker.
|
|
|
#296 |
|
Truth is in the x-files
|
Mr. Bean-karakteren er utvilsomt av lavere intelligens, på grensen til pleietrengede, syns du virkelig det er greitt å le av sånne? (For ordens skyld, jeg mener svaret er ja, da jeg har en meget liberal humor og er imot sensur, men jeg syns ikke Mr. Bean er noe morsomt. Det er uintelligent bløtkakehumor ...)
Hvorvidt en verdi bør "spyttes på" må bli en personlig vurdering. Man kan ikke avskrive kritikk av et levesett bare fordi de som lever slik kan bli opprørt av kritikken. En viktig vurdering er om verdiene og levesettet går ut over uskyldige.
Jeg har sex med min mann - og han betaler for mat og husleie! Man kan vel kalle meg en luksusprostituert ...
Det er derfor det er så viktig med religionskritikk. Alle fundamentalistiske religioner slår knallhardt ned på kritikk fordi det ødelegger "imaget". Religioner som ikke tåler kritikk har ikke livets rett.
Løsningen er ikke sensur av ytringsfrihet ihvertfall, men heller å gå foran som et god eksempel i tråd med de kristne verdiene (de gode, altså, ikke de fundamentalistiske ... ;-) )
|
|
|
#298 |
|
guru advisor
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg har ikke sett programmet, og har ikke tenkt til det heller. Men jeg har lest denne debatten, og himler litt med øynene ang. oppropet om å stanse programmet. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
saftig
|
|
|
|
#300 |
|
Absolut ateist
|
Jeg syns det er ytterst lite generalisering av kristne i denne tråden.
|
![]() |
|
|